کد خبر: ۳۴۰۵۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:
«هادی قوامی» از دامپزشکی به عنوان قطعه مهمی از پازل بهداشت و سلامت عمومی جامعه یاد کرد و کم‌توجهی به آن را موجب ایجاد عواقب خطرناکی برای سلامت فردی و روانی جامعه دانست ...
 

حکیم مهر - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی، از این حرفه به عنوان قطعه مهمی از پازل بهداشت و سلامت عمومی جامعه یاد کرد و گفت: دامپزشکی باید جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد و دامپزشکان هم از مزایای شغلی پزشکان برخوردار شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «هادی قوامی» در این دیدار با اشاره به اهمیت دامپزشکی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی کشور طبق قانون متولی نظارت و بازرسی بر تولید و عرضه بهداشتی مواد خام غذایی با منشاء دامی است و این مسئولیت بر عهده دامپزشکان و دانش آموختگان حرفه دامپزشکی است که با یک محاسبه ساده می توان پی برد کم توجهی یا بی توجهی به این حلقه واسط بهداشت و سلامت می تواند چه عواقب خطرناکی برای سلامت فردی و روانی جامعه در پی داشته باشد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشگیری از بروز انواع بیماری های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان از قبیل تب مالت، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، سل، هاری، سیاه زخم، کیست هیداتید و انواع بیماری های انگلی داخلی و خارجی را باید مرهون فعالیت های خطیر و شبانه روزی دانش آموختگان دامپزشکی دانست.

وی تصریح کرد: سؤالی که در این خصوص مطرح می شود، این است که آیا نبود نظارت دامپزشکی در کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی مواد پروتئینی، کارخانجات لبنی، شیلات، صنعت دام و طیور حتی در یک روز، افزایش سطح اشغال تخت های بیمارستانی را به دنبال نخواهد داشت و تاثیرات سوء اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی شگرفی ایجاد نخواهد کرد؟

وی در همین راستا با ذکر تمثیلی تصریح کرد: آیا اهمیت مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله مهم تر از ترمیم و بازسازی آن نیست؟ بنابراین بدیهی است که بی توجهی به این نقش برجسته و حتی در برخی موارد نادیده گرفتن این بخش مهم از پازل سلامت و بهداشت عمومی جامعه اثرات ناگواری مثل اختصاص تعداد زیادی از تخت های بیمارستانی به بیماران مبتلا به بیماری های مشترک، بروز اپیدمی های خطرناک و در نهایت خطرات جانی را به دنبال خواهد داشت که جبران این ضایعات قطعا به سادگی امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: لذا در توجه بیشتر به شغل دامپزشکی باید آن را در زمره شغل های سخت و زیان آور محسوب و مزایای پزشکان را برای دامپزشکان هم لحاظ کرد.

این گزارش حاکیست، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار به ارائه گزارش اجمالی از اقدامات و تدابیر فنی دامپزشکی استان در سه حوزه صیانت از سرمایه های دام و طیور، مبارزه با بیماری های مشترک و اختصاصی و نیز حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه پرداخت.

«دکتر سید محمدمهدی» احمدی نقش و جایگاه دامپزشکی در اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور و کمک به توسعه همه جانبه را یادآور شد و مساعدت نمایندگان مجلس برای تقویت اعتبارات این سازمان با اختصاص درصد اندکی از بودجه فصل سلامت و نیز ارتقای شرایط فعالان این حرفه دشوار را خواستار شد.

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
3
1
برای این دیدگاه بسیار متاسفم که دامپزشکی را به دامپزشک میشناسند و نه به تمام پرسنل باید به دامپزشکی بها داد نه فقط به دامپزشک
اسم اداره را اداره ی دامپزشکی نهاده اند نه اداره ی دامپزشکآن
در ظاهر دامپزشک نشان داده می شود ولی ایشان بدون تکنسین . کاردان و کارشناس همگی فلجند و کارایی ندارد
در ادارات دامپزشکی تنها عده ای انگشت شمار دامپزشک رفرش می توان پیدا کرد .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
2
با سلام .احسنت به این مدیر کل با شرف وفعال. همیشه در حال رایزنی با نمایندگان استان خودش در راستای پیشبرد اهداف و بودجه دامپزشکی از این نظام سلامت هستش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
1
بنده هم به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ دامپزشکی از تلاشها و پیگیریهای مستمر مدیر کل محترم این استان در جهت شناساندن حرفه دامپزشکی به جامعه علی الخصوص نمایندگان ملت در مجلس از جهت سختی شغل و زیان اور بودن ان کمال تشکر را دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
4
سلام همسرم دکتر دامپزشکه ،هیچ به خرج زندگی نمیرسیم ،بابیست سال سابقه کاری ،فاقد مسکن هستیم ،خسته شدم از این هر سال اسباب کشی ،وخودم هم ناراحتی قلبی دارم .از لحاظ وضعیت مالی صفر.فامیلها فک میکنند ها پول جمع میکنیم وبه هر کس میگید از ما میخندد ،ومورد تمسخر قرارمان میدهد ،میگند دروغ میگید تو که شوهرت دکتره.یا بازار که میریم از اشنایی خرید کنیم بخاطر تخفیف در خرید کالا ،جنس ده هزاری رابه ما میفروشه بالاتر از ان قیمت .چون اقا دکتره.ایا مدیری یا ریس سازمانی این پیام میخوانه که به فکر دکترای دامپزشکی باشه ،تو رو خدا به فکر مانه ،بلکه ،بچه هامان باشید.از حکیم مهر خیلی ممنونم ،که صدای خانواده ها را به گوش مسولین میرسانید.عذر خواهی میکتم اگر عامیانه نوشتم
مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
اره باید در رده چاه زدن وکهکینی قنوات بگذاریمش اما مزایای 30 چهل میلیونی را پزشکان بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
ما هم میگیم بشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
0
کل اقشار و رده های دامپزشکی باید مشمول این قانون بشوند چون بار اصلی روی دوش کارشناسان و کاردانهای دامپزشکی است و دکترهای دامپزشکی فقط نقش نظارتی و گاهی اگه باشه درمان رو دارند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
لطفا قانون تسری دامپزشکان را کاملا اجرا کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
با سلام:اگر می خواهیم محصولات دامی سالم داشته باشیم و در درجه بعدی افراد سالم باید به همه رده های دامپزشکی نگاه یکسانی شود و گرنه در آینده ای نه چندان دور باید منتظر بیماریهای زیاد و ناشناخته و هزینه و خسارتهای کلان اقتصادی برای دولت و جامعه باشیم.به امید فردایی بهتر با نگاه ویژه به رده های دامپزشکی
صلاح الدین مدرسی از استان کردستان
|
United States of America
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
بنظر بنده بیشترین فعالیت در دامپزشکی بعده تکنسینهای دامپزشکی است نه دامپزشکان، زیرا کلا امر پیشگیری در کلیه بیماریای مشترک وغیر مشترک وخونگیری ودرگیر شدن با انواع بیماریها بعهده تکنسین است نه دامپزشک، در ضمن دامپزشکان در پخش دولتی بیشتر در امر درمان و نظارت میباشند خود به خاطر دارم چندین بار در خونگیری از تکسمیها لگد تا حد مرگ خورده ام، وچندین بار بهنگام واکسیناسیون و خونگیری مورد حمله شاخهای شمشیری گاوهای خطرناک قرار گرفته ام ، البته دامپزشکان هم تلاشهای زیادی با کمک تکنسینها به انجام میرسانند،
نظر شما
ادامه