کد خبر: ۳۴۰۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان دامپزشکی باید با سازوکارهای اجرایی، فعالیت‌های پیشگیرانه نظیر تشخیص‌، قرنطینه و معدوم کردن را قبل از همه‌گیر شدن ویروس‌ها در دستور کار خود قرار دهد تا نیازی به واکسیناسیون و صرف سرمایه‌های کشور برای تهیه و واردات واکسن نباشد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از عیارآنلاین، «دکتر علی وقف‌چی» پیرامون شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در کشور گفت: اساسی‌ترین و منطقی‌ترین اقدام در زمینه جلوگیری از بیماری‌های دامی و پرندگان، پیشگیری است و پیشگیری هم، حتما بر این اساس نیست که طیور را واکسیناسیون کنیم، بلکه باید در خیلی از بیماری‌ها مراقبت‌های بهداشتی صورت گیرد تا ضرورتی برای استفاده از واکسن نباشد.

وی ادامه داد : در برخی از موارد استفاده از واکسن به دلیل جهش‌های ژنتیکی صورت گرفته در ویروس‌ها نمی‌تواند ایمنی لازم برای جلوگیری از تلفات دامی و طیور را تضمین کند، به همین دلیل پیشگیری را باید مهمترین دستورالعمل در نظام سلامت دام و طیور کشور قرار دهیم.

وقف‌چی در خصوص وظایف سازمان دامپزشکی کشور در این قبیل بیماری‌ها افزود: سازمان دامپزشکی کشور باید با سازوکارهای اجرائی و علمی، فعالیت‌های پیشگیرانه، نظیر تشخیص‌، قرنطینه و معدوم کردن را قبل‌از همه‌گیر شدن ویروس‌ها در دستور کار خود قرار دهد تا نیازی به واکسیناسیون و صرف سرمایه‌های کشور برای تهیه و وارد کردن واکسن نباشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: عدم توجه به مسائل علمی در فعالیت‌های پیشگیرانه، حمایت‌های غیرمنطقی و غیرکارشناسی و عدم توجه به این که کدام ارگان و نهاد مسئول واقعی در این قبیل از حوادث است، از مهترین ضعف‌های کشور در حوزه بهداشت و سلامت دام و طیور محسوب می‌شود.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
0
پیشگیری از بیماری ها مسئله مهمی نیست. سازمان باید در جهت افزایش تصدی گری تلاش کند بخصوص صدور پروانه صنفی که از آنفلوآنزای طیور و تب برفکی خیلی خطرناک تر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
0
سازمان نظام دامپزشکی هم با قوه قضاییه برای کنترل بیماریهای دام و بیماریهای مشترک بین انسان ودام و برخورد با متخلفین تفاهم نامه بنویسد !
دکتر حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
یکی از اصول پیشگیری واکسیناسیون دام یا انسان میباشد وقرنطینه ومعدوم سازی فقط یک راه لازم است ولی کافی نمیباشد وچونکه در دنیای میکروسکوپی ویروس وباکتری و... که از طریق دست لباس اشیا وهوا وغیره انتقال میبارد واکسیناسیون تنها راه ایمن بخش واصولی در زمینه مبارزه با بیماریهای دامی میباشد که این مهم را بنده با تجربه شخصی در فیلد دامپزشکی دیده ام چرا برای کمبود بودجه ای که دامپزشکی را نمیتوانند تصویب کنند نظر غیر اصولی ولااقل در سطح مجلس منتشر میشود بقیه متخصصین دامپزشکی صاحب نظر که در این حوزه سازمان مشغولند باسکوت مهر تایید میزنند .مسئولین سازمان ما هم میتوانند براصول اساسی در پاسخ به اظهار نظرها جواب های فنی علمی بدهندتا افراد در جریان امور قرار بگیرند هیچکس به یاد دامزشکی نیست جدیدا همه افراد حمایت از دامپزشکی را با ارزان تمام کردن بودجه یکی میکنن وایراد فقط در موارد واکسیناسیون که اصول پیشگیری هست را مشکل دار میدانند از جاهایی میگیرند که بدون هزینه باشد اتفاقا برای قرنطینه وسایر امور هم همیشه با کمبود بودجه مواجه هستیم کاش اصلا دام نداشتیم بدون هزینه راحت بودیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
بالاخره ایشان نماینده مجلس و منتخب مجلس هستند و می توانند نظر بدهند.
طرف رییس اداره یک شهرستانه لات بازی در میاره و میگه قانون من هستم اما نماینده مجلس نمی تواند نظر بدهد؟!حق ندارد بفهمد که میلیاردها پول به کجا می رود؟!حق بیان مسایل مربوط به حوزه کشاورزی را ندارد؟!
عجب داستانیه بابا
باور کنید اون نماینده ها از ریز مسایل سیستم دامپزشکی دولتی خبر داشته باشند سازمان دامپزشکی را ...............
نظر شما
ادامه