کد خبر: ۳۴۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس شبکه دامپزشکی سرخس گفت: هرگونه حمل و نقل دام نیازمند دریافت مجوز بهداشتی حمل از شبکه دامپزشکی شهرستان مبداء می باشد و در غیر اینصورت به عنوان دام قاچاق تلقی می گردد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سرخس، دلال سرخسی که اقدام به حمل غیرمجاز دام و انتشار تب برفکی در منطقه کرده بود به شش ماه حبس محکوم شد.

«دکتر عباس باغبان نژاد» اظهار داشت: متعاقب شکایت این شبکه از یک دلال دام بومی شهرستان که اقدام به حمل غیرمجاز گاو و گوساله مبتلا به تب برفکی از شهرستان مشهد به یکی از روستاهای سرخس نموده بود و علیرغم قرنطینه شدن دامداری توسط شبکه دامپزشکی، دام های آلوده را به روستاهای دیگر حمل و فروخته و باعث سرایت و انتشار بیماری تب برفکی در شهرستان شده بود، با رای شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر سرخس به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در همین رابطه با پیگیریهای انجام شده توسط واحد نظارت شبکه دامپزشکی و به دستور دادستان شهرستان، تعداد ۸ باب فروشگاه عرضه و کشتار غیرمجاز مرغ زنده نیز در شهر سرخس پلمب شدند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری های دامی از طریق رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه ای تصریح کرد: با متخلفان بهداشتی سودجو که به دامداران منطقه خسارت وارد می کنند، برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.



 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
احسنت به کارکنان شبکه دامپزشکی سرخس کار درست به این میگن . خسته نباشید دوستان . اینگونه برخوردها نقش بسزایی در پیشگیری از انتشار و سرایت بیماری دارد و حتی از واکسیناسیون نیز مقدم تر است .
نظر شما
ادامه