کد خبر: ۳۴۰۰۲
 

رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از برگزاری همایش علمی یک روزه ای با هدف ترویج کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها در این استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «دکتر علی شفیع پور» گفت: با توجه به حساسیت موضوع مقاومت میکروبی در دام و انسان و تبعات مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها برای سلامت عمومی جامعه، این اداره کل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی خراسان شمالی، اقدام به برگزاری سمینار علمی یک روزه ای با عنوان "هشدار مصرف آنتی بیوتیک ها" کرده است.

وی تاریخ برگزاری این همایش را پنجشنبه هفته جاری (28 بهمن 95) و مکان آن را تالار اجتماعات بیمارستان امام علی(ع) بجنورد اعلام کرد.

به گفته وی، در این همایش پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی، کلینیسین های دامپزشکی، داروخانه داران و دست اندرکاران تهیه و پخش دارو در استان و دیگر بهره برداران حضور خواهند داشت و مدرسان مدعو از سازمان دامپزشکی کشور و دانشگاه های علوم پزشکی به ارائه سخنرانی درخصوص تجویز و مصرف منطقی دارو و آنتی بیوتیک و مخاطرات ناشی از گسترش پدیده مقاومت میکروبی خواهند پرداخت.

 
 
نظر شما
ادامه