کد خبر: ۳۳۹۹۲
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با «دکتر شمس‌الله شریعت‌نژاد» عضو کمیسیون کشاورزی مجلس
دکتر شریعت‌نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با حکیم مهر، به انتقاد صریح از عملکرد سازمان دامپزشکی کشور پرداخت ...



حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دکتر شمس الله شریعت نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و همچنین مسئول کارگروه منابع طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی است که از حوزه انتخابیه استان مازندران، مجوز ورود به خانه ملت را اخذ کرده است. وی یکی از منتقدان عملکرد سازمان دامپزشکی کشور است که در یک گفت‌وگوی اختصاصی با حکیم مهر، عملکرد این سازمان را مورد بررسی قرار داد.

حکیم مهر: آقای دکتر، به‌صورت خلاصه عملکرد سازمان دامپزشکی و نوع تعامل کمیسیون کشاورزی با این سازمان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متأسفانه سازمان دامپزشکی کشور یا ابزار کمی دارد، یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم، همان‌طور که هم‌اکنون اداره ترویج در وزارت جهاد کشاورزی تعطیل است، سازمان دامپزشکی هم در بخش ترویج فعالیتی ندارد. مثلاً فعالیت در جهت فهم این موضوع که چه مباحثی را باید تولیدکنندگان در حوزه بهداشت رعایت و همچنین مردم در جهت حمایت از بخش تولید انجام دهند. نمونه آن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است که چندین استان را درگیر کرده و اگر خود این بیماری دست از سر ما برنمی‌داشت، ابتکار عملی از ناحیه دولت و سازمان دامپزشکی برای مهار یا مدیریت این مسئله وجود نداشت. در واقع باید نوعی همگرایی بین بخش‌هایی که در این حوزه الزام به مشارکت دارند، مانند وزارت کشور و سازمان حفاظت از محیط‌ زیست ایجاد می‌کرد که از شدت آثار سوء این بیماری کم کند.

از طرفی سازمان دامپزشکی در دفاع از تولیدکننده هم هیچ فعالیتی ندارد و ما این نقش را بسیار ضعیف دیدیم. شاید پاسخ‌گویی به جریاناتی که از خارج از کشور بر عملکرد سازمان اعمال می‌شود، برای متولیان آن اهمیت بیشتری داشته باشد تا مسائل داخل کشور.

ما در کمیسیون کشاورزی جلسه‌ای را ترتیب دادیم و جناب آقای دکتر خلج هم در این جلسه حضور داشتند. ایشان حدود یک ساعت راجع به عدم ناهماهنگی میان دستگاه‌ها توضیح دادند و آنجا که منتظر ارائه راهکار و پیشنهاد از سوی ایشان بودیم، با بیان اینکه 10 میلیارد تومان به ما اعتبار دادید، 20 میلیارد تومان دیگر هم بدهید، صرفاً درخواست پول کردند. یعنی حاصل یک ساعت صحبت و رایزنی در مورد اینکه سازمان محیط ‌زیست به وظیفه خود عمل نمی‌کند و مردم به شکار پرنده به‌عنوان یک سرمایه نگاه می‌کنند و هیچ‌کس مانع این کار نمی‌شود و.... ختم به درخواست پول شد. درحالی که هم‌اکنون آن چنان سطح قرنطینه و بهداشت در کشورهای توسعه یافته دنیا بالاست که واحدهای مرغداری آن‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند. در حالی که مرغداری‌های ما حدود 2 کیلومتر با هم فاصله دارند و باز هم همه نگران ابتلای مرغ‌ها به آنفلوانزا هستند. این مشکلات به دلیل عدم نظارت و کنترل کافی است.

حکیم مهر: به نظر شما متولی اصلی این جریان سازمان دامپزشکی است یا محیط ‌زیست؟

سازمان دامپزشکی باید از سازمان محیط‌ زیست بخواهد که حساسیت‌ها را منعکس و همگرایی ایجاد کند. مثلاً دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ستادی را ایجاد کرده و رئیس آن هستند. اما این ستاد در چه حوزه‌ای کار می‌کند؟ بیشتر تمرکز آن‌ها روی تأمین اعتبار، تأمین هزینه و امحاء است. در کل سازمان دامپزشکی به‌اندازه‌ای که از آن انتظار می‌رود، ظاهر نشده است.

حکیم مهر: قبول ندارید که منابع سازمان دامپزشکی کم است؟

خیر. من به این مسئله اعتقاد ندارم. وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه عریض و طویل است. هنر هر مدیر این است که بتواند از دیگران، از مجموعه خود و از بخش اجتماعی به‌درستی استفاده کند و از آن‌ها کار بکشد. باید بخش‌های اجتماعی و تشکل‌های غیردولتی را به کار بگیرد که همه آن نیاز به اعتبار و بودجه ندارد.

حکیم مهر: به کار گرفتن نیرو یک بحث است، در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات برای اجرا کردن وظایف بحث دیگری. الآن سازمان دامپزشکی کشور توان خرید واکسن تب برفکی را ندارد. حتی مدتی پیش مدیر مرکز فناوری اطلاعات این سازمان به ما گفته بود که حتی پول خرید یک سوییچ ساده را هم ندارند.

ببینید، سازمان دامپزشکی صرفاً با مباحث فیزیکی کار دارد. ما باید کاری کنیم که ضریب اطمینان و ایمنی کار را بالا ببریم. استفاده صرف از واکسن که معنایی ندارد. الآن یک واحد مرغداری تا چه اندازه پول واکسن می‌دهد؟ چقدر هزینه واکسن تحمیل می‌شود؟ این فرایند تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند؟ آیا نباید در این میان عوامل اصلی که باعث بروز بیماری‌ها است را کاهش دهیم؟ نباید در این حوزه‌ها اصل پیشگیری را سرلوحه قرار دهیم؟ آیا فقط باید واکسن بخریم؟ شما سری به تالاب‌ها یا دریاچه‌های مصنوعی جدیدی که ایجاد کرده‌ایم، بزنید. امروز آن‌ها را صرفاً تبدیل به شکارگاه‌های پرنده‌های مهاجر کرده‌ایم. آیا این‌ها اصولی و بهداشتی است؟ آیا درست است که به همین شکل وارد سفره مردم شود؟ نگرانی سازمان دامپزشکی باید از این دست باشد، نه اینکه فقط خواهان بودجه باشد. بودجه یک بخش کار است. بخش اساسی این است که از مشارکت بیرونی استفاده و اطلاع‌رسانی کنیم، مردم را به مشارکت بگیریم. الآن نهادهایی مثل دهیاری و شورا داریم. تشکل‌های غیردولتی داریم. آیا این‌ها نقشی در سازمان دامپزشکی دارد؟ خیر. تازمانی که سازمان خود را در این نقش‌ها به بازی نگیرد، طبیعی است که دیگران هم آن را به بازی نخواهند گرفت.

حکیم مهر: کمیسیون کشاورزی مجلس چه‌کاری در این زمینه انجام داده است؟

ما از دکتر خلج درخواست کردیم که در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به مجلس بیایند. همان‌طور که گفتم، ایشان یک ساعت صحبت کردند و در آخر گفتند که 20 میلیارد تومان کم دارند. وقتی درخواست بکنند، قطعاً مجلس هم حمایت می‌کند. مثلاً در مورد عرضه فراورده‌های گوشتی و نظارت بر آن‌ها، ما در کمیسیون تلفیق مجلس کمک کردیم که این اتفاق رخ دهد. یعنی سازمان دامپزشکی بتواند در محل های عرضه، با قدرت بیشتری ورود پیدا کند. فقط این نیست که بخواهیم با اهرم فیزیکی کار کنیم. در حوزه فرهنگ‌سازی بسیار محتاج این هستیم که مشارکت مردم را داشته باشیم و سطح اطلاعات آن‌ها را بالا ببریم. مردم وقتی بدانند این نگرانی‌ها وجود دارد و از این محصولات خرید نکنند یا خودشان نظارت مردمی را به کار گیرند، بسیاری از هزینه‌های دولت کاهش پیدا می‌کند.

حکیم مهر: آیا کمیسیون کشاورزی مجلس نمی‌تواند قوانینی به تصویب برساند که این مشکل برای همیشه حل شده و سازمان در تأمین اعتبارات خود به مشکل برنخورد؟

درست است، می‌تواند. اما تا زمانی که نوزاد گریه نکند، مادر به او شیر نمی‌دهد. اول باید سازمان دامپزشکی درخواست کند.

حکیم مهر: خود شما فرمودید که دکتر خلج درخواست افزایش اعتبار داده‌اند.

حرف من همین است که ایشان هیچ درخواست دیگری ندادند. یک ساعت برای ما روضه خواندند، گفتیم پیشنهاد شما چیست؟ ایشان غیر از پول هیچ راهکار یا پیشنهاد دیگری نداشتند. بنده نیز عصبانی شدم. حرف من این بود که شما یک ساعت صحبت کردید که در نهایت درخواست پول کنید، همین درخواست را از همان ابتدا می‌کردید. بحث اساسی استفاده از مردم و از بخش‌های دیگر دولت است. وزارت جهاد کشاورزی 130 هزار پرسنل دارد که در همه جای ایران هستند. خیلی راحت می‌توانیم از ظرفیت تشکل‌ها استفاده کنیم. سازمان دامپزشکی در این مواقع که بحرانی است باید سازوکار از پیش تعیین شده داشته باشد.

حکیم مهر: اجازه بدهید تکلیف یک بحث را همین‌جا روشن کنیم. الآن متولیان سازمان دامپزشکی خیلی امیدوار هستند که از طریق مساعدت‌ها و حمایت‌های کمیسیون کشاورزی، بودجه و اعتبارات آن‌ها افزایش پیدا کند. دو تن از اعضای این کمیسیون نیز قبلاً به حکیم مهر قول پیگیری این موضوع را داده بودند. آیا شما می‌فرمایید که سازمان قید این اعتبار را بزند؟

خیر. اتفاقاً برعکس. حرف من این است که سازمان دامپزشکی هرچه درخواست در مجلس داشت، اجابت شد.

حکیم مهر: پس در بحث بودجه هم درخواست‌ها اجابت می‌شود؟

بله. اما حرف من این است که همه دستگاه‌ها خواهان بودجه هستند. به نظر من هر مدیری اول باید کار خود را با صرفه‌جویی پیش ببرد. اما الآن هر مدیری را می‌بینید، اول می‌گوید پول و بودجه. مدیری که تنها به دنبال پول و بودجه باشد، نشان می‌دهد که سایر بخش‌های کار آن می‌لنگد. باید در بخش‌های دیگر هم تحرک داشت.

حکیم مهر: آقای دکتر از این بحث گذشته، یکی دیگر از مباحثی که انتقادات زیادی را ایجاد کرده است، بحث تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی است. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا کمیسیون کشاورزی مجلس این نیاز را احساس می‌کند که به این معضل ورود پیدا کند؟

متأسفانه این یک بیماری عفونی در مملکت است که به یک اپیدمی تبدیل شده است. بخش کشاورزی بیش از سایر بخش ها درگیر این موضوع شده و متأسفانه تسهیلات دانشگاهی ما هم درگیر مدرک‌گرایی بوده و اصلاً در راستای نیاز دستگاه‌ها نیست. از طرفی هر فعالیتی در کشور ما با نگاه به بخش دولتی است. دولت هم که به دنبال کوچک کردن خود است. باید دید مزیت‌های کشور ما در حال حاضر چه چیزی است؟ آیا کشور نیاز به دامپزشک دارد؟ نیاز به مهندس باغبانی و زراعت دارد؟ چه کسی باید این‌ها را مطالبه کند؟ بخش خصوصی هم باید بگوید که نیازمند دامپزشک است. همه آن را که دولت نباید بخواهد. آیا بخش خصوصی نیاز دارد؟ الآن اجبار می‌کنید که تمام واحدهای مرغداری باید دامپزشک داشته باشد و الآن هم دارند. حالا بگوییم به‌جای یک نفر، 3 دامپزشک داشته باشند، صرفاً به این خاطر که دامپزشکان را فعال کنیم؟ آیا این درست است؟ ما که به خاطر فعال کردن یک عده افراد نباید هزینه‌ای را به افراد و دستگاه‌های تولیدی تحمیل کنیم. مشکل ما درنظام آموزشی ماست. این نظام است که باید متناسب با نیازهای ما نیرو تربیت کند.

حکیم مهر: بحث به بخش خصوصی کشیده شد. چقدر سازمان دامپزشکی در ظرفیت سنجی‌های خود به بخش خصوصی بها می‌دهد؟

سازمان دامپزشکی که صرفاً یک سازمان نظارتی است که همه سنگینی کار آن روی دوش بخش خصوصی است. تولیدکنندگان، بخش خصوصی هستند. عملاً سازمان جز نظارت و دستور تحکمی، کار دیگری نمی‌کند؛ حداقل ما که نمی‌بینیم انجام دهد. تولید در زمینه دام و طیور که در اختیار بخش خصوصی است. متأسفانه نیرو، امکانات و سازوکار آن‌ها هم به شکلی است که خود آن‌ها هم خیلی حضور در بخش خصوصی ندارند. این حضور کمرنگ شاید به خاطر همان تکلیفی است که به بخش خصوصی داده‌اند، مبنی بر اینکه باید دامپزشک داشته باشند. خود آن‌ها از طریق غیرمستقیم شاید نظارت دارند.

حکیم مهر: کدام ارگان در مجلس از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کند؟ اجازه دهید به این شکل سؤال را مطرح کنم. آیا این امکان وجود دارد که در مجلس یک اهرم نظارتی داشته باشیم که با توسل به آن، بخش خصوصی را پای کار بیاوریم؟ مثلاً در بحث ظرفیت سنجی.

کمسیون اجتماعی مجلس این کار را می‌کند. البته این مسائل به شکلی به همه کمیسیون‌های مجلس مرتبط می‌شود. الآن در حوزه کشاورزی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کمسیون کشاورزی هم مطرح می‌شود.

حکیم مهر: آیا تا الآن در کمیسیون کشاورزی اتفاقی افتاده است؟ در واقع آیا به‌صورت عملی در این حوزه ورود پیدا کرده‌اید؟

بله. به دفعات. مثلاً تولیدکننده‌ها و اصناف را دعوت کردیم و نظرات آن‌ها را گرفتیم.

حکیم مهر: آیا این نظراتی را که گرفتید، اعمال هم کردید؟

به‌اندازه‌ای که بتوان از آن‌ها به قانون کمک کرد، حتماً استفاده شده است. نظرات آن‌ها تأمین شده است. مجلس با مردم در ارتباط است. سعی می‌کند نظرات را بگیرد و از آن‌ها استفاده کند. در واقع از دولت مطالبه کند.

حکیم مهر: به‌عنوان سؤال آخر. انتشار تخصصی اخبار یکی از نیازهای هر حوزه مدیریتی است. پایگاه خبری حکیم مهر با بهره‌گیری از توان دامپزشکان، به‌صورت کاملاً تخصصی در این حوزه ورود پیدا کرده است. نظر شما در مورد فعالیت حکیم مهر چیست؟

ازنظر من خیلی خوب است. ارتقای سطح سواد، دانش و آگاهی بخشی، لازمه هر پیشرفتی است. ما باید از این توان استفاده کنیم. خود بنده از محل همین گفت‌وگوها با حکیم مهر، به اشکال مختلف دانش خود را در زمینه دامپزشکی افزایش می‌دهم. این مؤثر است. هر اقدامی در این خصوص در پیشرفت جامعه ما مؤثر است و شایسته تقدیر.

حکیم مهر: ممنون از وقتی‌ که در اختیار ما گذاشتید.


 
 
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
1
دروود بر شرفت
همراه اول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
البته اقشار فرهيخته تذكر داده بودند كه دوران بگم بگم تموم شد و مجلس با تشكلهاي مسوولان فني متفاوت است ليكن اصلا جدي نگرفته نشد.به هر روي ما محكم بر كرسيهاي خود مثبوت هستيم و رييس بزرگ اون آقاي خاص (............) و بعضي اصناف و ........ها قول حمايت را داده اند اما ضرب المثل قديمي مي گويد:"به حرفهاي سر ........ نبايد اعتماد كرد"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
1
اینکه رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه و ... مقدم بر واکسیناسیون هست صحیح ولی آیا قرنطینه و پیاده کردن اصول بهداشتی بودجه لازم نداره...!؟ یا هزینه قرنطینه کمتر از واکسیناسیون هست ...!!؟
دامپزشک بخش دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
1
تا شش ماه قبل از همه گیری آنفلوآنزا آقایان در شورای سلامت شهرستان ها به هشدارهای مسئولین دامپزشکی می خندیدند حالا که یک مرغدار نماینده یا نماینده مرغدار(هرچی) از این بیماری متضرر شده کمیسیون کشاورزی مجلس از خواب بیدار شده و اسمی هم از دامپزشکی آورده البته طبق معمول شرایط بحرانی که همه به دنبال مقصر می گردند قرعه به نام دامپزشکی افتاده است.
دکتررهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
2
0
ازحکيم مهر بابت مصاحبه با دکترشريعت نژاد تشکرميکنيم . دوستان ما درادارات دامپزشکي ،ادارات کل وسازمان از بودجه کافي برخوردادند وملالي نيست جز...
مديرکل سابق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
1
يادش بخير روزي که به ما براي يک بيماري 50مليون براي يک استان بودجه دادند و روز بعدش رييس دانشگاه علوم پزشکي در تماسي بامن گفت که ما يک مليارد اعتبار گرفتيم جالب که ما 30مليون تخصيص شد اونا يک ملياردودويست ،بگذريم دکتر شريعت زاده ،خدا به مرغدارها که بندگان خدا شب عيد چي ميخوان به زن و بچه هاشون بگن.بگذريم دهه فاطميه بر همگان تسليت.درودوبدرود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
سلام و عرض خسته نباشی خدمت آقای دکتر خلج عزیز که با همت و علم و دانش وتجربه وتدبیری که دارند توانستند مشکل انفولانزا رو مهار کنند با توجه به محدودیتهای موجود.
البته متوجه نشدیم بودجه بخواهند /نخواهند/انفولانزا خودش دست از سرمابرداشت یا با زحمات شبانه روزی همکاران دامپزشکی بوده/ما که از مصاحبه بالا چیزی نفهمیدیم/اقای دکتر میرزایی بی مایع فتیره>>
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
"‎ شاید پاسخ‌گویی به جریاناتی که از خارج از کشور بر عملکرد سازمان اعمال می‌شود، برای متولیان آن اهمیت بیشتری داشته باشد تا مسائل داخل کشور"

نظرتان در مورد جمله فوق چيه؟
با كمي تامل در جمله مذكور مي توان تحليل درستي از وقايع گذشته و حال و آينده داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
در متن فوق (انفلوانزای )اشتباه تایپی داشته لطفا تغییر دهید متشکرم
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
با سلام به اقای شریعت نژاد من بسیار بسیار برای صحبتهای ایشان متاسفم جناب اقای دکتر یادت رفته پرسنل از جان گذشته اداره دامپزشکی تنکابن جه جانفشانی در معدوم سازی مرغ مادر الوده به انفولانزا ......... از خود نشان داده اند ایا از ساعت 8 صبح تا 6صبح فردای ان روز در داخل مرغداری ...... مثل کارگر کار کردن بهایی پرداخت شده است .....................................
دامپزشک غریب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
1
البته آقای دکتر شریعت نژاد درست می گویند که سازمان دامپزشکی بایستی سیاست ها و فرایندهای کلی را ترسیم و ارائه نماید و درادامه جهت اجرای آن تقاضای بودجه نماید که این بحت منطقی می باشد .ولی یک ایراد اساسی به قانون گذار این است آیا قانون سازمان دامپزشکی بعد 40سال نباید با شرایط امورز تطبیق داده شود .آیا قوانین نظام بهره وری و قانون نظام دامپروری که درچند سال گذشته تصویب شده از درجه اهمیت بالاتری برخوداربوده آیا تداخل و موازی کاری ها و عدم هماهنگی سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی در خروجی کار و فعالیت و ارائه خدمات تاثیری نگذاشته است. راستی سازمان دامپزشکی صرفا یک سازمان نظارتی است و ابعاد فعالیت های فنی و اجرایی آن چگونه تعریف می شود؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
مسول فنی کشتارگاه یا بسته بندی مرغ یا گوشت مگر از بودجه سازمان استفاده میکند یا واکسیناتورها یار بخش خصوصی - این پولها کجا میروند - چرا بچههای مردم را در دانشگاها مشغول میکنید بعدهم باید برود برده سرمایه دارها شود .......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
سلام
فرمایشات نماینده محترم متین است ............................ آنفلوانزا بیداد میکند تب برفکی در بعضی استان ها چهره نمایان کرده است اما ................ می کند
دکتر علی
|
Finland
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
........................... درسازمان دامپزشکی موج میزند
دکتر حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
هرچه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک جناب اقای دکتر شریعت شما مثل اینکه کار دامپزشکی در روستا ها وفعالیت کاملا فنی وعملی زیر بخش شبکه های دامپزشکی وپست های دامپزشکی را فراموش کردید و باقضاوت بد تر وخشک را باهم سوزاندید ادارات ما بعلت نداشتن نیرو واعتبار ات حتی پول برق واب وگاز را ندارند وبصورت سالانه با هزار مصیبت میپردازند مابعد از 7سال تحصیل بعلت کمبود حقوق روبروز فقیرتر میشویم ولی دامدار از ما کار میخواهد و رایگان هم میخواهد. چون واقعا هزینه ندارند که به بخش خصوصی بروندتنها راه ما برای اموزش چهره به چهره مانده که ناخوداگاه اموزش میدهیم ولی همصدایی نداریم کشتار زیاد دام مولد کشور بعلت عدم توانایی در ثبات قیمت نهاده های دامی آمار دام سنگین وسبک وکاهش انرا با چند سال قبل مقایسه کنید علوفه وتغذیه دامها کم است و سوئ تغذیه عامل انتشار ورواج بیشتر بیماری ها شده است وتلفات بالا میرود وهمه دردها بر سر نداشتن همان بول است که دکتر خلج فرموده اند ما طرخ های زیادی را دربسیج سازندگی در دست اجرا داریم ولی بجای خرید واسن نمیتوان اب داد که ارزانتر تمام شود وشما فقط به شناساندن این حرفه با خطرات فراوان یک مقداری در صدا وسیما اهمیت بدهند. دام÷زشکی را سبک نشمارید که اگر تنها یک روز کار دامبزشکی نباشد خسارت نبودنش را نمیتوانید حساب کنید.فقط ازتوده مردم کمک میگیریم شما خبر ندارید جناب اقای دکتر از دامبزشکی حمایت کنید. خودتان بسیار خوب به مسایل واقف میباشید پولی نمیخاهید بدهید آبرویمان را نبرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
نیروهای دامپزشکی در سطح صف و فیلد نیروهای صادق و توانا و تلاشگر هستند و در تمام حوادث و اپیدمی ها در خط مقدم با کمترین امکانات فنی و مالی ایستاده اند. مشکل در مدیران رده بالای ستادی سازمان است که اکثرا ................ هستند .............. سازمان دامپزشکی یک سازمان فنی و تخصصی است و مدیر آن باید فرد با سواد و فنی به معنای واقعی کلمه باشد .......................... در دوره های مختلف روسای قبلی نگاه کنیم هروقت رییس سیاسی تر بوده اپیدمی ها و خسارت ها بیشتر و هر وقت رییس فنی تر و با سواد تر بوده مشکلات فنی و بهداشتی کمتر بوده است.
حاج علي
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
دلخوش به تغييرات مد نظرتان نباشيد و شكمتان را صابون نزنيد كه آرزوهايتان بر آورده نخواهد شد.
پسابرجامه برو حالش ببر
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
دامپزشکان بخش دولتی خود را پادشاه و دامپزشکان بخش خصوصی را رعیت می دانند .....
یا باب الحوائج خودت لطف و کرمت مشکلات دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی را حل کن .. و .....................!!!!!!!
ان شاء الله ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
با سلام اقای دکتر اطلاع ندارند که دامپزشکی ردیف بودجه ای برای اموزش ندارد،و به ترویج جهاد پاس داده می شود ان هم .... بله قرنطینه ،رعایت امنیت زیستی مهم است اما دو موضوع یک سازمان دامپزشکی که یک ارگان نظارتی است زیر نظر وزارت خانه ای است که همه سعیش افزایش امار تولید به هر قیمتی است ایا دکتر برنامه ای برای استقلال سازمان در مجلس پیگیری نمی کنند. با کدام قدرت باید جلوی تخلفات را گرفت و قرنطینه را انجام داد قوانین چهل سال پیش سازگار با تخلفات امروز نیست چرا پیگیری نمیکنند ،اقای دکتر برای ریشه کنی برخی بیماریها نیاز به پرداخت غرامت هست ایا روستایی بدون دریافت غرامتها با سازمان همکاری میکند، از نظر نیرو و تجهیزات سازمان ضعیف است و متاسفانه اهمیتی برای ان قائل نیستند ،سوال بنده این است که اگر بودجه مهم نیست وزارت بهذاشت با پرداختهای کلان پزشکان را به کار گیری مینماید و درپایان اقای دکتر بیان کنند هزینه ای که در انتخابات متقبل شدند چقدر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
كارشناسان ارشد و تئوريسين ها عصبي هستند اما اين نماينده عزيز شفاف مي گويند كه با مديريت فعلي بودجه اي در كار نيست يعني كادر حاكم ده سال هم راس كار باشند اوضاع بر اين منوال است .
شاعر مي فرمايد: ..........................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
حرف برای گفتن زیاد است باید انجمن دامپزشکان و نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی در زمینه های مختلف دفاع کنند . که الحمدالله چنین نیست چون خودشون جنگ داخلی دارن
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
سلام: مظلومیت دامپزشکی فقط منتقد مجلسی نداشت که انهم به لطف اقای دکتر شریعت کامل شد، دامپزشکی استانها سالهاست از بخش کشاورزی با چنگ و دندان درصدی اعتبار میگیرد آنهم در هر استانی متفاوت از استان دیگر و نمونه ظلم مظاعف آن همان موضوع ترویج است که آقای نماینده اشاره نمودند و نمی دانند که جهاد کشاورزی استانها حاضر به دادان سهم دامپزشکی از این ردیف بودجه نیستند و خدا شاهد است و همین مارا کفایت میکند اگر اخلاص و ایثار کارکنان دامپزشکی نبود با نداشتن بودجه آموزش، ترویج و اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای در کشور انجام نمی شد، هرچند با یک مقایسه ساده توسط نمایندگانی که از اقتدار و مصونیت برخوردارند می توانند مشخص کنند بودجه های میلیاردی بخشهای دیگر وزارت جهادکشاورزی و وزارت بهداشت و درمان چه گلی به سر این مملکت زده اند.
مرغدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
باسلام ،به دکتر شریعت نژادبگید چطوری .................. اما حریف ویروس آنفلوانزا نمیشی .............. درگیرآنفلوانزا شد عملیات معدوم سازی انجام شد یه کمی دلگیر هستش همه چی درست میشه دکتر خدا هست به مسئولین دلسوز ومردم کمک میکنه ...................... اکثر بچه های دامپزشکی دچار بیماری اند تعدادی زیادی ازانها تب مالت گرفته ودارند. افرادی درادارات دامپزشکی هستند که 700عددکپسول خردن جهت درمان بروسلوز شما هم بگید دکتر واقعا ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
با سلام
نمایندگان محترم مجلس یا نمیدانند یا خود را به ندانستن میزنند . بنده شاهدم در ادارات دامپزشکی همکاران به علت نداشتن وسیله نقلیه دولتی با ماشین شخصی به انجام عمورات اداری می پردازند . شاهدم که برای عدم مجازات یک قصاب متخلف همین نمایندگان شریف به رییس اداره و حتی مدیر کل فشار می آورند و .....
خودتان را به خواب نزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
دوران ............ در سازمان .... دامپزشکی همیشه هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
روسای فعلی و قبلی سازمان دامپزشکی درقبال عدم اجرای ماده 19 باید محاکمه شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
اداره ای که صادر کننده پروانه برای نیروهای بخش خصوصی است موظف به پاسخگویی به معیشت انها است نه اینکه زبانش به طرف انها دراز باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
درایران درمان بهتر از پیشگیری است چون سازمان دامپزشکی یک سازمان ........ است و افراد خاصی را ............. جمع کرده و سلامت مردم را ........... گرفته اند در حالی که بخش خصوصی تمام مشاغل حساس و خطرناک را به عهده دارد و سازمان میگوید که بودجه ندارد این چه ربطی به بودجه دارد مگر از دولت حقوق میگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
0
............ دامپزشکی هر روز قوت میگیرد ماده 19= .............
نظر شما
ادامه