کد خبر: ۳۳۹۸۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رؤسای سازمان‌های نظام دامپزشکی و مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دستورالعمل نیروی انسانی متخصص مراکز موضوع تبصره 2 ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی را جهت اجرا به این دو سازمان ابلاغ کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، «مهندس محمود حجتی» در این نامه سایر ضوابط و مقررات مقایر با این دستورالعمل را ملغی و فاقد اعتبار اعلام کرده است.

 

نیم نگاهی به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی

ماده2ـ به منظور :

الف ـ ارائه مشاوره فنی، اجرایی، ترویجی و مدیریتی برای بهبود شرایط و افزایش کمّی و کیفی محصولات، اصلاح و بهبود شیوه های مصرف عوامل تولید و نهاده ها در محصولات و تولیدات کشاورزی و منابع طبیعی؛

ب ـ انجام فعالیت های مهندسی و تأمین زمینه‌های افزایش ارزش افزوده و ارتقاء بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی؛

ج ـ تشخیص و درمان آفات و بیماری‌های گیاهی و دامی

سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران موظفند حسب مورد و متناسب با استعدادها و شرایط بخش کشاورزی و منابع طبیعی هر منطقه و در قالب سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های حاکمیتی تابعه آن، مجوز تأسیس درمانگاه‌ها (کلینیک‌ها)، مجتمع‌های درمانی (پلی کلینیک‌ها)، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستان‌های دامی، مراکز تلقیح مصنوعی و مایه کوبی و شرکت‌های مهندسی و خدمات مشاوره فنی ـ اجرایی ـ مدیریتی ـ مالی و بیمه ـ اقتصادی ـ بازرگانی و کشاورزی را صادر و نظارت نمایند .

نظارت بر انطباق عملکرد مراکز فوق الذکر بر سیاست‌های حاکمیتی اعلامی، بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌ها و مؤسسات حاکمیتی تحت پوشش این وزارتخانه (حسب مورد) می‌باشد .

تبصره1ـ مراکز مذکور در این ماده به صورت غیردولتی اداره شده و براساس قوانین مربوطه در مراجع ذی صلاح قانونی ثبت و تحت نظارت سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ارائه خدمت می نمایند .

تشکل‌های صنفی و اتحادیه های مرتبط با این مراکز به صورت منطقه ای و یا کشوری، قابل تأسیس و ثبت در مراجع ذی صلاح خواهد بود .

تبصره2ـ تعداد نیروی انسانی متخصص مراکز موضوع این ماده متناسب با مناطق مختلف کشور و نوع فعالیت و سطح بندی خدمات، براساس دستورالعملی خواهد بود که حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون به پیشنهاد مشترک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون‌های کشاورزی اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و تعاون تهیه و توسط وزیر جهاد کشاورزی تأیید و ابلاغ می‌شود .

در صورتی که فعالیت این مراکز در زمینه تحقیقات دانش بنیان با فن آوری بالا باشد، به کارگیری حداقل یک نفر دکترای متخصص در رشته ذی ربط الزامی است.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
1
خداییش من که سر در نیاوردم چی نوشته...میشه یکی بگه منظورشون ازین همه اطاله ی کلام چی بوده؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
1
جالبه ، متن ابلاغیه وزیر محترم جهاد کشاورزی هم در متن تناقض قانونی داره و هم خلاف سایر قوانینه!
مگه یک دستورالعمل نیروی متخصص مراکز ماده 2 میتونه قانون دیگه ای رونقض کنه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
چرا متن دستورالعمل را ارایه نکرده اند ...................... متشکریم از این همه شفافیت نظام دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
حکیم مهر لطفا در راستای رسالت خود انتشار هر چه سریعتر متن کامل دستورالعمل را از طریق سازمان نظام پیگیری نمایید.با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
1
1
بالاخره بعد از 6 سال دستورالعمل تبصره 2 ماده 2 قانون افزایش بهره وری صادر شد البته این تاخیر را باید مدیون سازمان دامپزشکی دانست که از ابلاغ آن تا کنون جلوگیری میکرد. بر اساس این دستور پروانه همه مراکز درمانی و داروخانه ها و آزمایشگاه ها توسط نظام دامپزشکی صادر میشود و همچنین همه شرکت هایی که به نوعی با دامپزشکی ارتباط دارند نیز باید مجوز خود را از نظام دامپزشکی بگیرند مثل شرکت های دارویی و پخش دارو و واکسن و مواد غذایی با منشا دامی
نظر شما
ادامه