کد خبر: ۳۳۹۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

پلنگ مجروحی که اوایل این هفته به دلیل آسیب دیدگی مهره های کمر، توسط کارشناسان محیط زیست گیلان و رودسر زنده‌گیری شده بود پس از انتقال به تهران مورد معاینه دقیق پزشکی قرار گرفت و روز گذشته جراحی شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، پس از اعلام نظرهای اولیه در خصوص وضعیت برگشت ناپذیر پلنگ ماده گیلان و دریافت نظرات تخصصی از جمعی از دامپزشکان متخصص، نهایتاً پیشنهادهای تیم جراحی دکتر حمیدرضا فتاحیان مورد پذیرش توامان اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید و برنامه ملی حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی، دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی گروه بیماری‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و ضمن صدور مجوزهای مرتبط، اقدامات درمانی پلنگ مذکور، روز چهاشنبه با لحاظ فوریت آغاز شد.

سپس پلنگ گیلان، جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان دکتر حمیدرضا فتاحیان انتقال یافت و پس از آزمایش‌های هماتولوژی و بیوشیمیایی خون، رادیوگرافی و اولترا سونوگرافی به تشخیص جا‌به‌جایی مهره‌های چهار و پنج کمری انجامید.

پلنگ ماده آسیب دیده گیلان، چهارشنبه شب به کلینیک پارک طبیعت پردیسان منتقل شد و هم اکنون هوشیار بوده و شرایط عمومی مناسبی دارد، پایش وضعیت آن به منظور بررسی واکنش اندام‌های تحتانی به اقدامات انجام شده ادامه دارد که البته با علایم مثبتی طی 24 ساعت گذشته همراه بوده است.

به گزارش آنا، هفته گذشته پلنگ رودسر بر اثر گرفتارشدن در تله‌های سیمی آسیب دید. پیش از این اعلام شده بود که به دلیل ضایعات برگشت ناپذیر نخاعی امیدی به بهبود وضعیت پلنگ روسر نیست و تنها راه حل باقیمانده برای پایان دادن به درد و رنج حیوان مرگ آرام با تزریق داروست.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
پیام رازقی طهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
1
3
دکترفتاحیان نمونه بارز یک عالم عامل هستند که هم در عرصه ی علمی و هم اخلاقی اسوه اند
نظر شما
ادامه