کد خبر: ۳۳۹۴۷


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از وجود ۸۰ بیمارستان دامپزشکی در کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر،«دکتر قاسم رضائیان زاده» عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح اولین بیمارستان دامپزشکی سلامت شرق کشور در بیرجند اظهار کرد: این بیمارستان در راستای تشخیص و درمان بیماری‌های طیور، دام و آبزیان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در احداث این ساختمان استانداردهای لازم رعایت شده است، افزود: این بیمارستان‌ها از اهمیت زیادی در بهداشت و درمان دام‌ها برخوردار است.

رضائیان زاده ادامه داد: توجه به دو بعد اقتصادی و بهداشتی در جامعه دام، طیور و آبزیان بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: امید است بتوانیم با احداث این بیمارستان‌ها از بیماری‌های مشترک دام و انسان جلوگیری کنیم.

وی توسعه بهداشت و جلوگیری از بیماری‌های احتمالی دامی را از اهداف احداث این بیمارستان‌ها دانست و گفت: هرچه در بیمارستان‌های دامپزشکی از روش‌های تشخیصی بهتر و تکنیک‌های نوین استفاده شود، در رسیدن به اهداف موفق‌تر خواهیم بود.

رضاییان زاده از وجود ۸۰ بیمارستان دامپزشکی در کشور خبر داد و گفت: بیمارستان سلامت خراسان جنوبی اولین بیمارستان دامپزشکی در شرق کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان جنوبی گفت: این استان دارای شرکت‌های زنجیره‌ای تولید طیور بوده و این یکی از بهترین مزیت‌های آن است.

وی صادرات گوشت به افغانستان و فراهم بودن زمینه توسعه صنعت را از دیگر مزیت‌های خراسان جنوبی عنوان کرد.

رضائیان زاده خراسان جنوبی را استانی عاری از بیماری‌های دامی دانست و گفت: این بیمارستان در کنار مراکز تشخیصی می‌تواند نقش شایسته برای توسعه صنعت ایفا کند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به بیماری فوق حاد پرندگان اظهار کرد: ویروس این بیماری از طریق پرندگان مهاجر اروپایی وارد کشور شده است.

وی از وجود هفت کانون بیماری فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: این بیماری در فصل‌های سرد شیوع بیشتری پیدا کرده و نیازمند توجه است.

رضائیان زاده با اشاره به مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ اظهار کرد: شهروندان با اطمینان کامل این مواد غذایی را مصرف کنند چرا که ویروس بیماری فوق حاد پرندگان وارد کالای تغذیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تمام مراکز تولید و فروش طیور تحت نظارت هستند، افزود: این ویروس نسبت به حرارت حساس بوده و از بین می‌رود.


نظر شما
ادامه