کد خبر: ۳۳۹۳۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» افزود: در کشور نروژ اگر محصول نهایی حاوی باقی مانده دارویی باشد، هم مدیر مجموعه و هم دامپزشکی که دارو را تجویز کرده است، مسئول هستند ...


حکیم مهر- رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در آینده نزدیک دامپزشکان مستقر باید در زمینه دارویی که تجویز می‌کنند پاسخگو باشند که زمینه قانونی آن نیز فراهم آمده است.

به گزارش حکیم مهر «دکتر مهدی خلج» صبح امروز در چهارمین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ اظهار کرد: 3 هزار و 300 نفر کلینیسین در کشور وجود دارد که نقش مهمی در بیماریهای عفونی، اطلاع‌رسانی بیماریها و ... دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش غیردولتی بیشتر باید به بخش فنی نظارت کند، خاطرنشان کرد: از وقتی دامپزشکی دولتی همه کارها را به بخش غیردولتی سپرد و محدودیت‌ها را مشخص کرد، بخش غیردولتی دامپزشکی یک مقدار از کار فنی جدا شدند و نباید به بهانه اینکه در بخش دولتی کارانه پرداخت می‌شود، ما وارد یکسری عرصه‌ها بشویم.

خلج با اشاره به اینکه هنوز درمانگاه‌های مرجع علی‌رغم تاکید ما شکل نگرفته گفت: سیاست‌هایی که ابلاغ می‌ کنیم، بر مبنای بهداشت محوری و سلامت در تولید است که در کنار آن آموزش ضمن خدمت برای ارتقای دانش در عملکرد دامپزشکان بسیار مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه اغلب سیستم‌های این سازمان به صورت سامانه‌های الکترونیک فعال شده است، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع از سوی کلینیسین‌ها به ویژه در موارد مشاهده بیماری دام بسیار حائز اهمیت است، چرا که می‌تواند واکنش سریع جمعی را برای پیشگیری از گسترش بیماری در پی داشته باشد، به عنوان مثال سال گذشته با اطلاع از اولین مورد آنفلوآنزای پرندگان در مازندران، توانستیم سریع برخورد کنیم.

خلج همچنین به سیستم گزارش‌گیری که در سازمان دامپزشکی فعال شده اشاره کرد و افزود: تمام کلینیسین‌ها و دامپزشکان دارای رتبه هستند که می‌توانیم با ارائه گزارش هر یک از این افراد مدیریت جمعیت دام را به طور دقیق‌تر داشته باشیم و در عین حال در قانون جدید که در مجلس مصوب کرده‌ایم، حتی رانندگان ماشین‌های دام و طیور هم جزو جمعیت گزارش‌گیر ما محسوب خواهند شد.

وی بر این نکته تاکید که اگر می‌خواهیم به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم، باید تولید سالم داشته باشیم افزود: نقش کلینیسین‌ها در این بین بسیار اساسی است، چرا که تشخیص درست، نسخه‌پیچی مناسب و مصرف خوب بسیار موثر است و در همین ارتباط سامانه یکپارچه دارویی را هم ایجاد کرده‌ایم تا میزان موجود و مصرف دارو را رصد کنیم.

خلج در مورد برخی موارد باقی مانده دارویی در محصولات دامی و مسئولیت آن نیز خاطرنشان کرد: در کشور نروژ اگر محصول نهایی حاوی باقی مانده دارویی باشد، هم مدیر مجموعه و هم دامپزشکی که دارو را تجویز کرده است، مسئول هستند و ما هم مصوبه‌ای از مجلس گرفته‌ایم که تاکید دارد و تولید کننده هم باید مسئولیت‌پذیر باشد.

به گفته خلج دامپزشکان باید در میزان تجویز دارو برای دام دقت‌های لازم را به کار گیرند، تا شاهد باقی مانده دارویی نباشیم.

خلج در مورد مصرف واکسن هم گفت: سازمان دامپزشکی اخیرا برنامه‌ای طراحی کرده تا واکسن متناسب با نیاز کشور وارد شود و در عین حال درمورد بیماری سالمونلا که بین دام و انسان مشترک است کارهای خوبی انجام داده‌ایم که به زودی مشخص می‌شود که آیا دامپزشکان کار خود را درست انجام نمی‌دهند یا پزشکان.

وی افزود: مصرف واکسن‌ها باید متناسب با نیاز داخل کشور باشد به طوریکه هر واکسنی که قرار است تولید و یا وارد شود باید بر اساس مختصات مورد نیاز باشد و معتقدیم تحقیق، مقدمه تولید است.

بنابراین گزارش در این مراسم از دکتر بلورچی چهره ممتاز بخش دامپزشکی کشور تقدیر به عمل آمد.



انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
2
دارخانه هایی که بدون نسخه میدن چی ؟ شما واقعا از وضعیت دارویی بیخبرید یا خودتونو به بیخبری میزنید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
2
البته فقط داروهایی که دامپزشک تجویز کرده باید توضیح داشته باشد داروهایی که با نیسان و خاور مستقیم تحویل به اصطلاح اینتگریشن ها می شود توضیح لازم ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
3
مگه تو ایران دارو رو اول دامپزشک مینویسه و بعد دامدار با ارایه نسخه دریافت میکنه!!!؟ احتمالا ریاست محترم سازمان در مورد کشورهای دیگر صحبت میکنند...!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
2
اتفاقا نظر جالبي از رياست محترم سازمان بود در مقابل ايشان هم در برابر حمايت از توليدكننده در برابر مسئولين فني كمي جوابگو باشند البته ميتوانند در برابر برخي كساني كه اخيرا استخدام كرده اند آنهم با حقوق يك ميليون تومان هم پاسخگو باشند جاي دوري نميرود از دايره بسته مديرانشان هم صحبت كنند بد نيست كلا حرف زدن اصلا بد نيست حرف بزنيد با هم حرف بزنيد اگر احساس بدي داشتيد بفهميد كه داريد بد حرف ميزنيد پس اصلاحش كنيد و خوب حرف بزنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
1
آقا بزگوار عزیز ، نظر من هم به نظر شما نزدیکه، اما جیب من نه، ................................. شما اصلا شرایط کار یه کلینیسین رو میدونید ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
2
حکیم چرا نمیشه در پاسخ به نظر بقیه نظر داد، یا نمیشه نظرشون رو لایک کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
حکیم مهر
| Germany |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
با سلام و احترام،
پاسخ به نظرات سایرین با کلیک بر روی عبارت "پاسخ" امکان پذیر است (در بالا و سمت چپ هر نظر).
لایک یا دیسلایک کردن نظرات در حال حاضر متاسفانه تنها از طریق رایانه امکان پذیر می باشد و از طریق موبایل ممکن نیست. البته شرکت پشتیبان حکیم مهر (ایران سامانه) قول حل این مشکل را در آینده نزدیک به ما داده است ولی در حال حاضر این محدودیت برای کاربرانی که از تلفن همراه برای بازدید سایت استفاده می کنند، وجود دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
3
فکر کنم باید به ریاست محترم سازمان دامپزشکی گفت .............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
2
در کشور نروژ اگر محصول نهایی حاوی باقی مانده دارویی باشد، هم مدیر مجموعه و هم دامپزشکی که دارو را تجویز کرده است، مسئول هستند، ای کاش فقط اینو از نروژ یاد نمیگرفتی ، دکتر جان سیستم دامپزشکیشم یه نگاه میکردی؟ حقوق دریافتی؟ نحوه حمایت دکتر دامپزشک؟ نحوه پخش دارو و واکسن و .......... اینا هم یه بررسی کنید نکات اموزنده اش رو هم در کنگره بعدی بفرمایید
همراه اول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
ايكاش كمي در مورد اون سالمونلا بيشتر توضيح ميدادند.كدام سالمونلا؟
تيفي موريوم؟مرغ رفته توي چيلر كشتارگاهها كه خوراكيه و تا حالا هم اتفاقي نيفتاده!؟
گوساله اي و يا گوسفندي؟
پنيري؟ چيپسي؟قره قوروتي؟تخم مرغي؟نارگيلي؟موزي؟قارچي؟ تو جيب جا ميشه؟ و ....
با صحبتهاي مبهم جنابعالي آكيناتور هم تايم اوت كانكشن رفت كه...
بی کفایتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
2
هر وقت سازمان دامپزشکی در مقابل کوتاهی هایی که کرده پاسخ گو شد ما هم جواب می دهیم.وقتی که دامداری صرف نمی کنه،دامدار هیچ وقت اول باکلینیسین تماس نمی گیره اول می ره داروخانه بعد دوبار که دارو عوض کرد به نتیجه نرسید تازه برای اینکه سرمایه رو از دست نده به کلینیسین زنگ می زنه اونهم یکسری دارو تجویز می کنه.بعد دامدار دید که دام داره از دست می ره سریع به قصاب های همیشه در صحنه زنگ زده و به قیمت خیلی کمی گاو را می فروشه و قصاب های بی انصاف از هر نظر هم، دام رو سریع سلاخی کرده و به مردم می فروشند.این هم داستان جدا بودن دامپزشکی و پزشکی و ماجرای بهداشت غذا در ایران .حالا این کبد بدبخت این همه دارو رو که به تازگی هم مصرف شده چطور باید دتوکسیفیه کنه؟کلیه هم در معرض خطره.بدتر از همه کبد خردسال یا سالخورده دیگه جوابگو نخواهد بود.سن متوسط ایرانی شدیدا پایین میاد.دردسرهای اقتصادی و استرس هایی که رژیم از یک طرف درست کرده کافی نبود،خطر سلامتی هم از طرف دیگه پدر مردم رو درمیاره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
کنترل مصرف انتی بیوتیگ در دام بسیار خوب هست ولی عملی نموندن ان به دلیل عدم تعهد حرفه ای تعدای از همکاران بخش خصوصی،بی تفاوتی به موضوع انجام پذیر نیست ،همانطور که در داروخامه های انسانی کنترل ان ممکن نشد،ولی تا وقتی جامعه دامپزشکی ،(کلینسین،داروخانه و شرکت پخش )ان رانپذیرد عملی نیست یعنی هیچوقت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
عاشقتم به مولا،با اینکه تو حقوق ما رو نمیدی،کسی جرات نکرد با اسم نظر بده
نظر شما
ادامه