کد خبر: ۳۳۸۳۴
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
در گفت‌وگو با رؤسای شبکه دامپزشکی آمل و محمودآباد مطرح شد:
دخالت غیرمجاز برخی از همکاران داروخانه‌دار در امور درمانی از جمله موضوعاتی محسوب می‌شود که همواره همکاران کلینیسین از آن رنج برده‌اند ...

 


حکیم مهر- دخالت غیرمجاز برخی از همکاران داروخانه‌دار در امور درمانی از جمله موضوعاتی محسوب می‌شود که همواره همکاران کلینیسین از آن رنج برده‌اند. باخبر شدیم که در روزهای اخیر یکی از داروخانه‌های دامپزشکی در منطقه آمل و محمودآباد، اقدام به انجام برخی تبلیغات در فضای مجازی نموده و در این تبلیغات، علناً مدعی ارائه خدماتی شده است که کاملاً خارج از حیطه وظایف یک داروخانه دامپزشکی است. در این تبلیغ آمده است:

«داروخانه دامپزشکی دکتر [...] با کلیه امکانات دارویی، درمانی، واکسیناسیون، انگل تراپی، سونوگرافی و آزمایشگاهی و انواع داروهای کمیاب خارجی در منطقه در خدمت اعضای محترم ایرانیان پت می‌باشد. با ۳۰ سال سابقه کار و تجربه عملی و آموزشی و سابقه کار در بیمارستان دامپزشکی دانشگاه تهران. تخفیف ویژه ۳۰ درصدی مختص اعضا می‌باشد. هرگونه مشاوره تلفنی و حضوری رایگان می‌باشد. آدرس: [...]، همراه: [...]»
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آمل در گفت‌وگو با حکیم مهر با بیان اینکه هنوز چنین موردی را در آمل مشاهده نکرده است، می‌گوید: «تاکنون با موارد مشابه این‌چنینی مواجه نشده‌ایم که یک داروخانه دست به فعالیت‌های خارج از حیطه وظیفه خود بزند.»

دکتر مجید غلامپور ادامه می‌دهد: «این اتفاق ممکن نیست، مگر اینکه صاحب داروخانه اشتباه کرده باشد. چراکه ما مشاهده نکرده‌ایم که در شهرستان بخواهند عمداً چنین کارهایی را انجام دهند. با این حال ما در اسرع وقت این مورد را بررسی خواهیم کرد.»

ساعتی پس از گفتگوی خبرنگار حکیم مهر با رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آمل، وی پس از پیگیری سریع موضوع در تماس با ما محل فعالیت این داروخانه دامپزشکی را مربوط به حوزه شهرستان محمودآباد اعلام کرد.
 

 
برخورد سنگین شبکه دامپزشکی محمودآباد با داروخانه متخلف
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان محمودآباد در گفت‌وگو با حکیم مهر، ضمن تأکید بر اینکه داروخانه دامپزشکی به‌هیچ‌عنوان اجازه انجام چنین کاری ندارد، می‌گوید: «بنده تا این لحظه در جریان فعالیت و نحوه تبلیغات این داروخانه دامپزشکی نبوده‌ام.»
 
دکتر شیرافکن منفرد ضمن تشکر از اطلاع‌رسانی حکیم مهر، در خصوص چنین تخلف‌هایی، تصریح می‌کند: «تاکنون مواد مشابه این‌چنینی در شهرستان مشاهده نشده است و قطعاً شبکه دامپزشکی محمودآباد برخورد سنگینی با این داروخانه متخلف انجام خواهد داد.»
 
وی با اشاره به فعالیت 4 داروخانه دامپزشکی در شهرستان محمودآباد، از تعداد بالای داروخانه‌های دامپزشکی موجود در شهرستان گلایه می‌کند و می‌افزاید: «محمودآباد 4 هزار رأس گاو و 12 هزار رأس گوسفند دارد و برای معالجات طیور آن نیز به شهرستان آمل مراجعه می‌شود.»

حکیم مهر ضمن تشکر از پاسخگویی و واکنش سریع رؤسای شبکه دامپزشکی شهرستان‌های آمل و محمودآباد، نتیجه برخورد با این تخلف را پیگیری و به اطلاع مخاطبین محترم خواهد رساند.

 
 
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
2
1
حکیم جان داروخانه های شهرستان ....... اگرچه چنین تبلیغاتی ندارند ولی همه این کارها را انجام میدهند و به هیچ مقامی هم پاسخگو نیستند . عرضه بی رویه انواع دارهای هورمونی و آمتی بیوتیک و واکسن و تهیه انواع داروهای قاچاق و غیر مجاز و دخالت بیش از حد داردخانه ها در امر درمان موجب دلسردی ما کلنسینها شده . شبکه دامپزشکی به تمام تخلفات داروخانه ها چشم پوشیده و روز بروز وضعیت مصرف خودسرانه داروهای دام و طیور بدتر میشود . آنطور که در فضای مجازی همکاران اطلاع رسانی میکنند وضعیت در تمام کشور به همین منوال است . ممنون از پیگیری شما زنده باشید و پایدار .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
2
2
سلام ،متاسفانه راهکار مناسبی برای جلوگیری از تخلف داروخانه ها نیست و متاسفانه اخلاق حرفه ای رعایت نمیشه
ناشاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
آقا داروخانه ها بلا استثنا در تمام نقاط کشور هر کاری که دلشان بخواهد میکنند.تمام شبکه ها هم میدانند ولی خم به ابرو نمیارند.یعنی ............. تا کنون خبر نداشته.آش اونقدر شور شده که .......................... حکیم مهر لطفا نقطه چین نزن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
با سلام اینا که چیزی نیست
یه کارایی میکنن که!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
1
خب این دخالت در درمان که در تمامی داروخانه ها وجود داره. این بنده خدا فقط حواسش نبود که تبلیغ نکنه. الان تو زمینه دام کوچک یکی از همکاران برای کلینیکش کانال تلگرام داره و توی آن به صورت صوتی کیس ها را به روش" ما بهترینیم و دیگران هیچی حالیشون نیست" میربایند که این نیز جای بررسی داره.
مجتبی گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
3
اینکه درصدی از همکاران شاغل در داروخانه‌های دامپزشکی از دادن هر مقدار دارو از انواع مختلف از هورمونی گرفته تا آنتی‌بیوتیکی و غیره و نیز انجام تشخیص و درمان بیماری‌ها به روش حضوری گرفته تا مجازی (یعنی مراجعه‌ی دامدار به داروخانه و تشریح حال و روز دام بیمار و متعاقب آن تشخیص خارق‌العاده‌ی نوع بیماری و بالتبع تحویل انواع دارو جهت تجویز به دام بیمار) دریغ و کوتاهی نمی‌کنند چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد و به قول معروف اظهر من الشمس است. بنابراین انکار چنین واقعیت تلخی اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم به مثابه‌ "خود را به آن راه زدن" و به غایت خنده دار است. بنده در طی سالیان متمادی فعالیت در بخش امور درمانی دامپزشکی هزاران بار شاهد این واقعیت تلخ بودم. البته تلخ فقط نه از این بابت که موجب کساد شدن کار و کم شدن درامد همکاران کلینیسین می‌شود بلکه بیشتر از این بابت که ورود این داروها به مواد غذایی مورد مصرف انسانی یعنی شیر و گوشت فاجعه‌ای بسا جبران ناپذیرتر از کاهش درامد همکاران کلینیسین است. در کنار آن خسارت‌های مادی که به دامداران وارد می‌شود و نیز زیر سؤال رفتن و در نهایت بی ارزش شدن حرفه دامپزشکی، اینکه برای تشخیص، کنترل و درمان بیماری‌های دامی نیازی به معاینه و بررسی دام بیمار نیست و صرفاً توضیح صاحب دام کافی هست هم باید لحاظ شود. البته نباید حق را زمین گذاشت که بسیاری از همکاران شاغل در داروخانه‌های دامپزشکی نیز هستند که به تمام ضوابط و اصول حرفه‌ای و اخلاقی پایبند هستند و بنده هزاران بار شاهد این واقعیت میمون هم بوده‌ام. نمونه‌هایی از هر دو دست آنقدر زیاد است که در این مجال نمی‌گنجد. اما آیا می‌شود با نصیحت، توصیه یا احیانا‍ً جریمه جلوی این قبیل رفتارها را گرفت؟ تجربه سالیان نشان داده که خیر، هرگز. پس باید راه‌کار دیگری که اساسی و ریشه‌ای این معضل زشت را حل و رفع کند جستجو کرد. بنده در همین جا پیشنهاد می‌کنم همانطور که رشته‌ی کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی دایر شده و این قبیل افراد به هیچ وجه چه قانونی و چه غیر قانونی حق و مجوز دخالت در امور درمانی دامپزشکی را دریافت نخواهند کرد، رشته‌ی فارماکولوژی یا داروشناسی دامپزشکی نیز راه اندازی شود تا فقط فارغ التحصیلان این رشته مجوز تأسیس داروخانه‌ی دامپزشکی دریافت کنند. در نتیجه امکان دخالت آنها در امور درمانی بطور طبیعی قطع خواهد شد و نسخه نیز بر اساس تشخیص و درمان دامپزشک کلینیسین پیچیده خواهد شد. پر واضح است که در کنار این قضیه باید به تعدیل سازی پذیرش تعداد دانشجو متناسب با نیاز جامعه در همه‌ی گرایش‌ها و مقاطع تحصیلی نیز توجه عاجل نمود.
كلينيسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
1
باسلام
رطب خورده كي منع رطب ميكند .............................
گزینش اصلح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
1
داروخانه اگه بدون نسخه دارو نده حتما ورشکست می شه .یا باید تعدادش خیلی کم باشه تا بتونن فقط به نسخه بدن.اونهم که دیگه دیر شده همه جا از داروخانه اشباع هست.عدم حمایت ....... دامپزشکی رو از بین برده.بقیه شغل ها هم اگه به وضعیت دامپزشکی بیفتن حتما ده تا کار رو با هم انجام می دن.مشکل باید ریشه یابی بشه.درست حسابی حمایت بشه.با نسخه ای کردن دارو ها فقط داروخانه های زیادی تعطیل می شن.دامدار برای کم هزینه شدن درمان خودش دامپزشک رو حذف می کنه بعضی از بیماریها راحت با دارو حل می شن.اگه با دارو حل نشد بار دوم یا سوم مجبور می شه به قول خودشون پول مفت به کلینیسین بیچاره بده.شما فقط در رابطه با وضعیت دامپزشکی به دولت بچسبید که به راحتی کوتاهی و ........ می کنه ولی کسی هیچ کاری نمی کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
3
0
سلام حکیم مهر محترم شما نه مدعی العموم هستی ونه دستگاه نظارت کننده که کشف جرم کنی .............................
شاهین خرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
1
سلام.مقصر اصلی مسیولین عزیزی هستن ک بی رویه داروخانه میدن .ب جرات قسم می خورم در تمام ایران تعداد داروخانه ها بیشتر از کلینیک است .صرف نظر از آمار دام چ کسی باید نسخه بنویسه برای ۵تا داروخانه ی شهر کوچک وقتی فقط ۲کلینیسین نیمه وقت داره ک سربازان و یکیشون فقط آخر هفته ها هست. فاجعس .همه باهم خلاف میکنن.کاردان محلی ها پرسنل و....سالی۱۷۵۰تا فارغ التحصیل و سازمان بی برنامه و نزاع سازمان نظام با سازمان همه و همه تضعیف خودی .از طرفی سیل بازنشسته های طالب داروخانه و....آینده ای بسیار تیره را مجسم میسازد
گوش اگر گوش ت و وناله اگر ناله من....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
1
سلام من با نظر و پیشنهاد آقای مجتبی گلی کاملا موافقم توجه کنید که اخیرا از سوی مسئولان در مورد دخالت رشته داروسازی انسانی در امور دارویی دامپزشکی بحثهایی شده بود. بهتر است هرچه سریع تر رشته داروسازی دامپزشکی بعد از بررسی های کارشناسی برای حل چنین مشکلاتی دایر شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
حكيم مهر جان لطفا به مسايل مهم تري بپردازيد. بهتر است به جاي اينكه با ابروي افراد بازي كنيد و كلينيسين ها را به جان داروخانه ها بياندازيد، به فكر مشكلات واقعي سازمان و نظام دامپزشكي و كلا جامعه دامپزشكي كشور باشيد با اين همه فارغ التحصيل بيكار و نا اميد از اينده.
ناشناس
|
Indonesia
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
1
متاسفانه در كرج هم همچين پديده اي يك سال است كه ظاهر شده بطوري كه حتي اسم داروخانه الو دكتر ميباشد و صراحتا در امور درماني تبليغات مي كند!عليرغم شكايت جمعي كلينيسين ها به اداره دامپزشكي استان هيچ اقدام موثري انجام نشده است مطمئنا رصد كردن اين موارد توسط رسانه هايي مثل حكيم مهر ميتواند تاثير بسزايي داشته باشد و اهرم فشاري براي اداره دامپزشكي كه نظارت صحيح تري داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
2
باسلام خدمت همه دامپزشکان زحمت کش و عزیز . همانطور که مستحضر هستید اصلا تلگرام انقدر معتبر نیست که مورد استناد قرار بگیرد . در ضمن داروخانه مذکور بلافاصله یعنی به اندازه چند مطلب کوتاه سریعا مطلب پخش شده را تکذیب کرد و اعلام کرد توسط شخصی که او را نمیشناسد پخش شده . اخه کجای دنیا مثلا یک خلافکار شیپور به دست میگیرد و خلاف خود را تبلیغ میکند. برای پخش خبر کافی بود چند سطر پایین تر هم خوانده میشد و سپس اقدام میشد. به هر حال باز هم از حکیم مهر بابت پی گیریها ممنون هستیم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
1
0
حكيم جان اگه مسئولين ما ......... داشتن اين پرنده فروشي ها رو كنترل ميكردن كه هم ويزيت ميكنن هم دارو ميفروشن هم واكسن ميزنن و هم مستقيم از شركت هاي دارويي دارو ميگيرن نمونش فروشگاه چ....... تو شوش همه كار انجام ميده انواع دارو و مكمل و ويتامين و واكسن و اينا رو ميفروشه فقط چون ..................... باهش برخورد نميشه انوقت اين بنده خدا 6 سال درس خونده مجازات سنگين خيلي جالبه
بابک نوابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
1
با سلام من خودم داروخانه دامپزشکی دارم مدتی قبل در یک گروه تلگرام تبلیغ همین داروخانه را دیدم وتماس گرفتم به عنوان مرغدار جالب بود که قیمت خیلی خیلی کمتر از خرید حتی شرکت پخش میداد واعلام کرد که هر جای ایران که شما باشید ارسال میکنم.که من با شرکت سازنده دارو صحبت کردم از این قیمت اعلامی اظهار بی اطلاعی نمودند وخدایش پیگیری کردن .ولی همین داروخانه با این قیمتها که میداد هیچ سودی نمیگرفت وچکی میخرید و نقدی میفروخت که باعث بدبختی صدها داروخانه شده اند چون خیلی از مرغدارها دیگه حساب این داروخانه ها از جمله خودم که حدود 200 میلیون بدهی را ندادند والان ماندم که چکار کنم وباید خانه خود را بفروشم تا بدهی به شرکتها را بدهم .این همکاران خیلی کم لطف هستند که به جامعه دامپزشکی اسیب میزنند.وابروی دامپزشکی را برده اند.به قول یک مرغدار میگفت داخل گرو ه تلگرام بعضی از داروخانه ها را که میبینم یاد دستفروشهای داخل مترو می افتم
ناشناس
|
Finland
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
1
1
بر عکس این مورد هم وجود داره که یک کلینیک در بابلسر به صورت علنی اقدام به فروش دارو و واکسن میکنه اونم بصورت عمده میکنه و این در حالیه که دقیقا روبروی اداره دامپزشکی هم هست و در فاصله خیلی کم یک داروخانه دامپزشکی هم داره و اداره دامپزشکی بابلسر هم هیچ اقدامی نمیکنه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
1
0
دوستان عزيز با عرض پوزش
من نه دامپزشكم نه داروخانه دار ،، فقط يه شخص عادى.. تقصير خود شما دامپزشكان عزيز هم هست كه مردم دورتون ميزنند و بيكار شديد،، ميدونيد چرا؟؟؟ چون شما هم به مردم بد و ستم ميكنيد !!
وقتى يه واكسن ٨ گانه سگ كه ٢٠ هزار تومان قيمتشه توى خوده فروشيها ،، چرا شما دامپزشكان از بى اطلاعى مردم استفاده ميكنيد و ١٠٠ هزار تومان ميگيريد؟؟؟ يا انگل زدايى با ٤ تا قرص مبندازول انسانى و پرازيكوانتول و ١ سى سى ايورمكتين كه همششششش با هم ٥ هزار تومان ميشه رو ٧٠ ٨٠ هزار تومان ميگيريددد؟؟؟؟
اگر عرايض بنده رو قبول نداريد لطفاااا به صورت ناشناس و مثل مشترى عادى و بى خبررر به همكاران خودتون مراجعه كنيدد...
نظر شما
ادامه