کد خبر: ۳۳۷۹۳
 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: جلوگیری از نوع وارداتی محصولاتی نظیر ژلاتین که مشکوک و گاهی هم معلوم به حرام بوده، امری ضروری و از مصادیق بارز نهی از منکر است

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «آیت‌الله عبدالکریم عابدینی» در ظهر امروز حاشیه بازدید از تنها شرکت تولیدکننده ژلاتین حلال در کشور که در شهرک صنعتی البرز فعالیت می‌کند، اظهار داشت: خدای متعال قرآن را کتاب با برکت معرفی کرده است و نشان می‌دهد اگر انسانی می‌خواهد صاحب زندگی با برکت شود، باید قرآنی باشد.

وی با بیان اینکه برکت موضوعی تشریفاتی نیست، بلکه از جمله موضوعات مهم دینی به شمار می‌آید، تصریح کرد: اگر زندگی انسان با برکت همراه شود، استعدادهایش شکوفا می‌شود اما اگر بی‌برکت شود، انسانیت انسان هیچ‌گاه بروز و ظهور پیدا نمی‌کند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: اینکه خداوند قرآن را کتابی با برکت معرفی کرده، به این معناست که انسان برای اینکه صاحب زندگی با برکت شود، به قرآن و دستورات آن محتاج است.

عابدینی تأکید کرد: جلوگیری از نمونه وارداتی محصولاتی نظیر ژلاتین که مشکوک و گاهی هم معلوم به حرام بوده، امری ضروری و از مصادیق بارز نهی از منکر است و باید تلاش کنیم تا با حمایت از مجموعه‌های تولیدکننده داخلی این محصول، کشور را از واردات نوع خارجی آن بی‌نیاز کنیم.

وی گفت: با توجه به گستردگی مسئله و اینکه ژلاتین در صنایع مختلفی از جمله داروسازی و لبنی کاربرد دارد، حمایت از تولید نوع حلال آن از بزنگاه‌های نهی از منکر به حساب می‌آید و شرعاً همه موظف به جلوگیری از ورود نوع حرام ژلاتین به کشور هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: همه موظف هستیم تا با حمایت از واحدهای تولیدکننده ژلاتین حلال در کشور، نه تنها استفاده از محصول حلال را در کشور ترویج کرده بلکه زمینه‌های اشتغال هرچه بیشتر را هم فراهم و به جایی برسیم که این محصول را به کشورهای مسلمان صادر کنیم.

ژلاتین محصولی مهم و استراتژیک است

رئیس هیأت مدیره شرکت تولیدی ژلاتین حلال هم در این دیدار اظهار داشت: ژلاتین از جمله محصولات مهم و استراتژیک است که در صنایع مختلف از جمله صنعت داروسازی، صنایع غذاسازی (لبنیات، نوشابه‌ها، شکلات و شیرینی)، نظامی و کاغذ به کار می‌رود و جایگزینی هم ندارد.

 «ناصر رقابی» تصریح کرد: ژلاتین از منابع مختلفی به دست می‌آید و منبع اصلی آن که به وفور در خارج از آن استفاده می‌شود، استحصال این محصول از پوست خوک بوده و منبع دیگر آن استخوان و پوست گاو است که در شرکت تولیدی ژلاتین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت تولیدی ژلاتین به عنوان شرکت دانش‌بنیان هم به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: عوامل این شرکت به دست توانمند کارشناسان و متخصصان داخلی به تکنولوژی تولید ژلاتین از صفر تا صد دست یافته‌ایم.

رئیس هیأت مدیره شرکت تولیدی ژلاتین حلال تأکید کرد: متأسفانه امروز واردات بی‌رویه نوع مشکوک به حرام ژلاتین، تولید داخلی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

رقابی گفت: فرآیند تولید ژلاتین خوکی به دلیل اینکه یک پنجم کمتر از نوع ژلاتین گاوی زمان می‌برد، بسیار ارزان‌تر به بازار عرضه می‌شود و به دلیل اینکه در این شرکت ژلاتین گاوی تولید می‌شود، به لحاظ قیمت تمام شده نمی‌توانیم با محصول وارد شده رقابت کنیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت تولیدی ژلاتین حلال مطرح کرد: هیچ نوع کمک مالی از مسؤولان نمی‌خواهیم و تنها خواسته عوامل این بوده که از واردات ژلاتین مشکوک به خوکی که با قیمت بسیار ارزان وارد کشور می‌شود، جلوگیری کنند تا محصول حلال که توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود، بازار فروش خود را پیدا کند.

رقابی تصریح کرد: محصول این شرکت نشان حلال داخلی دریافت کرده‌ و تلاش بر این است تا نوع کامل‌تر این نشان را هم دریافت کنیم و چیزی که در حال حاضر ضروری بوده، بسط و گسترش ضروری بودن نشان حلالی که توسط ایران صادر می‌شود، برای محصولات وارداتی است.

 
 
نظر شما
ادامه