کد خبر: ۳۳۷۷۹
گفت‌وگوی اختصاصی حکیم مهر با مدیرکل دامپزشکی استان البرز:
«دکتر علی‌اصغر شریفی» افزود: خوشبختانه بعد از یک مورد درگیری آنفلوانزا در استان، هم‌اکنون بیش از 5 هفته است هیچ مورد مثبتی در استان اعلام نشده است ...


حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان البرز در گفت‌وگو با حکیم مهر گفت: «خوشبختانه بعد از یک مورد درگیری آنفلوانزا در استان، هم‌اکنون بیش از 5 هفته است هیچ مورد مثبتی در استان اعلام نشده است.»

دکتر علی‌اصغر شریفی ادامه داد: «حتی رئیس سازمان دامپزشکی نیز در به این مسئله اشاره کرده و سایت حکیم مهر نیز آن را پوشش خبری داده بود. در واقع استان البرز در زمینهٔ آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پاک است.»

وی ضمن یادآوری مشاهده 10 مورد مشکوک در استان، تصریح کرد: «خوشبختانه نتیجه آزمایش همه این موارد منفی بوده است. با این وجود ما کماکان روش‌ها و مراقبت‌های خود را ادامه می‌دهیم.»

شریفی اضافه کرد: «شعاع عدم جوجه ریزی نیز طبق دستورالعمل سازمان انجام شده و کنترل مناطق کانونی را مطابق دستورالعمل‌ها انجام داده‌ایم.»

محموله 33 تنی ماهی منجمد به شکل موقت ضبط شده است

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ضبط 33 تن ماهی منجمد در شهرستان ساوجبلاغ، گفت: «ظاهراً دمای این محموله مقداری افزایش پیداکرده بود که با حکم دادستانی برای انجام آزمایش به شکل موقت ضبط شده است.»

وی با تأکید بر اینکه هنوز تکلیف نهایی این محموله مشخص نیست، خاطرنشان کرد: «مطابق استانداردها، دمای محصولات منجمد باید بین 15 تا 18 درجه زیر صفر باشد. اما دمای این محموله در زمان تخلیه، غیراستاندارد بوده است که بنده در جریان جزئیات دقیق آن نیستم.»

شریفی با اشاره به انجام آزمایش‌های کلی و مباحث میکروبی روی محموله، تصریح کرد: «اگر این محموله مورد خاصی داشته باشد، با اجازه دادستان، نوع برخورد با آن اعلام می‌شود. اما از آنجا که هنوز تکلیف آن به شکل نهایی تعیین نشده است، اظهارنظر بیشتری در این خصوص نمی‌توان ارائه کرد.»

سپاس از نیروی انتظامی برای کشف 20 تن کنسرو حیوانات خانگی قاچاق

مدیرکل دامپزشکی البرز همچنین در مورد کشف 20 تن کنسرو حیوانات خانگی قاچاق توسط نیروی انتظامی استان البرز، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از حادثه، گفت: «از نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم. آن‌ها به موردی مشکوک شده بودند و بنده نیز در اخبار دیدم که با آن برخورد و آن را ضبط کرده‌اند. اگر این محموله قاچاق باشد، باید مانند تمام محصولات قاچاق با آن برخورد صورت گیرد.»

وی با تأکید بر اینکه استان البرز جزء مبادی ورودی قاچاق نیست، ادامه داد: «این محموله از هر جا که وارد شده باشد، مانند قوانین قاچاق که در کشور حاکم است با آن برخورد می‌کنیم.»

شریفی در پایان تصریح کرد: «تا این لحظه این محموله را به دامپزشکی ارجاع نداده‌اند، اما اگر این کار را بکنند، ما حتماً قوانین حاکم را اعمال خواهیم کرد.»


نظر شما
ادامه