کد خبر: ۳۳۷۷۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان اصفهان:
«دکتر مهدی خلج» به عیادت یکی از کارکنان دامپزشکی شهرستان نجف‌آباد که به دلیل احتمال بیماری آنفلوآنزا در بخش قرنطینه بیمارستان بستری است رفته و پیگیر وضعیت سلامتی وی شدند ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خسارات وارد شده به تولید کنندگان طیور در استان اصفهان پرداخت می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی خلج» افزود: بخشی ازخسارت وارده به پرورش دهندگان طیور که بیمه هستند را صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بخش های تعریف نشده مثل تخم مرغ در سالن و یا برخی از نهاده های در آشیانه پرورش را اداره کل دامپزشکی استان پرداخت می کند .

وی افزود: خسارات پرورش دهندگان طیور در روستاها که بیمه نیستند بر اساس مقررات قانونی و آئین نامه های مصوب ارزیابی و پرداخت می شود .

وی گفت: جمع بندی مشکلات بوجود آمده و خسارات وارده به طیور و میزان خسارات در جلسه ای با حضور استاندار اصفهان بررسی می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: آنفلوآنزا یک نوع بیماری واگیر طیور است که بیشتر توسط پرندگان مهاجر انتقال داده می شود .

وی گفت: این بیماری در استان اصفهان شیوع پیدا کرده و مسئولان دامپزشکی استان و شهرستان نجف آباد بطور جدی وارد عمل شده و این بیماری را کنترل کرده اند .

دکتر خلج افزود: آنچه که در کنترل این بیماری مهم است و مردم باید به آن توجه داشته باشند، جابه جایی طیور صنعتی و خانگی توسط افراد و خرید و فروش از بازارچه ها است و مردم نباید از دستفروشان و مکان هایی که تحت نظارت نیستند خرید کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از روستای همت آباد شهرستان نجف آباد کانون بیماری که تحت قرنطینه است، بازدید کرد .

وی همچنین به عیادت یکی از کارکنان دامپزشکی شهرستان نجف آباد که در بیمارستان فاطمه الزهرای این شهر به دلیل احتمال بیماری آنفلوآنزا در بخش قرنطینه بستری است رفته و پیگیر وضعیت سلامتی وی شدند .

آنفلوآنزای پرندگان در نجف آباد موجب تلف شدن بیش از 11هزار قطعه پرنده در نجف آباد شده است .

شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
بهتر بود
اسم سازمان دامپزشكى را سازمان دامپروران تغيير مى دادند
آخه
اين سازمان هيچ كارى براى دامپزشكان انجام نداده همين بودجه را مى توانستند براى طرح دامپزشكى اختصاص بدند
آخه دامدارى كه بيمه نكرده و پول بيمه را نداده چرا بايد دامپزشكى از بودجه خودش بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
متاسفانه روز به روز به کانون های مشکوک و الوده آنفلوانزا در سطح استان اصفهان اضافه میشه. اگر جلوش گرفته نشه صنعت طیور کشور رو در معرض خطر میزاره
علیرضا خاکپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
یاد اون روزها هم بخیر که اگه ما توی جلسات استانداری اسم "انفلوانزا" رو هم می آوردیم ، میمیک حالت صورت مدیرکل ارزشی ما تغییراتی ماهوی به خود دیده و درفشانی می فرمودند که:
"کی؟ چی؟ انفلوانزا! ایران؟ کو؟ کجا؟ من که ندیدم! چه حرفها ...!؟"
کاش تنها اندکی واقع بین تر بوده و هزینه های تحمیل گشته بر مردم و کشورمان را بر منافع فردی خود مقدم می داشتیم. کاش کسانی را در مدیریت های حساس می گماردیم که لااقل توانایی درک هشدارهای متخصصان و محققانمان را داشتند. کاش افق دیدمان اندکی وسیع تر بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
هر طرح بزرگی نیاز به اعتبار و متخصص داره ،با ایشاله و صلوات و ... هر روز بدتر از دیروز!
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
احتمال ابتلای یکی از کارکنان دامپزشکی شهرستان نجف‌آباد به بیماری آنفلوآنزا... این جمله ای است که حکیم مهر از قول آقای دکتر خلج تیتر کرده است . من که هر چی سر تا پای گزارش را میخوانم جایی نمی بینم که دکتر خلج این حرف را زده باشد.
حیف از حکیم مهر است که برای بیشتر دیده شدن دست به تیتر سازی بزند .
محمدمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
همکار عزیز پرداخت خسارت معدوم سازی دان و تخم مرغ به مرغداران غیر بیمه ای از ردیف اعتبارات خاصی پرداخت می گردد و ربطی به بودجه های جاری و عمرانی سازمان دامپزشکی ندارد
نظر شما
ادامه