کد خبر: ۳۳۷۴۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
استاندار کردستان:
اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان کردستان با «عبدالمحمد زاهدی» استاندار کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند ...
 

حکیم مهر - اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان کردستان با «عبدالمحمد زاهدی» استاندار کردستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حکیم مهر، در این جلسه «دکتر کامروز کابلی» رئیس انجمن، «دکتر آرشام نصرت پور» دبیر انجمن، «مهندس سیامک نظامی الحسینی» بازرس و مشاور حقوقی انجمن و «مهندس نوشین گلمحمدی» خزانه دار انجمن حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، «دکتر کامروز کابلی» رئیس انجمن پس از ارائه گزارشی از فعالیت های انجمن از بدو تاسیس تاکنون طی چهار ماه اخیر، به ارائه توضیحاتی درخصوص آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی و مواد مندرج در آن از جمله ماده 2، ماده 10، ماده 12، ماده 18 و ماده 19 پرداخت.

وی با انتقاد از بکارگیری مسئولین فنی و دستیاران و انتخاب آنها توسط کارفرما اظهار داشت: دریافت حقوق مسئولین فنی باید با واسطه صورت پذیرد و امنیت شغلی آنها باید در اولویت باشد.

دکتر کابلی افزود: اجرای ماده 19 بیش از 7 سال است که به طول انجامیده و تاکنون 3 بار بازنگری شده و بازنگری چهارم هم در راه است. عدم وابستگی مالی منجر به استقلال رای مسئول فنی و دستیاران بهداشتی می گردد.

وی با انتقاد از کشیده شدن این موضوع به کمیته ماده 76 اتاق بازرگانی، گلایه هایی را نیز از برخی ارگان ها ابراز کرد و افزود: ما خواهان عدم ارتباط مالی و حتی قطع کامل ارتباط مالی از طریق تعیین ردیف بودجه (هزینه بر تولید) هستیم.

در ادامه، «دکتر آرشام نصرت پور» دبیر انجمن به ارائه گزارشی کامل از نقش مسئولین فنی در واحدها پرداخت و با انتقاد از وضعیت موجود بیمه ها، خواهان بهبود اوضاع بیمه ها طبق تعرفه مصوب هیئت وزیران شد.

وی با انتقاد از نحوه بکارگیری مسئول فنی و دستیاران و انتخاب آنها توسط کارفرما، خواهان انتخاب مسئول فنی و دستیار توسط کمیته ای مشخص گردید.

دکتر نصرت پور تصریح کرد: عدم وابستگی مالی در عملکرد مسئولین فنی بسیار موثر و کارآمد خواهد بود.

وی خواهان تعیین ردیف بودجه ای برای دریافت حقوق همکاران شد و اعلام کرد که با تمام توان از همکاران دفاع خواهیم کرد.

در ادامه، «سیامک نظامی الحسینی» بازرس و مشاور حقوقی انجمن به بیان جایگاه حقوقی انجمن ها اشاره نمود.

وی افزود: طبق دستور العمل سازمان شرح وظایف مسئولین فنی و دستیاران مشخص است و در آن درج شده که مسئول فنی و دستیاران بهداشتی نمایندگان سازمان دامپزشکی هستند.

وی با طرح پرسشی اظهار داشت: تکلیف چیست؟ ما نماینده سازمان هستیم یا نماینده واحد؟ مسئولین فنی و دستیاران با تمام توان در حال تلاشند تا محصولی سالم بدست مردم خوب استان برسد و در این راستا از تمام تلاش خود را می کنند.

در ادامه، «عبدالمحمد زاهدی» استاندار کردستان ضمن خیرمقدم به اعضای هیأت مدیره انجمن، از زحمات مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی تشکر و قدردانی نمود.

وی افزود: مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی در راستای تامین مواد غذایی سالم بسیار زحمت می کشند. از انجمن صنفی حمایت می کنیم و حامی انجمن هستیم.

زاهدی تصریح کرد: حفظ سلامت مواد غذایی با منشاء دامی از اولویت های دولت است و ما خواهان آن هستیم و با جدیت از سلامت مواد غذایی حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که در داروخانه بدون مسئول فنی نسخه پیچی نداریم، باید در واحدها هم بدین گونه باشد و مسئولین فنی و دستیاران با جدیت در حفظ سلامت مواد غذایی با منشاء دامی بکوشند.

استاندار کردستان افزود: مسئولین فنی و دستیاران در واقع تضمین کننده اصلی سلامتی مواد غذایی با منشاء دامی هستند و از آنها تشکر می کنیم و از جایگاه آن ها حمایت می کنیم.

زاهدی تصریح کرد: آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی بسیار کامل، عالی و مفصل است. از وجود ماده 19 بی خبر بوده ام و تا کنون کسی در این راستا به بنده توضیحاتی ارائه نداده بود!

وی افزود: منتظر ابلاغ بازنگری چهارم دستورالعمل ماده 19 هستیم. پس از ابلاغ این بازنگری چهارم، انجمن توضیحاتی کامل را در این خصوص گزارش نماید تا استانداری هم از  موضوع مطلع شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در خصوص تعیین ردیف بودجه برای مسئولین فنی و دستیاران حمایت می کنیم، ولی بایستی این موضوع زودتر و در قالب برنامه ششم وارد می شد.

وی افزود: شاید تعیین ردیف بودجه برای مسئولین فنی و دستیاران طی 5 سال آینده و در قالب برنامه هفتم توسعه ممکن شود، ولی الان هم می شود طرحی آماده و ارائه داد.

زاهدی در پایان ضمن تشکر از توضیحات انجمن مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی استان کردستان اعلام کرد: انجمن هر گونه طرحی یا پیشنهادی در راستای قطع ارتباط مالی و تعیین ردیف بودجه تهیه کند تا پس از بررسی کامل و رفع نواقص احتمالی جهت بررسی نهایی به هیئت دولت ارائه شود.

 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Finland
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
1
بنده خدا خبر نداره .................... سازمان دامپزشکی خودشون دستور لغو آیین نامه رو صادر کردن ....................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
1
1
درود بر دکتر کابلی عزیز و انجمن صنفی کردستان که قاطعانه و مدبرانه در حال شناساندن نقش مهم همکاران ناظر بهداشتی هستند.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
از حکیم مهر انتظار می رود اخبار را صادقانه پوشش دهد
چرا در متن خبر اشاره نشده که استاندار کردستان در این دیدار از مواضع ............................ در خصوص بخش خصوصی شدیدا انتقاد کرده و دستور داده با ایشان برخورد کنند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
1
1
استاندار، مسئول فنی ، ماده 19، انجمن صنفی،برنامه ششم، هیت دولت، ...؟!!!! زمان انتخابات نزدیک است!!!هیچ تناسبی بین صحبتها و جایگاه ادمها وجود ندارد مگر سیاست بازی!
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
1
0
بسیار عالی، درود بر این همکاران عزیز و هم کلاسی های قدیمی. ای کاش همه دامپزشکان به جای منفی بافی مثل این همکاران عمل نمایند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
ای کاش بقیه انجمن ها هم مقداری فعال بودند . مخصوصا در تهران چون بیشتر مرتبط اند و تاثیرات بیشتر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
1
سازمان دامپزشکی و بیشتر سازمان های [دولتی] دست کمی از سازمان آتش نشانی ندارند.
گلمحمدی خزانه دار انجمن صنفی کردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
با سلام
در مورد کامنتهای (از حکیم مهر انتظار می رود اخبار را صادقانه پوشش دهد..)و(استاندار،مسئول فنی،ماده 19.....) قویا کذب می باشد!
دکتررهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
1
0
انجمن مجري کدام آيين نامه است از طرف کدام سازمان انجمن را مسئول اجراکردند عزيزان مرتبط با دامپزشکي شما همه هويت خودتان را دراجراازقانون سازمان دامپزشکي کشور ميگيريد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
و در طول این هشت سال چقدر این سازمان دامپزشکی قانونمدارانه عمل کرده است.دکتر جان سرتو از توی برف بیرون بیار!
انجمن صنفی مسئولین فنی استان کردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
با سلام.
موارد مندرج در کامنت سوم کذب محض بوده و قویا رد می شود.
چنین مواردی هرگز مطرح نشده.
واقعا برای نویسندگان این کامنت متاسفم.
مسئول بهداشتی
|
United States of America
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
با تشکر از انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی فعال استان کردستان خصوصا دکتر کابلی
انشاالله شاهد چنین حرکتهایی از سوی سایر انجمنها هم باشیم
نظر شما
ادامه