کد خبر: ۳۳۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از فعالیت 6 آزمایشگاه بخش خصوصی، 40 داروخانه دامپزشکی، 6 مرکز پخش استانی دارو و واکسن، 14 مرکز واکسیناسیون بخش خصوصی و حدود 36 واحد مرکز درمانی در سطح استان همدان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمودرضا رسولی» از مایه کوبی ۶ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۷۴۴ نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری مشترک در ۱۰ ماهه سال ۹۵ در این استان خبر داد و گفت: ۷۷ تن از لاشه‌های بازدید شده ضبط و معدوم شده است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد 10 ماهه اظهار داشت: در حوزه واکسیناسیون، پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال در10 ماهه امسال 6 میلیون و 864 هزار و 744 نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و مشترک از جمله؛ تب برفکی، تب مالت، تیلریوز، آبله، آنتروتوکسمی، قانقریا، آگالاکسی و شاربن انجام گرفته است.

رسولی بیان کرد: در حوزه کنترل و بازرسی بهداشتی لاشه‌های گوشت در کشتارگاه‌های استان نیز طی عملیات بازرسی از لاشه‌های گوشت گاو، گوسفند، گوساله و بز در 10 ماهه امسال 205 هزار و 791 لاشه یعنی از 7 هزار و 511 تن بازدید شده است و از این تعداد بازرسی 76 هزار و 741 کیلوگرم یعنی 77 تن از لاشه‌های بازدید شده ضبط و معدوم شده است.

وی عنوان کرد: حدود 6آزمایشگاه بخش خصوصی، 40 داروخانه، 6 مرکز پخش استانی دارو و واکسن، 14 مرکز واکسیناسیون بخش خصوصی و حدود 36 واحد مراکز درمانی در سطح استان همدان فعال است.

مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: دستورالعمل هر واکسن برای ما مشخص می کند که چه میزانی را بخش خصوصی انجام دهد و با توجه به اینکه تعداد بخش خصوصی بسیار بیشتر از دولتی است قسمت زیادی از کار بر عهده بخش خصوصی واگذار می‌شود و طی قراردادهایی با آنها این اقدامات انجام می‌گیرد.

رسولی افزود: در همدان آزمایشگاه مرکزی اداره کل و در شهرستانها نیز آزمایشگاه هایی وجود دارد ولی در سطح پایین تری نسبت به استان قرار دارند، ضمن اینکه آزمایشگاه های بخش خصوصی نیز بیشتر در زمینه درمان فعالیت دارند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شاهین خرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
سلام
۴۰ داروخانه ۳۶ کلینیک ۶ آزمایشگاه.
بیشتر کلینیک ها هم نیمه وقت.
همه بازنشسته ها هم متقاضی داروخانه.ایا نباید تعداد کلینیک تمام وقت در هر شهر حداقل بیشتر از داروخانه باشد.بیایید ب آمار ها دقت کنیم.هر چند ۲۴سال گفتیم بی ثمر بود و خواهد بود....
نظر شما
ادامه