کد خبر: ۳۳۶۸۴
 

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران از کشف و ضبط 50 تن دی کلسیم فسفات و 23 هزار لیتر ماده اولیه این محصول در شهرستان آمل خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر سید حسین رضوانی» در این باره افزود: در بازدیدهای ادواری و سرزده کارشناسان اداره تشخیص و درمان دامپزشکی مازندران از یک واحد تولیدی فاقد پروانه فعالیت از دامپزشکی در شهرستان آمل، 50 تن دی کلسیم فسفات کشف و ضبط و از چرخه توزیع و مصرف خارج گردید.

رضوانی در ادامه به کشف مقدار 23 هزار لیتر اسید فسفوریک از ماده اولیه تولید محصول دی کلسیم فسفات در این کارگاه خبر داد.

وی دی کلسیم فسفات را یک ماده دارویی اعلام کرد و گفت: دی کلسیم فسفات یا DCP یک داروی دامی قلمداد شده که با افزودن این ماده دارویی به جیره غذایی دام و طیور، ضمن پیشگیری از بروز برخی از بیماریها در دام و طیور، به عنوان تامین کننده کلسیم و فسفات دام و طیور نیز مطرح می باشد.

وی با اشاره به ضبط 23 هزار لیتر از ماده اولیه اسید فسفوریک در این واحد کارگاهی اظهار داشت: اسید فسفوریک نیز ماده اولیه تولید محصول نهاییDCP  می باشد که در این واحد جهت ادامه و استمرار تولید محصول مورد نظر دپو گردیده بود و توسط ماموران دامپزشکی کشف و ضبط گردید.

رضوانی در خصوص نگهداری این محموله توسط این واحد کارگاهی تصریح کرد: از آنجایی که این واحد پروانه فعالیت تولید این محصول را هنوز از اداره کل دامپزشکی دریافت نکرده و اقدام به تولید این محصول نموده، این مقدار دارو ضبط شده و طی مکاتبه با سازمان دامپزشکی کشور منتظر تعیین تکلیف محموله و مواد اولیه ضبط شده از سوی سازمان هستیم.
 
 
نظر شما
ادامه