کد خبر: ۳۳۶۳۶


«دکتر قاسم رضائیان زاده» معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در معیت «مهندس ولی» مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور و جمعی از مسئولین استانی در سفر به شهرستان سرباز، از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی در حوزه دامپزشکی آن شهرستان بازدید نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر رضائیان زاده» از بازراچه مرزی، قرنطینه ها و کشتارگاه کیمیا گوشت پیشین بازدید کرد.

«دکتر مهدی حسینی» مدیر کل دامپزشکی استان خلاصه ای از روند فعالیت دامپزشکی در این شهرستان را تشریح کرد و اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های بالقوه ای می باشد که باید به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی شود تا علاوه بر افزایش اشتغال پایدار موجب حذف شغل های کاذب و همچنین قدم عملی در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.

در این بازدید دکتر رضائیان زاده ضمن تشکر از زحمات پرسنل دامپزشکی اظهار داشت شهرستان مرزی سرباز خط مقدم پیشگیری از ورود بیماری ها به کشور می باشد و خدمت در این مناطق محروم بسیار سخت و دشوار است که کارکنان دامپزشکی در این زمینه فداکارانه و بی ادعا در حال انجام وظیفه هستند.

دکتر رضائیان زاده در بازدید از کشتارگاه دام پیشین، شرایط کشتارگاه را مطلوب دانست و گفت: استفاده از ظرفیت دام های مرزی در این استان در جهت افزایش فعالیت کشتارگاه بسیار حائز اهمیت است و این کشتارگاه می تواند نقش بسیار مهمی در تولید گوشت کشور ایفاء کند.

در این بازدید مهندس ولی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، دکتر حسینی مدیرکل دامپزشکی استان و مهندس میر مدیر کل پشتیبانی امور دام استان، دکتر رضائیان زاده را همراهی نمودند. 
 
 
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان از کشتارگاه دام شهرستان زابل بازدید کرد.

در این بازدید مهندس ولی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، مهندس نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی استان، دکتر حامد گنجعلی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زابل ایشان را همراهی نمودند.

دکتر رضاییان زاده در بازدید از کشتارگاه محمد آباد شهرستان زابل با اشاره به توان و ظرفیت بالقوه منطقه سیستان در امر تولید گوشت بویژه در زمینه دام های بومی خاطر نشان کرد کشتارگاه می تواند در صورت مساعد بودن شرایط تامین دام نقش مهمی در تولید و فرآوری محصولات دامی و کاهش مخاطرات ورود دام داشته باشد، لذا توجه به افزایش جمعیت دام بومی و مولد در کنار استفاده از ظرفیت مبادی مرزی، کمک شایانی به اقتصاد و معیشت مردم منطقه سیستان خواهد کرد.

دکتر مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی استان خلاصه ای از روند فعالیت دامپزشکی در منطقه سیستان را تشریح کرد و اظهار داشت: شغل اغلب مردم منطقه سیستان کشاورزی و دامداری می باشد و با عنایت به وابستگی کشاورزی به آب و خشکسالی های چند دهه اخیر، امروز دامداری در این منطقه از اهمیت بیشتری برخوردار است. این امر اهمیت فعالان حوزه دامپزشکی را در این منطقه حساس تر می نماید.

 
 
نظر شما
ادامه