کد خبر: ۳۳۶۱۹
 

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش های انجام شده و تاکید استاندار مبنی بر اینکه در صورت اصرار پاکستان برای ممنوعیت تامین دام زنده از این کشور، دام مورد نیاز را از هندوستان تامین خواهیم کرد، واردات دام از پاکستان به استان اخیرا از سرگرفته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی حسینی» با رد ادعای یکی از خبرنگاران در نشست خبری با استاندار سیستان و بلوچستان مبنی بر اینکه واردات دوباره دام زنده از پاکستان با رایزنی های سرمایه گذاران استان با مسئولان پاکستانی صورت گرفته نه دولت آن هم در حد محدود، گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و در یک ماه اخیر نه تنها هیچ مصاحبه ای با خبرنگاران نداشته ام بلکه چنین موضوعی اصلا مطرح نشده زیرا صحت ندارد .

وی افزود: پاکستان از چندی پیش واردات دام زنده از آن کشور به سیستان و بلوچستان را ممنوع کرده بود که با تلاش های مسئولان استان به ویژه تاکید استاندار مبنی بر اینکه در صورت اصرار پاکستان بر جلوگیری از صادرات دام از پاکستان به ایران، دام مورد نیاز را از کشور هندوستان تامین خواهیم کرد؛ این کشور اخیرا انتقال دام به ایران را آغاز کرده است .

وی بیان کرد: نقش مهم در این زمینه را رایزنی های مسئولان دولتی داشته و مذاکرات دو طرف ایرانی و پاکستانی زمینه ساز واردات مجدد دام شده است .

وی تصریح کرد: در 2 ماه آذر و دی امسال از مرزهای کوهک سراوان، پیشین سرباز، میلک هیرمند، ریمدان چابهار جمعا 9 هزار و 132 راس دام وارد استان شده است .

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روز گذشته در دیدار با استاندار گزارش در این زمینه ارائه شد، تاکید کرد: همچنین در زمینه ورود دام سبک از پاکستان نیز برنامه ریزهای لازم صورت گرفته و مقررشده بزودی( به احتمال زیاد هفته آینده) این اقدام انجام شود به گونه ای که پیش بینی می شود ماهانه حدود پنج هزار راس دام سبک از این کشور وارد استان شود .

به گزارش ایرنا در گذشته تنها مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای مبادلات کالا و رفت و آمد اتباع 2 کشور میرجاوه ایران و تفتان پاکستان بود که پوشش افزون بر 930 کیلومتری مرز میان 2 کشور را انجام می داد که امسال به پیشنهاد وزارت کشور و با تایید دولت، مرزهای ریمدان در چابهار و پیشین در سرباز نیز به عنوان مرزهای رسمی در کنار میرجاوه مجوز فعالیت گرفتند .

 
 
نظر شما
ادامه