کد خبر: ۳۳۶۱۳
 

استاندار سیستان و بلوچستان شامگاه چهارشنبه در دیدار مدیرعامل پشتیبانی امور دام و معاون سازمان دامپزشکی کشور در استانداری بیان کرد: برای رسیدن به زبان واحد در نوع تعاملات و روابط تجاری استان ها با کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان ضرورت دارد با محوریت وزارت امورخارجه برنامه ریزی شود تا منافع اقتصادی استانهایی مانند سیستان و بلوچستان با داشتن مرزهای مشترک و گسترده با این دو کشور، دچار آسیب نشود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، «علی اوسط هاشمی» در این دیدار که مدیران جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان نیز حضور داشتند، گفت: جهاد کشاورزی سقف مورد نیاز تامین گوشت مورد نیاز بازار را مشخص نماید تا با رعایت اصول بهداشتی از طریق استان تامین شود.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان دامپزشکی به این استان باید ملی باشد زیرا دغدغه را با انسداد نمی توان رفع کرد، گفت: با تامین زیرساخت های دامپزشکی در مرزهای مشترک استان با پاکستان با مشارکت بخش خصوصی، آمادگی داریم گوشت مورد نیاز بازار مصرف کشور را تامین کنیم، ضمن اینکه جمعیت زیادی از این طریق ارتزاق می کنند.

هاشمی با اظهار اینکه اجازه ندهید منافع استان متضرر شود، افزود: علاوه بر سخت گیری در عدم ورود دام بی کیفیت، ضمن هوشیاری باید فرصت سازی کرد تا منافع مصرف کننده ضایع نشود.

هاشمی در همین رابطه افزود: برای دستیابی به ثبات و عدم شوک به بازار، نیاز است وزارت جهاد کشاورزی نشست دو جانبه ای برای تامین کالاهای مورد نیاز از کشورهای همسایه در راستای منافع دو طرف داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه به روابط تجاری پایدار با همسایگان می اندیشیم، اظهار داشت: در اینصورت ضمن تامین حقوق دولت و کمک به امنیت منطقه، راه بر قاچاق کالا بسته و سلامت کالا تضمین می شود.

 
 
نظر شما
ادامه