کد خبر: ۳۳۵۸۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
دکتر گیلگمش:
رئیس سازمان خسته شد بس که بودجه نیامد؛ دامپزشکی تنها ماند و مرغ‌ها جان نداشتند تا زنده بمانند!
 

تحلیل وقایع مرتبط با حرفه دامپزشکی در هفته چهل و سوم سال ۱۳۹۵

دکتر گیلگمش

 

رئیس سازمان خسته شد بس که بودجه نیامد؛ دامپزشکی تنها ماند و مرغ ها جان نداشتند تا زنده بمانند!

بعضی دیالوگ ها در تاریخ این مرز و بوم ماندگار می شوند که از جمله آنها می توان به دیالوگ ماندگار غلامحسین (اکبر عبدی) در فیلم "مادر" اثر بی همتای علی حاتمی اشاره کرد، زمانی که غلامحسین دیکته می نویسد و ماه منیر (فریماه فرجامی) برای او می خواند که بنویس: "مادر جان دارد" و در آن لحظه غلامحسین که رحلت مادر را می فهمد، می گوید: "مادر مرد از بس که جان ندارد...". ارتباط این خاطره و دیالوگ ماندگار در بعد تاریخی اذهان ما ایرانیان گاهی با تکرار در برهه های زمانی دیگر به نوعی تکراری خیالی و وهم انگیز را برایمان تداعی می کند که گاه تا سرحد جنون رعب آور است ولی تا زمانی که کلیشه ها یکیست و بازیگران از یک الگوی یکسان تبعیت می کنند، شنیدن ماجراهای تکراری چندان هم عجیب نیست. غرض از نوشتن این مقدمه این بود که مبادا در میان اینهمه درگیری های صنفی و هیاهوهای حرفه ای، موضوعات اصلی که می بایست به کمک و یاری یکدیگر مورد حل و فصل قرار بگیرند، فراموش شوند و ناگاه چشم باز کنیم که کار از کار گذشته است و این مناقشات منجر به صدمه اعتباری و جایگاهی به نهادهای رسمی و صنفی و حرفه ای و علمی شده باشد.

همانگونه که در ابتدای این تفسیرهای مسلسل پیش بینی کرده بودیم، تعداد نویسندگان در خصوص مطالبات صنفی و حرفه ای رو به افزایش است. این امر نشان می دهد که حکیم مهر به رسالت رسانه ای خود به خوبی عمل نموده و در این میان تبدیل به رسانه ای برای سخن گفتن بسیاری از همکاران از تریبون آن شده است. سوای مسائل مالی که مترتب بر مدیریت این رسانه تخصصی می باشد، مدیریت حرفه ای آن در قالب انعکاس درست رویدادهای صنفی، کاری به مراتب سنگین تر و طاقت فرساتر است که نیروی زیادی را از تیم حکیم مهر می گیرد. بسیار خوشحالم که همکاران دعوت ما را پذیرفته اند و دست به قلم گرفته اند و تراوشات ذهنی خود را برای همکارانشان مکتوب می کنند و از سوی دیگر از حکیم مهر و مدیران آن بابت در اختیار قرار دادن این تریبون نیز تشکر و قدردانی می کنم. همکاران بسیاری به جمع مطالبه گران صنفی و حرفه ای اضافه شده اند که ورودشان مایه مسرت و دلگرمی است.

در چند سطر آتی با من همراه باشید تا ببینیم از کدام مسیرها در حال ضربه خوردن هستیم:

 1- ما بایست به دنبال قوانین ماندگار و زیربنایی برای دامپزشکی باشیم:

از زمان شروع رخداد بیماری آنفلوآنزا در کشور، رئیس محترم سازمان دامپزشکی و هیات همراه که ترکیب آن به فراخور مشکلات موجود در استان تغییر نموده است، در اقدامی قابل تقدیر، شخصاً در کلیه استان ها حاضر شده و از نزدیک مطالعه رخداد بیماری و مقابله و معدوم سازی آن و همچنین پیگیری های استانی را مدیریت نموده است. این برای اولین بار است که رئیس سازمان دامپزشکی کشور ما به ازای گسترش رخداد بیماری آنفلوآنزا در هر استان، به شخصه آن را از نزدیک تعقیب نموده است که مسلماً بازخورد آن برای ادارات کل دامپزشکی استان ها ذیقیمت و ارزشمند خواهد بود.

همانگونه که رئیس محترم سازمان عنوان نمودند عملکرد سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان ها در این گیر و دار نبود اعتبارات و امکانات، نه تنها به گونه ای بوده که تقصیری را متوجه دامپزشکی ننموده است، بلکه می توان اذعان داشت که عملکردی مناسب داشته اند. با توجه به ضرورت استفاده از پتانسیل بخش خصوصی، پیشنهاد می گردد تا ریاست محترم سازمان در جلساتی که به استان ها تشریف می برند و جلساتی را با بخش دولتی و استانداران برگزار می کنند، ضمن هماهنگی با نظام دامپزشکی هر استان جلسه ای را با حضور دامپزشکان بخش خصوصی که بازوی عملیاتی سازمان در این راستا می باشد داشته باشند تا در این جلسات از همفکری با این همکاران نیز برخوردار گردند.

 2- اطلاعیه شماره 5 سازمان دامپزشکی کشور در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد طیور:

اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد همچنان ادامه دارد و خبرگزاری ها نیز ضمن نقل قول از سازمان دامپزشکی کشور اخبار آن را منتشر می نمایند که به نوبه خود شایسته تقدیر است. با توجه به اینکه در استان هایی که به نوعی قطب پرورش طیور به حساب می آیند، اطلاع رسانی می بایست رنگ جدی تری به خود بگیرد که ما از آن تعبیر به اطلاع رسانی فعال می کنیم، پیشنهاد می گردد تا ادارات کل دامپزشکی استان ها ضمن هماهنگی با استانداری ها و همچنین ادارات ترویج جهاد کشاورزی استان ها، فراخوان دریافت مستندات و ما به ازای آن پرداخت حق الزحمه را در خصوص فعالیت ترویجی در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد به دامپزشکان بخش خصوصی واگذار نمایند، به این صورت که هر دامپزشک بخش خصوصی که دوره یکساعته ترویجی برای روستائیان و مرغداران منطقه فعالیت خود برگزار نماید، ادارات کل دامپزشکی بنا به عرفی که در قانون فعالیت های آموزش ترویجی آمده است نسبت به پرداخت حق الزحمه اقدام کنند و در این میان مبانی ترویجی بر روی پورتال های استانی سازمان منتشر گردد و در دسترس همکاران بخش خصوصی قرار گیرد تا این دوره ها با محتوای یکسان برگزار شود و در پایان، مبنای مستند سازی برگزاری دوره توسط همکاران بخش خصوصی فیلم ارسالی از سوی آنان باشد تا این فیلم ها جمع آوری گردد تا به عنوان منبع رسانه ترویجی در استان ها و سازمان متمرکز گردد.

همچنین با توجه به اینکه شبکه تلویزیونی به نام بازار و یا سایر شبکه های مشابه وجود دارد و از سوی دیگر اینتگریشین های تولیدی طیور در کشور و یا صنایع بسته بندی و کشتارگاهی قوی در کشور وجود دارند، بنابراین پیشنهاد می شود تا ضمن هماهنگی با این صنایع، برنامه های مشترکی به منظور آگاهی رسانی به جامعه در صدا و سیما ترتیب داده شود. به هر حال زمان آن است که جنبه اقتصادی حرفه دامپزشکی به کمک جنبه بهداشت عمومی آن آمده تا از این گذرگاه سخت عبور موفقی داشته باشیم.

3- بازدید مدیر کل دفتر آبزیان سازمان دامپزشکی کشور از استان هرمزگان:

رویه رئیس سازمان در زمینه بازدید گاه و بیگاه از تمامی مراکز دامپزشکی، موجب شده است که سایر مدیران سازمان دامپزشکی کشور نیز برای بررسی و یا رسیدگی به مشکلات به استان های مختلف سفر نمایند و این روند، امری مبارک برای خارج ساختن بدنه سازمان دامپزشکی کشور از انفعال است. همانطور که در نوشته های قبلی به آن اشاره شد، با توجه به هزینه بر بودن این ماموریت ها برای سازمان و بودجه عمومی کشور، امیدواریم فرمتی تهیه گردد تا اهداف این ماموریت ها در ذیل خبر آن درج گردد تا در آینده بتوان نتایج آنها هم توسط جامعه و هم توسط رئیس سازمان پایش گردد؛ همانند آنچه که رئیس محترم سازمان خود در ماموریت ها دنبال می کنند و سفرهایشان با اهداف ماموریتی خاص صورت می گیرد که در این زمینه بهتر است کارشناسان و مدیران سازمان نیز به ایشان تأسی نمایند.

4- حضور معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری در سازمان دامپزشکی کشور:

باور کردن این نکته که حضور معاون ریاست جمهوری در سازمان دامپزشکی فقط به منظور رونمایی از یک اپلیکیشن ساده بوده است برای ما کمی دشوار به نظر می رسد. برقراری ارتباط با سطوح کلان مدیریت دولتی در کشور سیاست مناسبی است که از سوی سازمان دامپزشکی کشور دنبال می شود و بیان قابلیت های سازمان دامپزشکی و همچنین جایگاه جهانی آن، نقش مهمی در آینده این سازمان ایفا خواهد نمود. امیدواریم همانگونه که دکتر ستاری هم در این نشست اظهار امیدواری نمودند، به قابلیت های سازمان دامپزشکی کشور در خصوص شناسایی عوامل خطرساز در مواد غذایی اضافه گردد و همچنین سایر سازمانها نیز آن را به رسمیت بشناسند، البته اگر خوی استکباری سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت که در انجام ماموریت های روزانه خود درمانده است اجازه این کار را بدهد؛ به هر حال 10 درصد بودجه کل کشور رقم کمی نیست که در اختیار این عزیزان است.

5- دکتر علی صفر ماکنعلی به سمت مدیرکل دفتر سازمان های تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور منصوب شد:

تعویض مدیر در میانه جنگ الحق والانصاف کار بسیار سخت و مخاطره آمیزی است، اینکه آقای دکتر خلج در گیر و دار درگیری آنفلوآنزا به فکر تغییر در مدیریت روابط عمومی و بین الملل خود بوده اند، نشان از ضرورت این امر برای ایشان داشت و باید گفت که ایشان تشخیص مناسبی را با توجه به بازخوردهای صورت گرفته از سوی صنف داشته اند و همچنین امیدواریم که با توجه به تخصص و تجربیات گرانقدر آقای دکتر اختیار زاده از ایشان در پست مناسبی بهره ببرند. از سوی دیگر سوابق و تجربیات آقای دکتر ماکنعلی زمینه مساعدی را برای ایشان در خصوص برقرار ارتباط با جوامع بین المللی و همچنین ارتباط با اصحاب رسانه به روش علمی قرار می دهد. البته سرنوشت ماده 19 مثال عینی است که ایشان می توانند به مدد بررسی دقیق و موشکافانه آن جلوی لطمات وارد شده به سازمان را بگیرند و از انفعالی که در خصوص ماده 19 در روابط عمومی سازمان وجود داشت، جلوگیری نمایند.

6- انتصاب دکتر محمد حبیبی به سمت رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور:

این انتصاب و تغییر در مدیریت مرکز تشخیص کمی غیرقابل انتظار بود. پست مدیر کلی مرکز تشخیص پستی فنی و تخصصی محسوب می شود و آقای دکتر حقیقی نیز فرد سیاسی و یا جناحی نبوده و  تا جایی که بررسی سوابق ایشان نشان می دهد، ایشان فرد علمی بودند که در پست علمی قرار گرفته بودند و شاید همین خصیصه ذاتی ایشان در علمی بودن صرف به این مسئله دامن زده است، چرا که تجربه نشان داده که افراد علمی و فنی همیشه به واسطه صریح بودنشان سیاست های تعاملی ضعیفی دارند که البته این امر نه تنها نکوهیده نیست، بلکه امری پسندیده نیز می باشد. البته آقای دکتر حبیبی نیز سوابق مدیریتی در دفتر دارو و درمان سازمان داشته اند که امیدواریم یاریگر ایشان در مدیریت این دپارتمان علمی سازمان داشته باشد. برای آقای دکتر حقیقی در سمت های آینده و آقای دکتر حبیبی در سمت جدید آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

7- جوابیه اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در پی درج مطلب امروز روزنامه خراسان:

در کشور ما همه مفتش و هزار ماشاء الله زبر و زرنگ تشریف دارند! باور کنید اگر قبح اجتماعی این کار نبود و دوربینی جلوی کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت می گرفتند، به مدت دو شبانه روز در خصوص کم و کیف بهداشتی محموله های آبزیان اطاله کلام می دادند، ولی اگر فقط یک سوال از آنها در خصوص این قیمت های کذایی موجود در بازار می پرسیدید، فوراً داستان فیصله پیدا می کرد. خوب بزرگواران محترم، اگر قرار بود وزارت صنعت، معدن و تجارت کار بازرسی بهداشتی را هم انجام دهد که نام آن را می گذاشتند وزارت صنعت، معدن، بهداشت تجارت و غیره !! این رفتار غیر حرفه ای برای بار اول نیست که از سوی کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت رخ می دهد و با توجه به اشراف اطلاعاتی که در خصوص محموله های تجاری دارند، چه بسا داستان را بتوان از زاویه تنگ تری هم دید و آن عدم توافق هایی است که ممکن است رخ داده باشد و در این میان چه بهانه ای بهتر از بهانه بهداشتی و چه اداره ای مظلوم تر از دامپزشکی.

وقاحت برخی زالوصفتان تاجرنما تا حدی رسیده است که طبق آمار رسیده با توجه به بدون پشتوانه بودن کارشناسان دامپزشکی تا مرز از هم پاشیدن خانواده برخی همکاران نیز پیش رفته اند و جاهایی که هیچ چاره ای نبوده دست به اسلحه سرد و گرم هم برده اند. صراحتاً باید عنوان کنیم تا زمانی که سخن کارشناس بازرسی دامپزشکی با صاحبان تجارت آنقدر نفوذ نداشته باشد که منجر به تغییر و اصلاح در این به ظاهر تاجران گردد، تنها متاعی که در حال داد و ستد است سلامت مردم این کشور است و کالاهای بی ارزش آنان ظاهر داستان.

پاسخ مستدل و حرفه ای اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی مایه مباهات بود و امیدواریم دوستان وزارت صنعت، معدن و تجارت به بعد تجاری و همچنین معادن بپردازند و بهداشت را به متخصصان آن واگذار کنند، چرا که اگر همینطور پیش برویم این دوستان در آینده به بهانه بازرسی تجاری در اتاق های عمل انسانی دیده خواهند شد.

8- بازدید دکتر خلج از تالاب صومعه سرا:

در ادامه تعقیب و گریز آنفلوآنزا توسط ریاست سازمان که لحظه به لحظه گزارش آن بر روی پورتال سازمان قرار می گیرد برخی نکات قابل تامل است. استفاده از کت و شلوار با چکمه آن هم توسط مقامات رسمی سازمان، کمی که نه، بسیار غیر حرفه ای به نظر می رسد. احتمالاً بندهای ایمنی زیستی و انتقال مکانیکی ویروس یکبار دیگر بایست مورد بازبینی قرار بگیرند و بندی اضافه کنیم که مقامات را مجاب به استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب در بازرسی از مکان های مشکوک به آلودگی نماید. همچنین در یک بازدید کوتاه مدت زیر نیم ساعت نمی توان بررسی کرد که پرندگان وحشی چگونه با پرندگان بومی در تماس می باشند؛ در صورتی که نیاز به انجام این کار بود، تیم های حرفه ای با تجهیزات مناسب وجود دارند که می توانند این کار را برای شما با هزینه های بسیار نازل به انجام رسانند تا شما برمبنای نتایج آن بتوانید در محافل رسمی بر مبنای مستندات پژوهش های ارائه شده، دستورات لازم را ارائه نمائید و نیازی به حضور شخص شما در این مکان های بالقوه آلوده نباشد. البته لازم به ذکر است که کلیه ادارات کل مخصوصاً اداره کل دامپزشکی گیلان و مازندران و گلستان و همچنین تهران و قزوین نیازمند اطلاعات دقیقی از مسیرهای پروازی پرندگان مهاجر و وحشی می باشند تا بتوانند بر مبنای آن برنامه های پیشگیری، بررسی و مراقبت خود را تنظیم نمایند و این در دسترس نبودن اطلاعات اکوسیستم های منطقه ای، لطمات جبران ناپذیری را به تصمیمات ملی و منطقه ای سازمان دامپزشکی کشور وارد می سازد.

9- تایید رسمی نخستین مورد آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان اصفهان و استان اردبیل و همچنین ادامه درگیری سنگین در استان قم در مجاورت با استان تهران و متن های مستقیم ارسالی توسط مدیر کل قزوین در فضای رسانه ای و خسارت 12 میلیارد تومانی در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی:

مدیران کلی که با حرفه ای گری جلوی دامن زدن به شایعات را می گیرند و نحوه گزارش دهی و اطلاع رسانی آنها بر پایه های علمی صورت می گیرد. نکات قابل توجهی در اقدامات هر یک از این همکاران وجود دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان آقای دکتر موحدی در قسمتی از مصاحبه خود عنوان نموده است که قبل از رخداد آنفلوآنزا در ایران ستاد را بصورت منظم در استان برگزار نموده است و همچنین دوره های آموزشی فشرده ای را با استفاده از رسانه های مختلف نوشتاری و اجتماعی برای جمعیت هدف خود برگزار نموده است و مهمترین نکته سخنان ایشان استفاده و قدردانی از همراهی بخش خصوصی بخصوص پیشکسوتان دامپزشکی است. به راستی چنین مدیر کلی نمونه بارز و عینی ایجاد همدلی برای نیل به اهداف می باشند مدیر کلی که اجازه ورود اختلافات و دسته بندی های سیاسی خارج از استان را به داخل مرزهای استان خود نمی دهد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نیز مثبت شدن نمونه های اخذ شده از حیات وحش را با اشاره دقیق به گونه مبتلا اعلام نمودند. نکته جالب و مشترک در تمام این درگیری ها ابتدا مثبت شدن گونه های حیاط وحش و سپس درگیری در واحدهای روستایی و بومی و سپس سرایت به واحدهای صنعتی است که این طریقه انتشار مسلماً برای مسئولین دفتر طیور سازمان برای انتشار دستورالعمل های به روز رسانی شده در خصوص کنترل بیماری راهنما خواهد بود.

در آنسوی استان تهران مدیر کلی را در استان قزوین داریم که علاوه بر تکمیل موفقیت آمیز کنترل بیماری در واحد صنعتی استان بصورت روزانه و دائمی و با عنوان مدیر کل دامپزشکی استان توسط هر نوع رسانه اجتماعی قابل دسترس با مخاطبین خود ارتباط برقرار می نماید و مطالب روزانه ای را برای آنها منتشر می نماید. نگاه دقیقی به این مطالب که هر روز در فضای مجازی منتشر می شود نشان از کار تیمی علمی در قالب حوزه مدیریت و روابط عمومی این استان است که ابزارهایی را که بنا به ادعای برخی اصحاب رسانه جزو ابزارهای بیگانه به حساب می آیند را به فرصت تبدیل کرده و از آن در راستای اهداف کشور بهره برداری می نمایند. رویه ای که ممکن است به مذاق بیگانگان خوشایند نباشد.

گزارش ارائه شده توسط مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی برآوردی معادل 12 میلیارد تومان برای 14 فارم و واحدهای بومی درگیر نشان دهنده قسمتی از خسارات سنگین این بیماری در کشور است که امیدواریم سایر مدیران کل نیز ارزیابی های خود از خسارات وارد آمده را منتشر سازند تا این اعداد و ارقام، مبنایی برای ارزیابی مخاطرات سالهای آتی باشد. جالب اینکه همه این خسارات فقط آن چیزی است که به مرغداران پرداخت گردیده و هنوز محاسبات ناشی از هزینه های اداری این بیماری جمع بندی نگردیده است و درست این همان قسمتی است که سیستم سازمان دامپزشکی کشور در کمال مأخوذ به حیا بودن، از ارائه گزارش در خصوص آن صرف نظر می نماید. در اینجا باید این نکته را یاد آوری کنیم که مدیران سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل استان ها باید به خاطر داشته باشند که لازم نیست ملاحظه خاصی را راجع به هزینه هایی که به سیستم اداری آنها در اثر اهمال کاری عده ای سودجو که نقاب مرغدار به صورت خود زده اند و در حال به چالش کشیدن استقلال خودکفایی و بهداشت عمومی جامعه و سرمایه های کلان مرغداران واقعی این کشور هستند داشته باشند؛ اگر اینگونه عمل کنید، بعد نمی توانید ادعا کنید "دامپزشکی مرد، بس که بودجه نداشت".

10- «دکتر گلنار وكيل گيلانى» رئيس فدراسيون چوگان دیشب مهمان برنامه خندوانه بود:

سومین بانوی ایرانی که مقام ریاست فدراسیون ورزشی را در ایران کسب نموده است که از قضا دامپزشک است، البته نه دامپزشکی که فقط مدرک داشته باشد، دامپزشکی که بیش از 10 سال است بصورت عملی و در سخت ترین شرایط در حال کار است. این دامپزشک و رئیس فدراسیون باذوق از قضا بسیار هوشمندانه عمل می کند، یعنی از برنامه هایی که پتانسیل اجتماعی بالایی دارد برای شناساندن فدراسیون خود و چوگان، این ورزش باستانی کشور ایران به مردمش بهره برداری می کند. قبل از اینکه به خودمان بپردازیم به ایشان بابت این حرکت تبریک عرض می کنیم و آرزوی روزهای موفق تر را برایشان داشته باشیم ولی در رابطه با خودمان آیا در این بحبوحه درگیری آنفلوآنزا که مخاطرات بهداشت عمومی آن هم متوجه مردم است، آیا سازمان دامپزشکی کشور و یا سازمان نظام دامپزشکی کشور نمی توانند از چنین پتانسیلی برای ارتباط بیشتر با مردم و انتقال نظرات کارشناسی به آنان استفاده کنند؟ چرا همه فقط در روز چهارده مهر فقط به فکر این کارها هستند؟ چرا نیازهای روز جامعه از سوی نهادهای متولی حرفه دامپزشکی درک نمی شود؟

 

توضیح حکیم مهر:

به اطلاع کلیه خوانندگان ارجمند می رساند، مطالب مطرح شده در این بخش، نظر شخصی نویسنده بوده و موضع رسمی حکیم مهر محسوب نمی گردد.

 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
با تشکر از سایت خبری حکیم مهر
برخلاف نظر شما، تحلیل و تفسیر وقایع دامپزشکی از جنبه های مختلف با این وسعت نمیتوان از آن به عنوان یک نظر شخصی برداشت کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
0
1_ بنظر من تغییر دکتر حقیقی فقط بخاطر عدم تعامل وحقيقت پنداری ایشان بوده. امور بهداشتی اما واگر و تبصره نداره و ایشان حتما تحت فشار بودن.
2_ افشاي هرگونه تخلف وکوتاهی در امور خصوصا بهداشتی وظیفه همه نهاد هاست. مثلا اگر یک جاده روزانه ده ها کشته تصادفی داره آیا متخصص ترافیک یا حمل ونقل حق اعلام اون رو داره؟ اگر دامپزشکی کوتاهی نمیکرد، صنعت ومعدن اظهار نظر نمیکرد.
3_ به صرف چها ر تا مقاله در حکیم مهر نمیتوان فردی را توانمند در مدیر کلی قلمداد کرد.
4_ سفر مدیران کل به مناطق هرمزگان دراین فصل بخاطر هوای خوب این منطقه هست. خیلی دلسوزند تابستون برن بازدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
در مورد بند دوم کامنت شما نظر من با شما متفاوته روزانه هزاران هزار تخلف تو استان خراسان رضوی اتفاق می فته که هم دامپزشکی و هم صنعت و معدن ازش بیخبرن ولی وقتی صنعت و معدن به اطلاعاتی دسترسی داره که منحصرا دنبال یه محموله خاص تو بازار میگرده دلیل نمیشه که خودش هم ارزیابی بهداشتی رو انجام بده میتونه سریعا دامپزشکی رو تو جریان بگذاره و کار رو بهش بسپره و ازش نتیجه بخواد به عنوان مثال تعویض کردن لنت ترمز ماشین کار خیلی آسونیه ولی کسی جرات داره این کار رو خودش انجام بده و با جون خودش بازی کنه
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
ولک اونجا 60درجه خرما پزونه البته خرما ها میگن غلط کردیم توووووبه
همكار قديمي سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
0
با سلام ،همه كساني كه جناب آقاي دكتر حقيقي را از نزديك مي شناسند،به خوبي مي دانند كه او فردي متدين،متعهد و دلسوز براي سيستم و نظام ولايت مدار مي باشد،اين گونه رفتارها ............ براي سازمان هزينه هاي سنگين خواهد داشت،واقعا ايشان حيف شدند ايكاش آقاي دكتر خلج در يك موقعيت بهتر و مناسب ديگر از ايشان بهره ببرند
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
0
اگر پول نیست .............. هست وگرنه رییسی که پول ندارد و نمی تواند کاری کند استعفا دهد.
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
0
به خاطر تحلیل های شما خیلی چیزا رو یاد گرفتم، عالی بود جناب دکتر

- دلیل حضور جناب دکتر ستاری رو الان نمیشه نتیجه گیری کرد چرا که قبلا هم به ایشون خبر داده بودند که برای رسیدن به برنامه 1404 نیاز به پتانسیل دامپزشکی برای تحقق اهداف وجود داره و باید به این موضوع برسند ولی نکته ای که وجود داره این هست که این فرد مولتی تلنت نیستند و تک بعدی هستند و مشاورین خوبی ندارند و بعد از دولت روحانی باید دنبال جایگزینی برای ایشون باشند.

- در مورد آموزش های سازمان نظر شخصی من این هست که بهتر هستش که به صورت webinar این مطالب رو نشر بدنند و فیلم ها رو در سایت خودشون یا آپارات به اشتراک بذارند تا بقیه بتونند به راحتی دسترسی داشته باشند و هزینه آموزش کمتر بشه.

- و سازمان FDA ایران (!) جالبند، این سازمان در حال ساختن جبهه برای کوبیدن مواضع دامپزشکی هستش، پول و قدرت در یک جا جمع شده البته قدرت برای تصاحب نه مدیریت چون گام اول یک امپراتوری تصاحب زمین هستش، اگر سازمان دامپزشکی بهانه دستشون نده، اونها هیچ کاری نمیتونند بکنند و نقطه ضعف دامپزشکی در مدیریت بوده. اگر به صحبت های جناب دکتر دیناروند دقت کنید در مورد بعضی از موارد حرف هاشون در نحوه مدیریت دامپزشکی درست بوده و ایراد های درستی گرفتند، اگر در سازمان دامپزشکی ضعفی هست برمیگرده به اهداف رفتار سازمانی که در بخش های شناخت و پیش بینی و کنترل ضعیف عمل کرده، اگر فرض بگیریم FDA ایران دشمن دامپزشکی هستش خب به حرکت های دشمن رو رصد کنید میتونید حرکت بعدیشون رو هم پیش بینی کنید.

- مسیر های پروازی... جالبه همین طرح رهگیری مسیر های پروازی برای یکی از تحقیقاتی که با آزمایشگاه پرنده شناسی دانشگاه کرنل میخواستم انجام بدم مطرح بود وقتی بهشون گفتم روی کمک دولت در این زمینه حساب نکنید استاد طرح نمیدونست چی بگه و باور نمیکرد، میگم استاد کل تجهیزات طرح رو خودم از جیب گذاشتم دانشگاه ما بفهمه چقدر باید بودجه واسه طرح بذاره اعلام ورشکستگی میکنه (30 میلیون ناقابل، سر 2 میلیون پول پایان نامه از دانشجو قیمه درست میکنند)، محیط زیست از اینکه براشون کار درست بشه نفرت داره، اینجا ایرانه بی برنامگی موج میزنه، آنفولانزا بیداد میکنه.

- وزارت صنعت و معدن حتی در مورد یارانه ها هم پیشبینی اشتباهی داشت، چیزی که در اون تخصص داشت و باید نظر کارشناسی میداد...
طنز تلخیه ولی بار چندمشونه
تصور کنید که جامعه آماری صنایع کوچک و بزرگ خودشون رو هم نتونستند پایش کنند و اطلاعات اون رو بروز کنند، پس از این وزارتخونه انتظار زیادی نداشته باشید

و اما سودجو که نقاب مرغدار زدند، بسیار از این صحبتتون خوشم اومد عالی بود، ولی سنگینی سایه هایی رو در جوجه یک روزه خیلی حس کردم...
فلاحچای
|
Germany
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
0
اینکه..چطور پرندگان مهاجر در تالابها..باعث اشاعه بیماری میشوند...با توجه به اینکه خودم به عینه مشاهده میکنم..اکثرا روستاییان.در فصل زمستان.با گذاشتن تله های.توری.که بر وی دو ستون بلند چوبی با فاصله نصب میکنند..اقدام به زنده گیری پرندگان..وحمل به منازل مسکونی.خود..تا روز بعد برای فروش به بازار حمل کنند...در این فاصله.طیور بومی داخل منازل به علت نزدیکی با این پرندگان در صورت بیمار بودنشان آلوده..وسبب گسترش بیماری میشوند.یا.بصورت زنده در بازارهای محلی بفروش میرسانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
0
برادر کسی نمیگه هر کی ميتونه لنت عوض کنه ولی هرکسی که ترمز ماشینش نگيره میفهمه باید لنت عوض بشه. بخدا موردی سرا غ دارم گوشت بوفالو کشف شده برای تشخیص نوع دام رو به آزمایشگاه ............. فرستادن. حالا جواب هرچی بوده. بعداز یک سال فقط گوشت رو معدوم کردن وهيچ مجازاتی برای شرکت فروشنده گوشت درنظر نگرفتن. والله دامپزشکی فقط برای مانور کار بهداشتی میکنه. شرکت های گردن کلفت زورشون بیشتر از سازمان دامپزشکی ودراصل ........................ هست. عزت زیاد.
همكار سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
جناب دكتر حقيقي يك مدير اهل ريسك،خوش فكر و با استعداد است در هر موقعيتي قرار بگيرد حتما منشأ خير و بركت خواهد بود، نكته مهمي كه رياست سازمان نيز در صحبت هايش در مورد ايشان قبلا بيان كرده اند
همكار سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
جناب دكتر حقيقي يك مدير اهل ريسك،خوش فكر و با استعداد است در هر موقعيتي قرار بگيرد حتما منشأ خير و بركت خواهد بود، نكته مهمي كه رياست سازمان نيز در صحبت هايش در مورد ايشان قبلا بيان كرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
سلام
طاعات قبول
جای همگی سبز دیروز مورخ 7/3/96 .......... به شبکه دامپزشکی ........ پس از دوسال تشریف اورند بازدید جشمتون روز بد نبینه هرچی از دهنش دراومد از رییس تا سرایدارگفت همه را ادمهای الاف بی سواد که پول مفت میگیرند خوند دست مریزادعجب مدیر کلی
نظر شما
ادامه