کد خبر: ۳۳۵۴۲


سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس بر لزوم تعیین تکلیف ماده واحده حمایت از حیوانات بی سرپرست برای مقابله با حیوان آزاری تاکید کرد و گفت: محیط زیست حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست را بر عهده بگیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت ،«سیدکاظم دلخوش اباتری» با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف لایحه مقابله با حیوان آزاری، افزود: برای حمایت از حقوق این حیوانات لایحه مذکور باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه در قرآن بر لزوم پرهیز از حیوان آزاری تاکید شده، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده این است که خداوند متعال برای جایگاه حیوانات اهمیت قائل شده و ما هم باید پیرو دستورات خداوند باشیم.

وی با یادآوری اینکه انسان ها نباید برای تفریح و سرگرمی خود حیوانات بی گناه را مورد آزار و اذیت قرار دهند، گفت: حق حیات و زندگی تنها مختص انسان ها نیست بلکه حیوانات هم حق زندگی داشته و نباید این حق به هر گونه ای از آنها سلب شود.

دلخوش با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست را بر عهده بگیرد، ادامه داد: این دستگاه باید با حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست اجازه ندهد افرادی آنها را مورد اذیت و آزار قرار دهد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم، با یادآوری اینکه بهتر است شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همکاری لازم را با سازمان حفاظت محیط زیست در حمایت از حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست داشته باشند، تصریح کرد: البته کارگروهی در فرمانداری‌ها وجود دارد که رسیدگی به امور حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست را بر عهده دارد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای حمایت از حقوق حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست باید لایحه مقابله با حیوان آزاری هر چه سریع تر تعیین تکلیف و به مجلس ارائه شود، گفت: از این طریق می‌توان با عاملان حیوان آزاری برخورد کرد.


نظر شما
ادامه