کد خبر: ۳۳۵۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خبر داد:
«دکتر شهرام موحدی» افزود: 70 قطعه از پرندگان روستای محمدآباد جرقویه به علت جلوگیری از شیوع آنفلوانزا معدوم شدند ...


حکیم مهر - اولین مورد آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان اصفهان مورد تایید قرار گرفت و بدین ترتیب شمار استان های درگیر این بیماری به 12 استان رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: بر اثر مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یکی از منازل مسکونی محمدآباد جرقویه، 70 قطعه از پرندگان این روستا به علت جلوگیری از شیوع آنفلوانزا معدوم شدند.

«دکتر شهرام موحدی» افزود: در بازرسی کارشناسان بهداشت این اداره، کمتر از 10 قطعه مرغ خانگی بر اثر آنفلوانزا در این منزل مسکونی تلف شدند.

وی با اشاره به اینکه حدود سه ماه در این استان دوره آموزشی، ترویجی و هشدارهای بهداشتی در زمینه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به روستاییان و واحدهای صنعتی طیور داده شده است، گفت : 11 استان کشور هم اکنون درگیر مقابله با این بیماری هستند.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مردم استان برای تهیه فرآورده های خام دامی به مراکز زیر پوشش دامپزشکی استان مراجعه کنند،افزود: به دلیل آنکه نمی توان از هیچ گونه واکسیناسیونی برای مقابله با این ویروس استفاده کرد، تنها راه مقابله معدوم کردن طیور است.

وی به مردم و مرغداری ها توصیه کرد: به منظور جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از نزدیک شدن پرندگان مهاجر مانند کلاغ و گنجشک به طیور خانگی خود خودداری کنند .

هم اکنون 51 کشور جهان در گیر این بیماری هستند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
سلام
............................ از شیوع وی اچ اس و بومی شدنش . شیوع لمپی اسکین و بومی شدنش . از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد و به امید سیاست صحیح بهداشت درمانی شما بزرگوار این بیماری را در کتب درسی دانشگاهی به عنوان بیماری بومی به همت شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
همکار سازمان جان حالت خوبه داری برای خودت پرونده درست میکنی
نظر شما
ادامه