کد خبر: ۳۳۵۲۹
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
 

«فاطمه فرد» در روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «دامپزشک انگلیسی مدیر مجله رنگین‌کمان» به بررسی کارنامه «دکتر محمد حسین میمندی‌نژاد» از پیشکسوتان دامپزشکی و رئیس اسبق دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

اصالت و ریشه‌دار بودن فرهنگ، اعتقادات و هویت دینی و ملی ملت ایران؛ سرمایه‌ای ناب و چون خار در چشم دشمنان است. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «چند سال قبل از این در زمان حیات امام بزرگوار، یکی از وزرای رئیس جمهور وقتِ آمریکا علناً و صریحاً در مقابل چشم خبرنگاران گفت که ما باید ریشه‌ ملت ایران را بکَنیم ! ... قضیه‌ اینها، قضیه‌ ملت است؛ نه فقط قضیه‌ دولت. معلوم است که ریشه‌ یک ملت چهل، پنجاه میلیونىِ آن روز را که نمی‌شد کَند و همه را از بین برد. معنایش این بود که ملت را بی‌ریشه کنیم، فرهنگ این ملت را بگیریم، آن چیزهایی را از این ملت بگیریم که آنها را وادار به این ایستادگی و مقاومت می‌کند.» (14 آبان 1376) و برای تحقق آن بیش از سی سال هزینه کرده‌اند، هزینه‌هایی سرسام‌آور که به گمانشان برای این امر هرقدر هم هزینه شود ارزش دارد .

دشمن کارش را با تهاجم فرهنگی آغاز و با استفاده از افراد نفوذی، غافل یا متغافلین دنیازده که تهاجم را نفی می‌کردند، این روند را با شبیخون و سپس غارت فرهنگی ادامه داد و امروز در سایه سکوت برخی مسئولین و عدم همراهی‌شان با ناخدای کشتی عظیم انقلاب، کار را به قتل‌عام فرهنگی کشانده‌اند . ناخدایی که لحظه به لحظه جنگ را مدیریت کرد و فرمود: «بی‌شک نخستین آماج این شبیخون، جوانا‌ن‌اند، به‌ویژه آنان که در جاده دانش و فرزانگی قدم برمی‌دارند و آینده فرهنگی و سیاسی کشور در دست آنان است.» (مقام معظم رهبری؛ 10 شهریور 1380)

محمدحسين ميمندي‌نژاد، يكي از چهره‌هاي تأثيرگذار و مُخرب در فرهنگ و سياست صد سال اخير ايران است كه متأسفانه در سايه عدم اطلاع‌رساني نهادهاي مسئول؛ تاريخ‌نگاران مغرض داخلی و خارجی با صرف هزينه‌هاي گزاف، وجهه نامطلوب وي را پوشيده نگه داشته و به عنوان دانشمند به افكار عمومي معرفي و در تاريخ ايران ثبت کرده‌اند .

اکنون فرزند وی شارمین میمندی‌نژاد، در قالبی دیگر هماهنگ با سازمان‌های بین‌المللی ضد‌ایران، با برنامه‌هایی گسترده و چندجانبه، به شدت در سطح دانشگاه‌ها و مدارس فعال شده و به تحریف و تخریب باورهای دینی جوانان پرداخته است .

معرفی و بررسی جریان مهاجم فوق مستلزم شناخت زیرساخت‌های فکری آن است. لذا دفتر پژوهش‌ها با معرفی اجمالی محمدحسین میمندی‌نژاد، به زودی به معرفی دنباله‌های این جریان خواهد پرداخت .

دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان

محمدحسين ميمندي‌نژاد در سال 1289 شمسي در كرمان متولد شد. پس از تحصيلات مقدماتي در كرمان، براي ادامه تحصيل به تهران آمد و در دوران رضاخان براي ادامه تحصيل به فرانسه اعزام شد .

ميمندي‌نژاد 6 سال در فرانسه تحصيل كرد و سفرهايي نيز به كشورهاي انگلستان، آمريكا، آلمان، اسپانيا و ايتاليا داشت. پس از اخذ دكتراي دامپزشكي و بازگشت به ايران، استاد دانشكده كشاورزي، ‌استاد دانشگاه و رئيس دانشكده دامپزشكي و مدتي نيز سردبير مجله دانشكده پزشكي بود .

وي با توجه به ارادت و چاكرمسلكي نسبت به رضاخان و محمدرضا پهلوي، همواره از حمايت كامل و بي‌دريغ رژيم پهلوي برخوردار بود و به همين واسطه به مدد كمك‌هاي مالي وسيع، به تطهير خاندان منحوس پهلوي و خيانت‌هاي آنان پرداخت. كمك‌هاي دوجانبه ميمندي‌نژاد و خاندان پهلوي در قالب انتشار كتاب و نشريات، آن هم به صورت رايگان تعجب همگان را برانگيخته بود. اما او به واسطه دست‌هاي پنهان تبليغاتي، خود را فردي خير معرفي مي‌كرد كه كتاب‌هايش را به رايگان در اختيار جامعه قرار مي‌دهد. به قول يكي از ياران فرهنگي وي در هيئت حاكمه پهلوي:
«در آن زمان حقوق استادهاي دانشگاه خيلي كم بود و زندگي يك خانواده را تأمين نمي‌كرد، چه رسد به آنكه استاد مقداري از آن را هم صرف چاپ كتاب مجاني كند، آن هم چند جلد در هر سال... »1

ميمندي‌نژاد به پاس خدماتش، از سوي محمدرضا پهلوي نشان درجه 4 تاج را گرفت. 2 پس از اتفاقات سال 1342 و حركت رو به رشد جامعه در افزايش آگاهي‌هاي سياسي - اجتماعي و توجه آحاد جامعه به نظريات و هدايت‌هاي امام خميني‌ (رحمت‌الله‌عليه)، تغيير ذائقه مردم و سرگرم كردن آنان به مسائل ديگر و تخريب بيش از پيش دين و علماي ديني در دستور كار قرار گرفت .

 
 
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
1
2
این یادداشت یعنی چه؟!!!
naivahl
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
عجبا !!!!
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
4
خدايا تو قاضي باش ،خواهش ميکنم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
1
0
یا خدا. ................ واقعا متاسفم ..............
محمد مهدی علومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
6
7
..........ات روزنامه کیهان که همگی ناشی از توهم زدگی و "همه دشمن پنداری" دست اندرکاران این روزنامه است، مطلقا ارزش باز نشر ندارد.
ارادتمند
دکتر محمد مهدی علومی
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان
محسن ادیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
1
7
اشاره رهبر انقلاب در نماز عید فطر گذشته به جمعیت گوچه گردان عاشق (منبع رجا نیوز) به گزارش رجا نیوز، رهبر انقلاب فرمدند :
عدّه‌ای راه افتاده بودند، اسم خودشان را هم گذاشته بودند «کوچه‌گردان‌های عاشق» -که یک اسم حقیقی است- و افطاری درِ خانه‌های مردم میبردند که نمونه‌های متعدّدی را برای ما گزارش کردند و تصویر و عکس آوردند؛ درِ خانه‌ها افطار [دادن]. اینها کارهای بسیار بزرگی است، اینها کارهای بسیار ارزنده‌ای است.
موسس جمعیت کوچه گردان عاشق استاد شارمین میمندی نژاد فرزند مرحوم دکتر محمدحسین میمندی نژاد است.
معلوم نیست هدف نویسنده کیهان از نوشتن این اتهامات چیست.
http://www.rajanews.com/news/246680/%DA%A9%D9%88%DA%86%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B7%D8%B1

جمعیت امام علی (جمعیت امداد دانشجویی امام علی (ع)) یک سازمان غیردولتی و مستقل دانشجویی ایران است که در سال ۱۳۷۸ شروع به کار کرده و در سال ۱۳۷۹ نخستین دفتر رسمی خود را در دانشگاه صنعتی شریف تأسیس نموده است. این گروه توسط شارمین میمندی نژاد ایجاد شده است و در زمینه امور خیریه و کمک نیازمندها فعالیت می‌کند. از قدیمی‌ترین فعالیت‌های این گروه آیین کوچه گردان عاشق است که از سال ۱۳۷۸ تاکنون برگزار شده‌است. (دانشنامه ویکی پدیا)
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B9%D9%84%DB%8C
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
3
4
واقعا شما مسلمونید؟ که یه مرده رو از گور بیرون کشیدید بعد از این همه سال . بنظرم آخرت خودتونو دریابید که فردا مردید باید پیش خدا جواب بدید که برای کسی که سالها مرده و دستش از دنیا بدگویی نکنید. ایشون هر کی بودن خوب یا بد پیش خدای خودشون جواب میدن ولی شما به فکر خودتون باشید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
3
5
من یکی از اعضای جمعیت امام علی هستم که مثل شارمین میمندی نژاد فکر می کنم. اگر امکان داره در مورد پدر بنده هم اطلاعات لازم رو بیرون بیارید و در قالب یک مقاله چاپ کنید.
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
1
3
پس یعنی الان 10 هزار عضو جمعیت امام علی هم اندیشه شارمین میمندی نژاد رو دارن که باید تک به تک مورد بررسی قرار بگیرن.
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
2
5
در متن مقاله ذکر شده است که :اکنون فرزند وی شارمین میمندی‌نژاد، در قالبی دیگر هماهنگ با سازمان‌های بین‌المللی ضد‌ایران، با برنامه‌هایی گسترده و چندجانبه، به شدت در سطح دانشگاه‌ها و مدارس فعال شده و به تحریف و تخریب باورهای دینی جوانان پرداخته است .

تا اونجایی که ما اطلاع داریم جمعیت امام علی که توسط شارمین میمندی نژاد تاسیس شده است، فعالیت هاش کاملا شفاف هست و حوزه فعالیت های اون مشخص، در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در کف جامعه و محلات معضل خیز شهرهای مختلف ، از جان و دل مایه گذاشتن و دارن با بچه ها که روح معصوم جامعه ما هستن کار می کنن، حالا این مواردی که ذگر شده رو هر چی فکر می کنم نمی دونم کجا باید قرار داد، همه چی شفاف هست و همه می تونن بیان و مشاهده کنن، دیگه اینجور قضاوت کردن در این روزنامه واقعا باعث تاسف هست
میمندی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
5
6
من فرزند ذکور و ارشد شادروان دکتر محمد حسین میمندی نژاد هستم بیش از 30 سال در حال خدمت در وزارت جهاد کشاورزی می باشم و در تمام این مدت در اکثر اوقات در پست های مدیریتی بوده ام و در حال حاضر هم همچنین. کوچکترین مسئله اطلاعاتی و حراستی نداشته و ندارم. و در تمام این مدت با نهایت صداقت به وظیفه خودم در این نهاد مقدس عمل کردم . البته دوستان معلوم الحال و متاسفانه مجهول الویه که متاسفانه خود را دایه عزیز تر از مادر برای مردم ایران می دانند. هر جند وقت یکبار معلوم نیست به چه بهانه ای چهره افراد خدمتگزار به این مرز و بوم را که بدون شک تاریخ به قضاوت آنها نشسته اینگونه خدشه دار می کنند اگر آن نویسنده روزنامه می نویسد میمندی نژاد چگونه با حقوق کم استادی کتاب رایگان چاپ می کرد و همه متعجب بودند پس از شاه و آمریکا پول می گرفته این حرفها صد من یک غازی بیش نیست چون در آن زمان در کنار میمندی نژاد و خانواده اش نبودید که چگونه زندگی می کرد.خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی ایران تمام پرده ها کنار رفت حتی حتی یک مورد مطلبی در مورد.اموال میمندی نژاد مطالبی نیامد.تمام این اموال همان.خانه 240 متری خیابان فلسطین و ماشین دوج مدل 1968 است پس کو به قول شما آن پول های هنگفتی که از آمریکا شاه گرفته بود متاسفانه ما مدتی در مقابل این ........... دم بر نیاوریم گفتیم مردم خود بهترین قضات هستند ولی ادامه پیدا کرد بطوری که اخیرا هم تاریخ نگاران را هم متهم کردند که با دریافت پول های هنگفت دارند چهره شادروان دکتر محمد حسین میمندی نژاد را تطهیر می کنند متاسفانه دیگر سکوت در مقابل این بی عدالتی و نامردمی باقی نمی ماند که به وقت مقتضی پاسخ این .........گویی ها داده خواهد شد
امید فتحی دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
3
8
از وقتی که روزنامه کیهان در مورد دکتر میمندی نژاد نوشت علاقمند شدم راجع به وی کتاب هایش و قلمش تحقیق کنم به این نتیجه رسیدم که الحق نویسنده توانا و قلمی قدرتمند داشت و مرد بزرگی بود نمی دانم این بساط چیست که درآوردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
3
5
واقعا متاسفم به حال نویسنده این مطلب در کیهان، من از نزدیک شارمین میمندی نژاد رو میشناسم. این بنده خدا از وقتی که جمعیت امام علی رو تاسیس کرده همش تحت فشاره، حالا هم نوبت کیهان شده که .............. خودش رو به دیگران نسبت بده. خیانت بالاتر از این نیست که سابقه خادمین ملت رو خدشه دار کنید. من جز خوبی و خیر چیزی از شارمین میمندی نژاد ندیدم. خدا کنه سلامتی و عمر طولانی برای خدمت به خلق خدا داشته باشه.
بهروز
|
Finland
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
3
3
اینجانب افتخار آشنایی مرحوم دکتر محمد حسین میمندی نژاد را از نزدیک داشتم. همین بس که تیتر "دامپزشک انگلیسی "، کذب محض بودن مطالب نوشته شده را تایید می‌کند. ایشان آنقدر مخالف انگلیس بودند که علی‌رغم تسلط به چند زبان، هیچگاه سعی در یادگیری زبان انگلیسی ننمودند.
کاش آنانی که امروزه حاکمیت کشور را در دست دارند، یک هزارم مرحوم میمندی نژاد، شوق خدمت به مردم را در درون داشتند.
خوشحالم که همگی با یادداشتهای کیهان آشنا هستند. اگر گردانندگان کیهان، در تعریف و تمجید از دکتر میمندی‌نژاد و فرزندش می‌نوشتند، باید در صداقت میمندی‌نژادها شک می‌کردیم!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
5
1
لطفا پرونده حضرت محمد و حضرت ابراهیم رو در اسرع وقت بررسی کنید. چون هر دو از بستگان نزدیکشان از ملحدین و کافران بوده اند.
با سپاس
210
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
4
3
......... کیهان همیشه در ..........ترین جای ممکن قرار دارد.
خوشحالم مردم سرزمینم به این اگاهی و شعور دست یافتند..
کیهان معلوم الحال
فاطی
|
Finland
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
3
1
واقعا متاسفم براتون.پدر بزرگ من تودانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بود.واقعا ازاین مرد تعریف می کرد. به خاطر این حرفها وقضاوتهای نابه جاتون روز حساب مواخذه خواهید شد.پدر بزرگم می گفت مرد واقعا دلسوزی بود وواقعا مخ بود. به خاطرهمین طرز تفکرتون باعث فراری شدن مغزهامون میشه.
پیمانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
3
2
سنگ اگر کاسه زرین بشکست، قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود! شرم بر نویسنده این ..........!
سیمین
|
United States of America
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
1
1
من واقعا متاسفم برای نویسنده ی این مطلب، نمیدونم واقعا اسم شما ها رو چی باید گذاشت؟! اینکه ی عده از عمر و وقت و....خودشان هزینه میکنن تا ی حمایت هر چند اندک برای بچه های بی پناه ایران فراهم کنن، چه چیز این قضیه برای ی عده درآور و آزار دهنده بوده که اینطور به هر طریقی سعی در تخریب دارن؟!من عضو این جمعیت هستم و به این قضیه هم افتخار میکنم.....شرم بر کسانی که دستگیری از بچه های بی پناه باعث ناراحتی و واکنش شون میشه......
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
1
1
واقعآ متاسفم برای ساده لوحی و ظاهربینی بعضی از مردم سرزمینم. نه خودشان قدرت تشخیص حق و حقیقت را دارند، نه گوش شنوایی برای شنیدن حقیقت!
مجید
|
Canada
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
2
بیخود نیست به مدیر مسول کیهان می گن فضانورد کیهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
2
0
طرفداران میمندی نزاد مثل کیهان مدارک ارایه دهند
نظر شما
ادامه