کد خبر: ۳۳۵۰۱
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان از کشف و معدوم سازی 600 کیلوگرم گوشت فاسد در یکی از کارخانجات فرآوری گوشتی در این شهرستان همدان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، «دکتر مهدی محسن حقیقی» رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان با اعلام مطلب فوق افزود: مقدار 600 کیلوگرم قلوه گاه گوساله منجمد غیر قابل مصرف در یکی از کارخانجات فرآوری گوشتی در شهرستان همدان کشف و معدوم شد.

وی خاطرنشان کرد: با اعزام به موقع کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این اداره به محل، مقدار 600 کیلوگرم قلوه گاه منجمد گوساله فاقد هویت به دلیل تهیه و نگهداری در شرایط نامناسب و مشکوک به فساد پس از اخذ دستور قضایی و بررسی اولیه کارشناسان این اداره، ضبط موقت و سپس گوشت های منجمد جهت انجام بررسی تکمیلی تحویل آزمایشگاه مرجع شد.

این مسئول ادامه داد: پس از مشخص شدن قطعی نتایج آزمایش بر روی نمونه های ارسالی، محموله مذکور در معیت نماینده دادستانی پس از انجام مراحل قانونی از چرخه مصرف انسانی خارج و در محل تبدیل ضایعات کشتارگاه دام تبدیل به پودر گوشت گردید.

وی کنترل و نظارت بهداشتی بر تمام مراحل تولید، حمل و نقل و عرضه فرآورده های خام دامی را از وظائف مهم دامپزشکی دانست و تصریح کرد: اداره دامپزشکی شهرستان همدان در راستای تامین امنیت غذایی و پیشگیری از انتقال بیماریهای مشترک انسان و دام از طریق مصرف فرآورده های خام دامی آلوده با همکاری مراجع ذیربط با هرگونه اقدامی که سلامت مردم را به خطر می اندازد بدون هیچگونه اغماضی برخورد قانونی می کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهر همدان در آخر گفت: کارخانجات تولید سوسیس، کالباس و همبرگر بایستی فرآورده های گوشتی مصرفی خود را از کارگاه های بسته بندی مجاز و تحت نظارت دامپزشکی با رعایت ضوابط بهداشتی، قرنطینه ای تهیه و تحت نظارت و کنترل بهداشتی مسئول فنی بهداشتی مسقر در کارخانه مصرف نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه