کد خبر: ۳۳۴۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران از شناسایی سگ های پرسه زن (بدون صاحب) در پایتخت با استفاده از روش بین المللی میکروچیپ خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهرنوشت، «کامران زنگیشه» با اشاره به جمع آوری سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر تهران گفت: آمارها نشان دهنده آن است که تعداد این حیوانات نسبت به سال گذشته نه تنها افزایشی نداشته، بلکه شاهد رشد منفی زاد و ولد آن‌ها نیز بوده‌ایم.

وی با تاکید بر حضور حامیان و دوست داران حیوانات و کمک این افراد به شهرداری تهران در خصوص ساماندهی حیوانات شهری تصریح کرد: مدیریت شهری نیز از این دوستان حمایت می‌کند. برخی از حامیان در محل‌‌های سکونت خود و برخی دیگر به صورت تیم‌هایی متشکل از چند نفر در مناطق و بوستان‌های جنگلی به غذادهی سگ‌ها می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه این حیوانات تنها زمانی به حریم شهری وارد می‌شوند که نتوانند در حاشیه شهرها غذایی پیدا کنند، افزود: عمده حضور سگ‌ها در محیط‌های شهری در محل‌‌های انباشت زباله است و زنده‌گیری این حیوانات در راستای حفظ سلامت شهروندی و حفاظت از محیط زیست صورت می‌گیرد.

وی در خصوص اینکه در روند زنده‌گیری سگ‌های پرسه زن با نظارت دامپزشک، سگ‌ها ابتدا ضد عفونی و انگل زدایی می‌شوند، اظهار کرد: بعد از نمونه‌برداری و آزمایش‌های میکروبی، سگ‌های باردار جدا شده و سایر سگ‌ها طی روندی کاملا بهداشتی در اتاقی مشابه اطاق عمل انسان‌ها عقیم می‌شوند.

زنگیشه با بیان اینکه سگ‌های بدون صاحب پس از عمل و دریافت آنتی بیوتیک، با روش جدیدی به نام میکروچیپ کدگذاری می‌شوند، گفت: میکروچیپ به عنوان یک سیستم شناسایی الکترونیکی، به اندازه یک دانه برنج است و در زیر پوست جاندار در وسط دو کتف کاشته می‌شود. این دستگاه دارای یک کد ۱۶ رقمی بین المللی بوده و به عنوان یک روش جهانی و استاندارد در دنیا متداول است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که تا پایان عمر سگ به همراهش خواهد بود، تصریح کرد: میکروچیپ دارای قابلیت تطابق با بافت زنده جاندار بوده و امکان بروز حساسیت یا واکنش‌های ایمنی و تحرک در بدن جاندار را ندارد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پس از کاشت دستگاه میکروچیپ روی بدن حیوان آن‌ها را به محل سابق زندگی خود باز می‌گردانیم تا روند عادی و چرخه طبیعی زندگی خود را طی کنند، افزود: عقیم سازی تنها به معنی جلوگیری از زاد و ولد این حیوان در سطح شهر است تا جمعیت آن‌ها بیش از اندازه افزایش نیابند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
|
Seychelles
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
0
ميكروچيپ گذاري وقتي كمك ميكند كه اطلاعات سگها در يك سامانه ثبت شود و بتوان در مواقع مورد نياز اطلاعات مريضها را در اختيار دامپزشك قرار داد مثل سامانه www.petdatachip.com
نظر شما
ادامه