کد خبر: ۳۳۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آنفلوآنزای پرندگان در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر ایرج حریرچی» قائم مقام وزیر بهداشت در این خصوص گفت: توجه به این موضوع و عوارض اقتصادی و زیست محیطی آن بسیار حائز اهمیت است. براین اساس در سطح بالای دولت با حضور دکتر جهانگیری جلسه‌ای در این زمینه برگزار و تدبیرهای لازم اندیشیده شد تا در این زمینه مشکلی ایجاد نشود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ما اصلاً انتقال و شیوع انسانی آنفلوآنزای پرندگان را شاهد نبودیم و همانطور که سازمان دامپزشکی اعلام کرده، مرغ و تخم‌مرغی که از مبادی بهداشتی و رسمی وارد کشور شوند، مشکلی ندارند. اما هشدار می‌دهیم که مردم از استفاده از پرندگانی که به صورت غیرقانونی توزیع می‌شوند و همچنین گوشت شکار هستند، اجتناب کنند.

نظر وزارت بهداشت درباره ممنوعیت اشتغال همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت اشتغال همزمان پزشکان در بخش خصوصی و بخش دولتی گفت: واقعیت این است که نظر وزارت بهداشت این بود که راه‌حل اساسی برای حل این موضوع اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت است؛ به طوری که بند
۹.۶ از سیاست‌های کلی سلامت مبنی بر این است که تعرفه خدمات و مراقبت‌های سلامت مبتنی بر شواهد و بر اساس ارزش افزوده و حق فنی واقعی و یکسان برای بخش دولتی و غیردولتی باشد. حال باید پرسید اگر میان تعرفه دولتی و خصوصی تفاوتی وجود نداشته باشد، آیا باز هم پزشکان مصر به کار کردن در دو جا هستند. باید توجه کرد که جامعه پزشکی هم تمایل دارد که در یک جا کار کند، ‌ اما علت دو شغله بودن آنها این است که اولا وابستگی به دولت دارند و در عین حال دولت هم در گذشته اجازه کار کردن پزشکان در دو بخش را می‌داده، از طرفی تعرفه خصوصی بالاتر از تعرفه دولتی است.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: ما معتقدیم اگر این موضوع حاصل شود و زیرساخت‌های مناسب و انگیزه‌های مناسب در بخش دولتی فراهم شود و در عین حال در بخش خصوصی هم مالیات قانونی و واقعی اجرا شود، مشکل حل خواهد شد و جامعه پزشکی مشتاق به انجام این کار می‌شود. در عین حال باید پرسید در قانون برنامه پنجم که بندهای مرتبط به این موضوع آسان‌تر بود، چرا در
۳ دوره گذشته وزارت بهداشت نتوانست به این موضوع جامه عمل بپوشاند. البته ما افتخار داریم که اعلام کنیم وزارت بهداشت در دوره اخیر تعداد افراد تمام وقت را از ۱۷ درصد به ۵۰ درصد رسانده است؛ به طوری که اکنون از هر دو نفر پزشک یک نفر تمام وقت هستند و این آمار در برخی دانشگاه‌ها به ۹۰ درصد هم می‌رسد. در حالی که در گذشته از هر ۶ نفر یک نفر تمام وقت بودند.

حریرچی تاکید کرد: بنابراین در دراز مدت و با فراهم کردن زیرساخت‌ها، قسمت عمده‌ای از این مشکلات رفع خواهد شد؛ اما نمی‌توانیم فقط درباره یک مورد از یک منظومه مرتبط و به هم پیچیده تصمیم بگیریم.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
از تجارب دامپزشکي استفاده کنيد ،الان دامپزشکان دولتي وضعشان عاليست ودامپزشکان خصوصي متعالي!!!!!
نظر شما
ادامه