کد خبر: ۳۳۳۹۱
 

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: 300 کیلوگرم گوشت ماهی منجمد تیلاپیای وارداتی از کشور چین به علت حمل غیر مجاز، در این شهرستان کشف و توقیف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بهرام پورضرب» گفت: این محموله از مبدا چین به تهران وارد و در یک دستگاه اتوبوس از مسیر آستارا به مقصد اردبیل حمل می شد، در ایستگاه بازرسی قلعه محور آستارا - اردبیل کشف و به شبکه دامپزشکی آستارا تحویل داده شد.

وی ارزش اقتصادی این محموله را 24 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این محموله با وجود داشتن مجوزهای گمرکی، به علت حمل غیر مجاز و رعایت نشدن زنجیره سرمایی توقیف شد.

وی تیلاپیا را نوعی آبزی از راسته سوف ماهیان عنوان کرد و گفت: این محموله در 20 کارتن 15 کیلوگرمی حمل می شد و در این رابطه یک متخلف به محاکم قضایی آستارا معرفی شد.

به گفته پورضرب محصولات و فرآورده های دامی و شیلاتی که امکان فساد دارند، باید به صورت یخچالی و با زنجیره سرمایی حمل شوند و در غیر اینصورت حمل آنها غیر مجاز است.

شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و از منابع آبی متعدد، هشت مزرعه پرورش ماهیان سردابی، سه مزرعه ماهیان گرمابی، دو مزرعه ماهیان خاویار و 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی برخوردار است.

 
 
نظر شما
ادامه