کد خبر: ۳۳۳۶۴
 

مدیر کل دامپزشکی استان البرز در مصاحبه با رادیو البرز، ضمن تکذیب شایعه جذام مرغی و تاکید بر سلامت کامل مرغ های بسته بندی شده در کشتارگاهها، گفت: با این گونه شایعات از طریق مراجع قضایی برخورد خواهیم کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر علی اصغر شریفی» ضمن تاکید بر عدم وجود چنین بیماری در مرغ، این اطمینان را به شهروندان داد که با خیال آسوده فرآورده های مصرفی خود را از مراکز مجاز تهیه و مصرف نمایند.

وی همچنین افزود: متاسفانه برخی سودجو با استفاده از فضاهای مجازی هر از گاهی اقدام به تخریب تولید کنندگان داخلی نموده و موجب تشویش اذهان عمومی می گردند و مطمئناً با پیگیری های دامپزشکی از طریق مراجع قضایی با شایعه پراکنان برخورد خواهد شد.

مجری رادیو البرز در بخش دیگری از سوالات نظر مدیر کل دامپزشکی استان را در خصوص مسئله آنفلوآنزای فوق حاد طیور که در گوشه و کنار کشور مشاهده شده است، جویا شد. دکتر شریفی در پاسخ به این سوال گفت: بله متاسفانه به دلیل مهاجرت برخی پرندگان مهاجر به کشور دو واحد مرغداری در منطقه ملارد تهران مثبت گزارش شد و بلافاصله بدلیل همجواری این منطقه با بخش ماهدشت کرج اکیپهای نظارتی دامپزشکی استان البرز جهت پایش و نمونه برداری به منطقه اعزام شدند و پس از اعلام نتایج آزمایشگاهی، دو واحد مرغداری تخمگذار در ماهدشت کرج مثبت اعلام و با تشکیل ستاد بحران در استانداری البرز موارد به تمامی دستگاههای ذیربط جهت آماده باش و همکاری با دامپزشکی اعلام گردید.

شریفی ادامه داد: پس از تشکیل جلسات ستاد بحران و با دستور ویژه استاندار محترم تمامی مسئولین استانی از جمله فرماندار کرج، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، شهرداری، نیروهای انتظامی، صندوق حمایت بیمه کشاورزی و... همگام با دامپزشکی در عملیات مهار و کنترل بیماری شرکت فعال نمودند و توانستیم بیماری را تحت کنترل در آوریم.

وی افزود: لازم به ذکر است مرغ هایی که تاکنون بصورت بهداشتی معدوم سازی شده اند، تماماً مرغ تخمگذار بوده و هیچ یک از مرغداری های گوشتی در استان درگیر بیماری نشده اند و همانطور که مردم شریف استان نیز مستحضرند، مرغ های تخمگذار به هیچ وجه وارد سبد مصرف خانوار به عنوان مرغ بسته بندی و یا غیره نمی شوند و پس از طی دوره بازدهی که حدوداً دو سال می باشد، به کشتارگاه اعزام و وارد چرخه مصرف صنعتی می شوند.

مجری رادیو البرز همچنین در خصوص عرضه مرغ و خروس زنده در سطح شهر و نگهداری اینگونه ماکیان در منازل پرسید. دکتر شریفی در پاسخ به این سوال گفت: با توجه به بروز بیماری فوق حاد پرندگان و همچنین اطلاعیه های متعدد سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ممنوعیت عرضه و فروش مرغ و خروس در معابر و مکان های عمومی، توصیه ما نیز به شهروندان عزیز هم استانی رعایت این موارد بوده و پرورش ماکیان در منازل مورد قبول ما نیست و در صورتی که شهروندی در منزل مرغ یا خروس نگهداری می کند، از دست زدن به آن و یا نزدیک شدن کودکان به آن جلوگیری نموده و در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی، مراتب را سریعاً به دامپزشکی محل از طریق شماره تلفن 32733292 و 32757124 و یا سامانه رایگان 1512 اطلاع رسانی نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه