کد خبر: ۳۳۳۱۶

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه این استان جزو استان‌های درگیر در بحث بیماری‌های انگلی است بر لزوم امحای درست ضایعات دامی تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حمید رمضانی» صبح امروز در نشست با اعضای اتحادیه قصابان اظهار کرد: باید پیشگیری از بیماری‌های انگلی در کشتارگاه‌های استان بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: امحاء ضایعات دامی در کشتارگاه‌ها باید به مناسب‌ترین شکل انجام شود.

وی با بیان اینکه استان ما جزو استان‌های درگیر در بحث بیماری‌های انگلی است، افزود: یکی از دلایل این بیماری به‌ویژه در صیفی‌جات، عدم امحای درست ضایعات دامی و انتشار آن توسط سگ‌ها و حیوانات موذی است که باید این موضوع جدی گرفته شود.

رمضانی گفت: این باعث شده تا برخی از شهروندان استان مهمان بیمارستان‌های استان یا خراسان رضوی شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به روند ساخت کشتارگاه بجنورد اظهار کرد: در سال 78 در خراسان بزرگ قرار شد تا سه کشتارگاه نیمه‌ صنعتی در بجنورد، نیشابور و بیرجند اجرا شود که 150 میلیون تومان اعتبار اولیه هم در آن مقطع برای این منظور گذاشتند.

وی گفت: این طرح به‌ سرعت اجرا شده که در سال 83 با تاسیس استان به شهرداری پیشنهاد کردیم تا این طرح به صنعتی تبدیل شود که اعتباراتی در این زمینه از طرف استان و شهرداری گذاشته شد که در نهایت این طرح در سال 87 به بهره‌برداری رسید.

رمضانی تصریح کرد: از آن مقطع تاکنون متأسفانه مشکلات مختلفی دامن‌گیر کشتارگاه صنعتی شهرداری مرکز خراسان شمالی بوده است که باید برای رفع آن تلاش شود.

وی گفت: باید پیشگیری از بیماری‌های انگلی در کشتارگاه‌ها بسیار مورد توجه قرار بگیرد و امحای ضایعات دامی باید به مناسب‌ترین شکل امحا شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی بر لزوم توجه به بهداشت در کشتارگاه‌ها ازجمله بهداشت سلاخ‌ها تاکید کرد.

رمضانی اظهار کرد: البته می‌بایست در کنار توجه به این‌ گونه موارد، انگیزه کاری کارکنان کشتارگاه‌ها و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با یادآوری اینکه نظارت بر بهداشت عمومی از ماموریت‌های دامپزشکی است خاطرنشان کرد: ما مرتباً گوشت‌های کشتارِ شده در کشتارگاه‌ها را آزمایش می‌کنیم تا مشکلی نداشته باشد.


نظر شما
ادامه