کد خبر: ۳۳۱۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
اطلاعیه شماره 4 سازمان دامپزشکی کشور منتشر شد:
بدین ترتیب، تاکنون وقوع بیماری در استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، قم، مرکزی، مازندران، قزوین و گلستان بصورت رسمی تایید شده است ...
 

حکیم مهر - روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه شماره 4 خود در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مشاهده بیماری در استان های قزوین و گلستان را به طور رسمی تایید کرد. بدین ترتیب تعداد استان هایی که بیماری در آنها مشاهده شده است، به 9 استان رسید.

به گزارش حکیم مهر، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

پیرو اطلاعیه شماره 3 بدینوسیله به اطلاع می رساند بیماری تاکنون علاوه بر استان های قبلی، در استان های قزوین و گلستان نیز در طیور روستایی و یک واحد صنعتی پرورش طیور مورد شناسایی و تأیید آزمایشگاهی قرار گرفته است. با توجه به رفتار ویروس جلوگیری از گسترش آن در واحدهای صنعتی مستلزم رعایت دقیق ضوابط امنیت زیستی از مبدأ ورودی هر یک از سالن های واحدهای پرورش طیور از سوی پرورش دهندگان محترم خواهد بود.

با عنایت به اینکه یکی از راههای انتشار بیماری در روستاها عرضه طیور زنده می باشد، از هموطنان تقاضا می شود جداٌ از خرید هرگونه طیور بومی خودداری نمایند. به روستائیان محترم توصیه می شود نسبت به محصور نمودن طیور خود به منظور قطع ارتباط طیور اهلی با وحشی اقدام فرمایند. مردم در صورت مواجهه با هرگونه تلفات غیرعادی ضمن گزارش بیماری به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی از دفن و یا امحاء لاشه های طیور تلف شده جداً خودداری فرمایند.

با توجه به وقوع موارد بیماری و تلفات در پرندگان وحشی مهاجر در اثر آلودگی با ویروس جدید، صید، شکار و عرضه این دسته از پرندگان کماکان ممنوع می باشد.

سازمان دامپزشکی کشور همچون گذشته و به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل نظارت خود را بر روند تولید گوشت مرغ و تخم مرغ اعمال نموده و شهروندان می توانند با تهیه این اقلام از مراکز معتبر تحت نظارت این سازمان از سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشند. بدیهی است اطلاعات تکمیلی لازم در اطلاعیه های بعدی ارائه خواهد شد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشتا
|
Germany
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
1
از اینکه بیماری را مخفی نکردید تشکر
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
اصولا تشکر را در حوزه بهداشتی برای کنترل بیماری و جلوگیری از تلفات و ضایعات بکار میبندند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
چرا سایت دامپزشکی استان آذربایجان شرقی خبری در مورد انفولانزا نگذاشته است و همچنان ساکت مانده است ......................................
نظر شما
ادامه