کد خبر: ۳۳۱۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در ادامه طرح بازدید و سرکشی از مناطق روستایی ، بیش از 20میلیون ریال داروی رایگان جهت مقابله با بیماری های دام در بین مردم  محروم دیشموک توزیع شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر بهمنش» مدیر کل دامپزشکی استان به همراه دکتر پوزش، فرماندار شهرستان کهگیلویه  در قالب طرح بازدید از مناطق محروم و صعب العبور استان از منطقه محروم دیشموک و روستاهای تابعه بازدید بعمل آورد .

دکتر بهمنش در حاشیه بازدید از مناطق محروم روستایی دیشموک گفت: در ادامه طرح بازدید و سرکشی از مناطق روستایی، بیش از 20میلیون ریال داروی رایگان جهت مقابله با بیماری های دام در بین مردم منطقه دیشموک توزیع شد .

مدیرکل دامپزشکی استان  سپس در جمع اهالی روستاهای سرود سفلی و علیاء دیشموک با اشاره به بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان و اینکه سال گذشته بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تلفات زیادی داشته است گفت: تلاش همه دستگاه های اجرایی را برای اجرای طرح های پیشگیرانه ضروری است.

دکتر بهمنش با بیان اینکه این بیماری دارای سروتیپ های فراوان است، افزود: این بیماری نیز در صورت انتشار بدلیل مشترک بودن ماهیت آن، می تواند از طریق پرنده ها به انسان منتقل شود.

وی ضمن توصیه و تاکید به مردم برای خودداری کامل از خرید مرغ زنده از عرضه کنندگان مرغ زنده اضافه کرد: ممنوع بودن انتقال پرنده ها از دیگر استان ها به کهگیلویه و بویراحمد و ممنوعیت نقل و انتقال و استفاده از مرغ زنده را از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان ضمن هشدار درخصوص خریداری مرغ زنده گفت: عاملان نگهداری مرغ های خانگی و مرغداری ها در صورت مشاهده ی هرگونه تلفات غیرعادی به دامپزشکی مراجعه و یا اطلاع رسانی نمایند.

دکتربهمنش با بیان اینکه، در صورت تلفات حتی یک مورد پرنده باید ضمن اطلاع به دامپزشکی منطقه، باید آن پرنده تلف شده کاملاَ دفن شود، گفت: کسانی که مرغ محلی و بومی نگهداری می کنند باید به طور کامل از خروج آنها از منطقه استحفاظی خود جلوگیری کرده و حداقل این کار تا پایان زمستان ادامه داشته باشد.

این مسئول توضیح داد: همچنین از مردم درخواست می‌شود به هیچ وجه مرغ زنده خریداری نکنند و برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز خود حتما به مراکز عرضه مجاز و تحت نظارت دامپزشکی مراجعه کنند.

دکتر بهمنش تصریح کرد: مردم در زمان خرید مرغ حتما به تاریخ تولید و انقضای آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه، مردم باید کاملاً از شکار پرندگان خودداری کرده که این کار هم بسیار خطرناک است، تصریح کرد: حتی مرغ های محل خود را از داشتن ارتباط با پرندگان و مرغ های محلی بیرون منع کرده و آنها را محصور کنید.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
1
واقعا جای تاسف داره
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
خدمات دولتي دامپزشکي فقط از بعد بيماري هاي مشترک هست و منفعتي براي دامدار ندارد داروي رايگان و محدود اون هم دو ميليون چيه ؟
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
1
واقعا متاسفم
جناب مدیرکل و اقعا شرم آوره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
عکس چهارم خیلی جالبه یه ویال دارو و دستهایی که بالا رفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
عکس پنجم
نظر شما
ادامه