کد خبر: ۳۲۹۴۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
اظهار نظر عجیب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:
«علی‌محمد شاعری» در مخالفت شدید با عقیم‌سازی حیوانات بی‌سرپرست، گفت: در شأن کشور ما نیست که برای مقابله با برخی بیمارهای ناشی از حیوانات ولگرد، حیوانات را عقیم کنیم ...
 

حکیم مهر - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با عقیم‌سازی حیوانات بی‌سرپرست به شدت مخالفت کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی‌محمد شاعری» حمایت از حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست و ساماندهی آنها را نیازمند ارائه هرچه سریع‌تر لایحه مقابله با حیوان آزاری به مجلس دانست و افزود: کمیسیون کشاورزی برای دفاع از حقوق حیوانات آمادگی کامل دارد زیرا حیوانات جزوی از زندگی ما بوده و انسان ها، حیوانات، گیاهان، آب، هوا و خاک عناصر پیوسته به یکدیگر است که اگر جزئی از حیات آسیب ببیند اجزای دیگر هم آسیب خواهند دید.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حیوانات همانند انسان‌ها دارای احساس و عاطفه هستند و نباید آنها را مورد آزار واذیت قرار داد، تصریح کرد: حیوانات مستعمره انسان‌ها نیستند بلکه آنها هم حق حیات و زیست داشته و خداوند متعال آنها را در جهت زندگی بهتر انسان ها خلق کرده و زمانی می توان بهتر زندگی کرد که انسان ها، حیوانات و سایر اجزای حیات در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه مقابله با حیوان آزاری و دفاع از حقوق حیوانات در کشورهای پیشرفته به عنوان یک دستورالعمل و قانون پذیرفته شده است، ادامه داد: حیوان آزاری در این کشورها جرم تلقی شده و هیچ فردی حق تعدی و تجاوز به حقوق حیوانات را ندارد، در حالی که در کشور ما حیوان آزاری جرم نبوده و همین موضوع تعدی و تجاوز به حقوق حیوانات را به دنبال داشته است.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی افراد ناآگاه در کشور از حیوان آزاری لذت می برند، بر لزوم فرهنگ سازی مناسب در جهت کاهش معضل حیوان آزاری در کشور تاکید کرد و گفت: علت بروز تمامی تغییرات رخ داده در محیط زیست و اکوسیستم کشور عدم شناسایی درست اجزای اکوسیستم است که افراد به جای حفاظت از محیط زیست اجزای اصلی حیات را از بین برده و تعادل اکوسیستم را بر هم زده اند؛ در این باره شیوع آلودگی هوا، ریزگردها، تخریب محیط زیست، نابودی گونه های نادر جانوری همانند شیر مازنداران و ببر خوزستان و حتی سفیدبالک هایی که در حال حاضر به عنوان یک آفت مهاجم در پایتخت دیده می شود، همگی نشات گرفته از بی توجهی به حفظ اجزای اکوسیستم است.

در شأن کشور ما نیست که حیوانات ولگرد را عقیم کنیم

شاعری در مخالفت شدید با عقیم سازی حیوانات ولگرد و بی سرپرست، گفت: در شان کشور ما نیست که برای مقابله با برخی بیمارهای ناشی از حیوانات ولگرد، حیوانات را عقیم کنیم، در حالی که با روش های کاملاً علمی می توان نسبت به مدیریت بیماری ها اقدام کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه برخی به تصور آنکه وجود حیوانات به نفع انسان نیست نسبت به کشتار آنها اقدام می کنند، تصریح کرد: در صورتی که خداوند حیوانات را در جهت آنکه چه میزان برای انسان خطر آفرین هستند خلق نکرده بلکه برای پابرجا ماندن حیات چنین عناصری را خلق کرده است؛ افزایش جمعیت حیوانات مهاجمی مانند موش و کلاغ در تهران به دلیل آن است که حیات از چرخه و تعادل خود خارج شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه کشور ما با توجه به شرایط زیستی و تنوع اقلیمی می‌تواند دارای بزرگترین تنوع زیستی باشد، با هشدار نسبت به انقراض نسل بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی کشور، گفت: متاسفانه به دلیل آلودگی دریا و تخریب اکوسیستم و محیط زیست در حال حاضر در دریای خزر کمتر فوک خزری مشاهده می کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تخریب جنگل و منابع طبیعی کشور، گفت: به جای آنکه در حفظ جنگل و محیط زیست کشور بکوشیم نسبت به آلودگی آن و همچنین قلع و قمع درختان اقدام  و از حیوانات و منابع طبیعی استفاده ابزاری می‌کنیم در حالی که جنگل و حیوانات اساس و پایه زندگی ما را تضمین کرده و نگه دارنده حیات هستند.
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
1
0
اظهار نظر بسیار جالب و معقولانه ایست.
ما به هیچ وجه نباید در زندگی سایر موجوداتی که حق زاد و ولد و زندگی دارند، دخالت کنیم. با واکسیناسیون و سایر امور درمانی هم میتوانیم جلوی انتشار بیماریشان را بگیریم. حامیان حیوانات هم میتوانند به جای عقیم سازی هزینه آن را برای واکسیناسیون و درمان این حیوانات خرج کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
1
0
مدیر محترم حکیم مهر چرا عجیب؟ اتفاقا از منظر دفاع از حقوق حیوانات فارغ از این که موافق یا مخالف باشیم نظر بسیار منطقی و متینی داده اند.
شاهين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
1
مثل اينكه بعضي از آقايون از هيچي خبر ندارن يا شايدم براشون بهتره كه خودشونو بي خبر از همه چي نشون بدن.فعلا كه تو سير كردن شكم اين زبون بسته ها و تهيه كردن پناهگاه درمونده هستيم چه برسه به اينكه بيماري هاشونو كنترل كنن! اتفاقا خيلي هم خوبه اگر اينكارو انجام بدن يه طرح تصويب كنن كه شهرداري ها موظف به كنترل بيماري سگها و سر و سامان بهشون باشند نه اينكه بهشون شليك كنن ،اتفاقا كلي دامپزشك هم كار پيدا مي كنن و معضل بيكاري دامپزشكان هم تا حدودي حل ميشه و روش نويني رو به دنيا نشون ميدن كه سگها هر چقدر هم زياد بشن ما مشكلي براي ساماندهي آنها نداريم وبهشون ميرسيم و حقوقشونم رعايت مي كنيم.ببينيم و تعريف كنيم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
1
عقیم کردن از کشتن حیوان که بهتره .والا این قدم هم تو این کشور خیلی زیاده.حالا حضرات حاضر شدن بعد این همه ظلم به انسان و حیوان،بالاخره حیوان رو عقیم کنن جای بسی امیدواری برای آینده بهتر هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
1
همرو بکشید اقا...بکشید بره.اینقدرم بحث نکنید
دکتر احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
1
در خیلی از کشورهای پیشرفته عقیم سازی سگها به منظور کنترل جمعیت آنها و به تبع کم کردن جمعیت سگ بدون صاحب و کنترل بیماریهای منتقل کننده به انسان انجام می گیرد،اگر اقای شاعری طرح بهتری برای کم کردن جمعیت سگ های بدون صاحب دارند بفرمایند.طبق اخبار موثق نکاء که از شهرستانهایی حوزه نمایندگی ایشون محسوب می شود در این خصوص مشکل فراوانی دارند.
نظر شما
ادامه