کد خبر: ۳۲۸۹۹
 

نماینده بخش خصوصی تأمین‌کنندگان دام ایران، از افزایش جمعیت دام سبک و تبعات احتمالی آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام ایران با اعلام این خبر گفت: به‌دلیل زایش‌های خوبی که اتفاق افتاده، حداقل ۱۳ میلیون رأس به جمعیت دام سبک کشور افزوده شده است.

«منصور پوریان» با اشاره به اینکه هنوز زایش دوم گوسفندان از راه نرسیده است، افزود: حداقل شش تا هفت میلیون رأس از این تعداد، باید تا کمتر از ۲۵ روز آینده به کشتارگاه فرستاده شوند.

به گفته وی، اما با توجه به شرایط موجود و اعلام انباشتگی در بسیاری از استان‌ها ممکن است مشکلاتی در بازاریابی برای فروش دام پیش بیاید. زیرا در یکی، دو ماه اخیر به خاطر گرانی‌های کاذبی که در بازار گوشت به وجود آمد، کاهش مصرف را رقم زد و این موضوع، قطعاً در امر فروش، تأثیری منفی خواهد گذاشت.

این نماینده بخش خصوصی معتقد است: در حال حاضر حدود دو میلیون نفر در ایران از مصرف گوشت قرمز محروم هستند و اگر نظارتی بر قیمت این محصول در بازار نباشد، بدون شک تعداد محرومان افزایش خواهد یافت.

پوریان عنوان کرد: اگرچه صادرات در نهایت دو تا سه درصد حجم تولید را پوشش می‌دهد، اما در شرایط فعلی، وضعیت صادرات مطلوب نیست و در صورت ادامه یافتن این روند، قطعاً انباشتگی به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی در پایان اضافه کرد: هم‌اکنون ۸۵ میلیون راس دام سبک در کشور وجود دارد که حدود ۳۰ میلیون آن بز و مابقی با احتساب دام عشایر، گوسفند هستند.
 
 
نظر شما
ادامه