کد خبر: ۳۲۸۵۶
 

طرح جامع کنترل کمی و کیفی دارو و نظارت پس از فروش داروهای دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر جهانگیر نیک‌بخت» گفت: در راستای اجرای طرح  PMS  (طرح کنترل کیفی و کمی دارو و نظارت پس از فروش دارو و واکسن) تعداد 40 نمونه از داروهای دامی از دو باب شرکت‌های پخش استانی و 15 باب داروخانه‌های دامپزشکی استان نمونه‌برداری و برای آزمایشات مربوطه به آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد.

وی هدف از اجرای این طرح را تضمین کیفیت فرآورده‌های تولیدی واحدهای تولیدکننده دارو عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود موارد شکایتی ناشی از مشکلات کمی و کیفی داروهای دامی به حداقل برسد .

رئیس اداره دارو ، درمان و آزمایشگاه های دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بازدید و نظارت بیش از 60 مورد از داروخانه ها و شرکت های پخش استانی در 7 ماهه گذشته از سال جاری خبر داد و گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته از داروخانه ها حدود 15 قلم داروی تاریخ گذشته، قاچاق و خارج از چرخه توزیع کشف و ضبط شد.

وی افزود: در اجرای سیاست های سازمان دامپزشکی کشور زمینه صدور پروانه الکترونیک برای مسئولین فنی شرکت های پخش استانی دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، کارخانجات تولید دارو و مکمل های دامپزشکی و همچنین صدور پروانه فروش برای تمامی داروخانه های دامپزشکی فراهم شده است و کلیه مراکز یاد شده موظفند نسبت به دریافت پروانه الکترونیک اقدام نمایند.

دکتر نیک بخت در پایان به دامداران توصیه کرد از خرید و مصرف بی رویه دارو بدون مشورت با دامپزشک خودداری و به تاریخ تولید و انقضاء و نحوه مصرف آن توجه داشته باشند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف از مراکز یاد شده با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی تماس حاصل نمایند.
 
 
نظر شما
ادامه