کد خبر: ۳۲۸۵۵
 

نخستین کنگره بین‌المللی و نهمین کنگره پژوهشی زنبورعسل در ایران با همکاری انجمن زنبورعسل و مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، کنگره بین‌المللی زنبورعسل که قرار است برای نخستین‌بار در ایران برگزار شود، همزمان با نهمین کنگره پژوهشی زنبورعسل ششم و هفتم بهمن‌ماه سال جاری در استان البرز خواهد بود.

بر اساس این گزارش، گرده‌افشانی و گیاهان شهدزا و گرده‌زا، مطالعات اقتصادی و اجتماعی زنبورعسل، بیولوژی زنبورعسل، بهداشت و بیماری‌های زنبورعسل، تولید و فرآورده‌های زنبوردرمانی و وسایل و تجهیزات صنعت زنبورداری، از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که در این کنگره بررسی می‌شود. البته هرکدام از این محورها شامل زیربخش‌هایی است که به موارد تخصصی مانند کارآفرینی، ژنتیک و اصلاح نژاد، زنبورعسل در ادیان و ادبیات، شناسایی گیاهان مورد استفاده زنبورعسل در سراسر کشور، تأثیر خشکسالی بر تولیدات و... تقسیم می‌شود.

استادان، محققان، کارشناسان، دانشجویان و دست‌اندرکاران زنبورعسل کشور می‌توانند در صورت تمایل با تکمیل فرم ثبت نام در این کنگره شرکت کرده و خلاصه مقالات خود را تا تاریخ ۳۰ آذرماه ۹۵ به دبیرخانه ارسال کنند.

 
 
نظر شما
ادامه