کد خبر: ۳۲۸۰۶
 

در پی گسترش بیماری آنفلوانزای پرندگان در شمال اروپا، حدود 190 هزار قطعه اردک در 6 مرغداری در کشور هلند معدوم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، طی یک هفته گذشته مواردی از شیوع ویروس به شدت مسری H5N8 آنفلوانزای پرندگان در کشورهای دانمارک، فنلاند،‌ آلمان و سوئد گزارش شده است.

به گزارش گاردین، مقام های کشور هلند مشخص نکردند که ویروس شایع شده در این مرغداری ها در روستای 'بیدینگیزن' (Biddinghuizen) واقع در 70 کیلومتری شرق آمستردام از چه نوعی بوده است.

مقام های محلی گفته اند که در حال بررسی برای یافتن موارد آلودگی به ویروس آنفلوانزای پرندگان تا شعاع 3 کیلومتری این محل هستند و انتقال محصولات گوشتی طیور را تا شعاع 10 کیلومتری ممنوع کرده اند.

کشور هلند دومین صادرکننده بزرگ محصولات گوشتی جهان است که بیش از 100 میلیون انواع طیور، گاو، گوسفند و خوک پرورش می دهد و مزارع پرورش طیور در این کشور به علت ازدحام بالا بیشتر مستعد آلودگی به ویروس آنفلوانزای پرندگان هستند.

از سال 1997 تا کنون حدود 40 میلیون انواع دام و طیور در این کشور برای مهار شیوع بیماری ها معدوم شده است.

دو هفته پیش نیز مقامات ایالت 'شلزویگ - هولشتاین' در شمال آلمان، تدابیر بهداشتی برای مقابله با این بیماری را تشدید کردند و دانمارک نیز هفته گذشته هزاران تخم مرغ وارداتی از آلمان را معدوم کرد.

هفته گذشته در یک مرغداری در نزدیکی شهر 'گرامبی' در شمال آلمان که شاهد شیوع ویروس آنفلوانزای پرندگان بوده است، 30 هزار مرغ به عنوان اقدامی احتیاطی معدوم شدند تا از شیوع ویروس جلوگیری شود.

تازه ترین شیوع آنفلوانزای پرندگان در مناطقی از اروپا در آستانه ایام کریسمس و افزایش تقاضا برای گوشت طیور ایجاد شده است.

 
 
نظر شما
ادامه