کد خبر: ۳۲۷۴۹
 

یک واحد خواربارفروشی در آباده به جرم فعالیت غیر مجاز در خرید و فروش داروی دامی به پرداخت 20 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان آباده، سرپرست این اداره اظهار داشت: طی گشت مشترک کارشناسان اداره دامپزشکی و اداره صنعت، معدن و تجارت آباده از یک باب مغازه خواربار و لبنیات فروشی، مقادیری واکسن و داروهای دامی کشف و ضبط شد.

 «دکتر علیرضا فرخی» افزود: با شکایت اداره دامپزشکی از متخلف و پیگیریهای قضایی توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آباده اتهامات فرد متخلف محرز و وی به پرداخت  20 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

سرپرست اداره دامپزشکی آباده تأکید کرد: نظارت بر تهیه و توزیع و مصرف انواع داروها و واکسن ها و سموم مورد استفاده در دام و طیور از مهمترین وظایف دامپزشکی است که به طور مستمر توسط کارشناسان این اداره انجام می شود.

وی با بیان اینکه به موجب تبصره یک قانون ماده سه مواد خوراکی و آشامیدنی و آرایشی توزیع و عرضه داروهای دامی بدون اخذ مجوز از اداره دامپزشکی جرم محسوب می شود گفت: با وجود پنج واحد داروخانه مجاز دامپزشکی در آباده، از نظر تأمین و توزیع داروهای دامی در شهرستان مشکلی وجود ندارد و نیازی به فروش این داروها توسط افراد غیر مجاز و بدون پروانه نیست.

این مسئول گفت: برخی از افراد سود جو و فرصت طلب اقدام به فروش و عرضه برخی از داروها و واکسنهای دامی با قیمت پائین می کنند که در بسیاری از موارد عوارض پس از مصرف دارند و لازم است دامداران نسبت به موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی به دامداران و مرغداران توصیه کرد: انواع داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیک، واکسن، سموم و مواد ضد عفونی کننده را تنها با تجویز دامپزشکان و از داروخانه‌ها و مراکز پخش مجاز تهیه نموده و در موقع خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و پروانه بهره برداری و مجوز صادره از دامپزشکی دقت کنند .

 
 
نظر شما
ادامه