کد خبر: ۳۲۷۲۴
 

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: همراهی و همسوئی دستگاههای دولتی مرتبط و تشکل های مردم نهاد جهت رفع فقر و گرسنگی می تواند نقش چشمگیری در افزایش امنیت غذایی و مقابله با گرسنگی داشته باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در سخنان خود در «همایش مقابله با گرسنگی و بزرگداشت روز جهانی غذا» که در زاهدان برگزار شد گفت: همراهی و همسوئی دستگاههای دولتی مرتبط و تشکل های مردم نهاد جهت رفع فقر و گرسنگی می تواند نقش چشمگیری در افزایش امنیت غذایی و مقابله با گرسنگی داشته باشد.

 «دکتر مسعود هاشم زاده» گفت: استان سیستان و. بلوچستان با موقیت جغرافیایی استراتژیکی که دارد در صورت رفع مشکلات پایه ای می تواند یکی از استان های مطرح کشور در زمینه تولید ملی باشد.

وی افزود: افزایش تولید محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز و میگو در سال 94 و 6 ماهه 95 از اقدامات موثر دامپزشکی در تسهیل امر تولید در استان بوده است.

ایشان در ادامه اظهار داشت: بر اساس گزارشات سازمان خواربار و کشاورزی جهانی (FAO)، ایران از نظر تولید گوشت در رتبه مطلوبی قرار دارد و در صورتی که بتوان از دورریز و یا اتلاف آن در مراحل مختلف چرخه تولید و عرضه جلوگیری کرد، می توان به خودکفایی این محصول استراتژیک دست یافت و تامین گوشت مورد نیاز از طریق تولید داخل دور از انتظار نخواهد بود و به دنبال آن صادرات محصولات خام دامی به کشورهای دیگر می تواند دریچه ای به سمت بازارهای جهانی برای کشور باز کند.

 
نظر شما
ادامه