کد خبر: ۳۲۶۸۹
برائی نژاد
 

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دو مرغداری را در منطقه ملارد استان تهران درگیر خود کرده است گفت: مرغداری‌های حومه قرنطینه و عملیات پاک سازی انجام شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر اصغر برائی نژاد» مدیرکل دامپزشکی استان تهران  با تایید شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های یک منطقه تهران اظهار کرد: عملیات پاک‌سازی به‌صورت 24 ساعته در این منطقه در حال انجام است و اکیپ‌های ما در شرایط برف و باران حضور دارند و توانسته‌اند جلوی گسترش بیماری را بگیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در خصوص مدت‌زمان ادامه قرنطینه مرغداری‌های استان تهران گفت: هز زمان که تلفات جدید گزارش نشود و از آن مدت بیست و یک روز رو بگذرد عملیات قرنطینه دامپزشکی محدودتر می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌هایی که سازمان دامپزشکی روی نوع بیماری انجام داده  نشان می‌دهد که همان ویروسی بوده که اروپا را درگیر کرده و عامل این بیماری، بیرونی است.

برائی‌نژاد گفت: این بیماری از نوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان و سوش آن  "H5N8" است.

بنابراین گزارش امروز سازمان جهانی بهداشت حیوانات به نقل از گزارشی که وزارت جهاد کشاورزی ایران منتشر کرده خبر از انتشار  ویروس آنفلوآنزای پرندگان از نوع اچ 5 ان 8 در برخی مرغداری‌های تهران داد.

در سایت اینترنتی سازمان جهانی بهداشت حیوانات منتشر شده، شیوع این ویروس موجب تلف شدن حدود 5600 پرنده از کل حدود 283 هزار و 500 پرنده موجود در مرغداری های تهران شده است.

در گزارش وزارت جهادکشاورزی ایران آمده است: «بررسی های انجام شده پس از شیوع این ویروس برای یافتن منبع این آلودگی در جریان است تا علت گسترش و شیوع این ویروس کشف شود . »

ویروس H5N8  هرگز در انسان مشاهده نشده، اما در طی هفته های گذشته پرندگان وحشی و مرغداری هایی در چند کشور اروپایی و همچنین در سرزمین های اشغالی فلسطین را آلوده کرده است.

 
 
نظر شما
ادامه