کد خبر: ۳۲۶۳۸
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
دکتر گیلگمش:
در زمان‌های قدیم تنها دو مؤلفه برای فرمانروایی بر مردم وجود داشت: ثروت و قدرت، ولی پس از اختراع صنعت چاپ در دنیا تحولات عظیمی اتفاق افتاد و مؤلفه سومی نیز به این دو فاکتور اضافه شد: نوشتن ...
 

تحلیل وقایع مرتبط با حرفه دامپزشکی در هفته سی و دوم سال 1395

دکتر گیلگمش

 

در زمان های قدیم تنها دو مولفه برای فرمانروایی بر مردم وجود داشت: ثروت و قدرت، ولی پس از اختراع صنعت چاپ در دنیا تحولات عظیمی اتفاق افتاد و مولفه سومی نیز به این دو فاکتور اضافه شد: نوشتن؛ از آن زمان تا کنون و همچنین پس از اختراع رسانه های اجتماعی همچون تلویزیون و اینترنت و رایانه، فرمانروایان واقعی حال حاضر دنیای کوچک ما امپراطوری های رسانه ای است، نه صاحبان قدرت و ثروت؛ چه ثروت های عظیمی که به خاطر در افتادن با رسانه ها از میان رفتند و چه انسان های زیرکی که به مدد رسانه ها محبوبیت فراوانی در جهان به دست آورده اند. دنیای امروز دنیای حکومت ارزشهاست و این ارزش ها بسته به فهم جوامع مختلف متفاوت است و درک این موضوع می تواند قدم مهمی برای ما دامپزشکان باشد. همکاران در رسانه های اجتماعی از شناخته نشدن حرفه شان توسط جامعه می نالند و گله دارند و دائماً خود و حرفه شان را با سایر حرفه هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی و ... مقایسه می کنند. بسیاری از دوستان و همکاران تصور می کنند که با تصاحب برخی صندلی ها و یا به دست گرفتن برخی فعالیت های کلیدی تجاری می توانند نقش مهمی در هدایت افکار عمومی داشته باشند ولی متاسفانه باید عرض کنم که شما در بهترین حالت ثروتمند خوب و یا رئیس خوبی برای کارمندانتان هستید و دیگر اینکه داشتن مقبولیت اجتماعی برای رهبری نیاز به افکار بزرگتری دارد که برایتان شرح خواهم داد که چرا اکنون فرمایشات و مصاحبه های برخی بزرگان در ذهن مخاطبانشان که از قضا همکارانشان نیز هستند هیچ گونه تاثیری ندارد.

 خارج از کادر (گشت و گذاری در فدراسیون چوگان):

در مقامی پس از امشاسپندان (نامیرایان فزونی بخش)، ایزدان و ایزدبانوان کهن قرار می گیرند و پس از آنها شخصیت های نیمه اسطوره ای و نیمه تاریخی، همچنین باورهای اساطیری ما در خصوص ایزدبانوان دیر زمانی است که جزئی از خصوصیات فرهنگی ایرانیان است و در این باور ایزد بانوان مظهر باروری و روح بخشی بوده اند آتوسا پورکاشیان، نجمه آبتین، نیلوفر اردلان و بسیاری از نام آوران دیگر در دنیای زنان ایرانی وجود دارند که بر افتخارات این مرز و بوم افزوده اند و به نام آنها رشته ای از ورزشهای ملی این کشور دوباره احیا شده است، اما این بار داستان دیگری در راه است، دختر دیگری از فرزندان ایران زمین قصد احیای ورزشی دیرینه و اساطیری را دارد و جالبتر اینکه سالها برای شناخت بیشتر از آن تحصیل نموده و برای رسیدن به هدف خود حتی از هزینه نمودن شخصی نیز ابایی ندارد.

دکتر گلنار وکیل گیلانی دامپزشکی که اکنون به شایستگی در سمت رئیس فدراسیون چوگان ایران در حال تکاپو برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود است، آرزویی که شاید سالهاست نامداران بسیاری برای زنده نگه داشتن آن تلاش کرده اند اما این بار ظاهرا قرار نیست داستان فقط به زنده نگه داشتن ختم شود و بنا به گفته شخص ایشان قرار است برای یکی از رویاهایی که فکر می کند برای آن زاده شده است، تمام تلاشش را بکار بگیرد: ورود به رقابتهای جهانی چوگان.

مطمئنا شما هم با من هم عقیده اید که این امر چیزی بیش از زنده نگه داشتن است و به مثابه تبدیل آرزو به چالش است. برگزاری مسابقات ملی و بین المللی و همزمان با آن حضور در روستاهای زادگاه این ورزش اساطیری و تامین تجهیزات مورد نیاز این ورزش برای رستنگاههای این ورزش از جمله داستانهایی است که ما نیز چون شما در زمان بازنگری رویدادهای روزانه زندگی خود درست قبل از خواب شبانه در رسانه های اختصاصی آن را همچون قصه های دنباله دار شبانه مادران دنبال می کنیم و به امید فردایی بهتر سر بر بالین میگذاریم.

در این میان رسانه های دامپزشکی از جمله استان هایی که به عنوان ذخیره گاه این رشته ورزشی به حساب می آیند می توانند بخش های تخصصی را به پورتال های خبری خود اضافه کنند و کم نیست مطالب تخصصی دامپزشکی در این زمینه و چه بسا رشته ای ورزشی همچون چوگان جایگاه مناسبتری را برای دامپزشکی به ارمغان بیاورد، همچون گذشته که طبیب، بیطار نیز بود و بالعکس و در این میان استان های فارس و قزوین بیشترین پتانسیل را در این زمینه دارد و امیدواریم در پورتال های خود بخش های مربوط به مباحث تخصصی آن را ایجاد نمایند و دستورات لازم برای به روز رسانی حرفه ای آن را صادر نمایند. به هر حال در دنیای امروز اسب نیز بیشتر از مرغ و گاو نباشد کمتر نیست!

در انتها اینکه برای این ایزدبانوی پارسی آرزوی موفقیت و پیشرفت در نیل به آرزویشان داریم.

سازمان دامپزشکی کشور:

 1- سفر دو روزه ریاست سازمان دامپزشکی کشور به استان هرمزگان: قسمتی از از این بازدید را در هفته گذشته با یکدیگر بررسی نمودیم، ولی در اخباری که در این هفته در سایت سازمان دامپزشکی کشور منتشر شد به جزئیات بیشتری از این سفر دست یافتیم، از جمله اینکه طبق بررسی های سازمان دامپزشکی کشور ساختارهای اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان در قرنطینه و آزمایشگاه مواد غذایی نیاز به ارتقاء و حمایت دارند و اخبار منتشر شده در این خصوص نیز بیانگر اشراف سازمان به این امر می باشد.

بر این اساس پیشنهاد می شود تا در سفرهای اینچنینی که توسط مقامات سازمان انجام می شود، برنامه مشخصی توسط این مقامات برای نقاط ضعف شناسایی شده برای زمان مشخصی به افکار عمومی منتقل شود تا عزم سازمان در جدی بودن برای نیل به این اهداف مشخص شود، مانند آنچه که توسط معاون محترم مدیریت و توسعه منابع سازمان دامپزشکی کشور در زمینه دیدار با استاندار جهت تامین نیروی انسانی و ناوگان اداره کل دامپزشکی استان خوزستان انجام گردید و به زبان بهتر یکی از وظایف اداره برنامه و بودجه سازمان دامپزشکی کشور همین بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکار می باشد که با حضور دکتر آذرش نوش در راس این اداره از امیدواریم چنین بررسی ها و برنامه هایی بیشتر از پیش انجام گیرد و بصورت خلاصه بررسی آمار عملکرد در سازمان مرکزی و سفر به استان مورد بررسی و ارائه راهکارها و صدور دستورات لازم برای اجرای برنامه ها.

 2- نوزده شرکت ایرانی مجوز صادرات آبزیان به روسیه را دریافت نمودند: تلاش سازمان دامپزشکی کشور در راستای گشایش اقتصادی کشور امر مبارکی محسوب می گردد. اصل خبر دریافت مجوز کمی مبهم نگاشته شده بود و با خواندن مجدد و چندباره آن دریافتیم که شرکت های ایرانی مجوزهای لازم را توسط سازمان دامپزشکی کشور دریافت نموده اند و تا کنون این مجوزها را نداشته اند و همچنین رئیس محترم سازمان دامپزشکی ابراز امیدواری نمودند که طرف روسی نیز آنها را تائید کند و بر روی سایت فدراسیون و اتحادیه گمرکی قرار دهد. در اینجا ذکر یک نکته به نظر ضروری و لازم می رسد؛ بنا به فرمایشات قبلی رئیس محترم سازمان اصل خبر صادرات افتخار خاصی برای سازمان دامپزشکی ندارد ولی خبری که محتوی برنامه ریزی و اجرای دستورالعمل های سازمان دامپزشکی و کسانی که در پیاده سازی آن دخیل بوده اند، می تواند راهگشای بسیاری از همکاران و بخش خصوصی باشد بنابراین پیشنهاد می کنیم تا سازمان دامپزشکی کشور گزارش مبسوطی از راهی که در این زمینه طی نموده است و گزارشی از نتایج فعالیت های بخش خصوصی دامپزشکی که در این امر دخیل بوده است منتشر نماید تا ضمن آشنایی با این فعالیت ها، برای سایرین نیز این روش ها مفید به فایده و راهگشا باشد.

 3- تشخیص و راه اندازی گاما اینترفرون: مطابق با خبرهای منتشر شده قبلی در پورتال سازمان این روش آزمایشگاهی قبلاً در استان کرمان انجام شده بود و گزارش آن در سایت اداره کل دامپزشکی استان کرمان و در نتیجه سایت سازمان دامپزشکی کشور نیز منتشر شده بود. به نظر می رسد این خبر نیازمند بازنگری در محتوی است که بالاخره این روش جدید برای اولین بار در کدام مرکز صورت گرفته است، به هر حال مکتوب نمودن روش های انجام کار در سایر استان ها به ارزش کار تیمی سازمان دامپزشکی کشور خواهد افزود و چیزی از ارزش های آن نخواهد کاست.

 4- حضور رئیس گروه تخصصی دامپزشکی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در سازمان دامپزشکی کشور: به نظر می رسد برخورد غیر فعال در خصوص این موضوع ضربه بسیار مهلکی را به بخش خصوصی و بدنه اصلی دامپزشکی کشور خواهد زد. می توان گفت که تعداد زیادی از مدیران سازمان مطالعه قابل توجهی در خصوص نیازمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان دامپزشکی در بخش خصوصی نداشته و ندارند و صرفاً ارائه نظرات و پیشنهادات بر اساس نظرات شخصی بدون مطالعه میدانی آنها بوده که یقینا با واقعیات موجود در سطح کشور تفاوت های فاحشی خواهد داشت؛ با توجه به وجود دفتر سازمانهای تخصصی دامپزشکی در سازمان دامپزشکی کشور پیشنهاد می شود تا این دفتر مامور جمع آوری گزارشات و مطالعات استان ها در خصوص توانایی های مورد نیاز دامپزشکان در بخش خصوصی باشد و همچنین مطالعه ای را در این زمینه ترتیب دهد تا بتواند در زمان تشکیل چنین جلساتی با مدارک و بر مبنای مطالعات اظهار نظر نماید؛ وضعیتی را که در حال حاضر در کشور برای فارغ التحصیلان جدید دامپزشکی درخصوص عدم انطباق آنها با نیازهای جامعه با آن مواجه هستیم می توان در دراز مدت با چنین راهکارهایی تغییر داد.

 5- برگزاری سمپوزیوم هشدار مصرف آنتی بیوتیک ها در اداره کل دامپزشکی استان تهران: دکتر هاشم زاده در این سمپوزیوم اظهار داشت: برای کنترل مصرف دارو و آنتی بیوتیک به عنوان یک معضل جهانی نیازمند همراهی و همفکری می باشد. اینکه چه کسی یا کسانی نیازمند همراهی و همفکری می باشند باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و خروجی های این همایش ها را به سمت و سوی تخصصی آن هدایت شوند تا سازمان دامپزشکی کشور بهره برداری مفید تر و شایسته تری از چنین همیش هایی داشته باشند. همچنین نشست خبری با حضور آقایان دکتر هاشم زاده، دکتر مشکوة، دکتر صالح زاده و دکتر حقیقی در ایرنا برگزار گردید که خروجی های این نشست بسیار مفید و مورد توجه رسانه های تخصصی قرار گرفت که امیدواریم اینگونه نشست ها به بهانه های مختلف تکرار شوند تا اطلاعات مردم در زمینه نقش دامپزشکی در زندگی روزمره آنها تبیین گردد.

 6- بازدید هیئت فرانسوی از آزمایشگاه باقیمانده دارویی، سموم و هورمون مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور: تعداد خواهران آزمایشگاه مرکز تشخیص در حال افزایش است؛ تا جایی که اطلاع داریم قبلا این آزمایشگاه با پادوای ایتالیا خواهر شده بود و اکنون با آزمایشگاه دیگری در فرانسه. اصولا ما که از داشتن خواهران بیشتر توسط مرکز تشخیص نه تنها ناراحت نمی شویم، بلکه خوشحال هم می شویم زیرا به نظر می رسد که این بار در خصوص آزمایشات لازم برای میگو صورت گرفته است که صرفه جویی ارزی را برای کشور در زمینه آزمایشات تائیدی برای کشور به همراه خواهد داشت که اقدام بزرگ و مفیدی است که از طرف دکتر حقیقی و قاسم زاده صورت گرفته است و جای تبریک به این عزیزان دارد.

 7- سازمان دامپزشکی کشور همگام با کاروان تدبیر و امید: بازدید وزیر محترم جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از مزارع پرورش ماهی و همچنین یک کارخانه تولید داروهای دامی بار دیگر بر تولید محور بودن وزارت جهاد تاکید داشت. پیشنهاد می شود تا مدیران سازمان برنامه هوشمندانه تری جهت تاکید بر عبارت "بهداشت، مقدم بر تولید" بیابند؛ هر چند مدیران سازمان دامپزشکی همواره بر این شعار تاکید داشته اند و در این راستا نیز حرکت نموده اند، ولی سایه وزارت جهاد کشاورزی که وزارتخانه ای تولید محور است، همواره بر عملکرد این سازمان تاثیرگذار بوده است. تا زمانی که بر مبنای موازین بهداشتی ملی و منطقه ای و جهانی عمل نکنیم، علیرغم سود ظاهری، بهره واقعی از این تولیدات را نخواهیم برد.

سازمان نظام دامپزشکی:

 1- پذیرش دانشجوی دامپزشکی در پنج واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی منتفی شد: خبری خوب و امیدوار کننده که با استقبال دانشجویان و فارغ التحصیلان دامپزشکی روبرو شد و امید تازه ای را به این حرفه تزریق نمود که جای تشکر و تقدیر از کلیه کسانی که نقشی در این تصمیم داشته اند دارد. امیدواریم این حرکت منتهی به دانشگاه آزاد نگردد و دانشگاههای دولتی مخصوصا دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را در دوره های عمومی و تخصصی نیز شامل شود.

 2- بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی دامپزشکی در گفتگو با دکتر نادعلیان و دکتر صفاریان: حرکتی بسیار ارجمند از سوی نظام دامپزشکی کشور. قبل از تجزیه و تحلیل سخنان این دو عزیز باید عنوان نمایم که افراد هدف توسط سازمان نظام اشتباه انتخاب شده اند؛ بهترین افرادی که می توانند در زمینه عملکرد سازمان نظام اظهار نظر نمایند افرادی همچون دکتر اکبری و دکتر خوش سخن که در زمینه طیور نقش مهمی در صنعت داشته اند و یا دکتر قماشچی در زمینه دام بزرگ که تجربیات آنها صرفاً و صرفاً در بخش خصوصی بوده است و هیچ یک از بخش دانشگاهی یا دولتی به این مقوله شیفت ننموده اند و سخنان این عزیزان می تواند به واقعیت نزدیکتر باشد، هرچند این نوشته به معنای بی اهمیت بودن سخنان بزرگانی همچون دکتر صفاریان و نادعلیان نیست، ولی کاش در چنین روزی از پیشکسوتان بخش خصوصی سخنی به میان می آمد؛ بگذریم ...

دکتر صفاریان سابقه ریاست سازمان دامپزشکی کشور، حضور در مجلس، ریاست سازمان نظام و همزمان با همه اینها هیئت علمی دانشگاه نیز بوده اند. مهمترین انتقاد ایشان به سازمان نظام دامپزشکی تفکر دولتی کردن و دولتی ماندن بود که به عنوان مشکل اصلی سازمان نظام از آن یاد کرده اند, بی اختیار با شنیدن این سخنان به یاد جمله حضرت علی (ع) افتادم که می فرمودند: "رطب خورده و منع رطب". جناب آقای دکتر صفاریان، ضمن احترام بسیار زیادی که برای شخص شما قائل هستم، باید خدمتتان عرض کنم که شما در هر دو سمت این سازمان ها بالاترین مقام را داشته اید و همزمان هیئت علمی هم بوده اید، چگونه بود که در زمان مسئولیت خودتان این خطر را احساس ننمودید و اکنون پس از سال ها به این فکر افتادید؟ البته نه اینکه این تفکر اشتباه باشد، خیر، بسیار هم درست و منطقی می باشد ولی چرا آن زمان که قدرت دستتان بود، چنین تفکری را عملی ننمودید که اکنون به این مشکل برنخوریم؟ به نظر می رسد که بجای ارائه چنین تئوری هایی به جامعه، نیازمند شروع از خودمان هستیم تا شاید تغییر در خودمان منجر به تغییر در جامعه گردد.

همچنین به نظر می رسد آقای دکتر صفاریان که سالهاست از سازمان دامپزشکی به دور افتاده اند، خبر ندارند که سازمان دامپزشکی کشور پیشرو ترین دستگاه در زمینه واگذاری های تصدی گری می باشد و تقریباً دیگر فعالیت تصدی گری در سازمان دامپزشکی باقی نمانده است و در برخی موارد باقیمانده، مشکل در مورد نحوه اجرای آن است، در حالی که ایشان عنوان می دارند که فقط و فقط دو مدیر اعتراف نموده اند که چه بلایی سر بخش خصوصی آورده اند و بقیه رؤسای این سازمان به درستی عمل نموده اند. من همین جا از شهامت این دو مدیر تشکر و قدردانی می کنم، چرا که اعتراف به اشتباه اولین قدم در راه اصلاح مشکلات است.

همچنین قانون سازمان نظام دامپزشکی که توسط ایشان تهیه شده بود، 8 سال خاک خورد و همچنین با رفتن ایشان از سازمان تغییر نمود و نمونه دولتی آن مصوب شد و در سال 1383 باز هم طرح قانونی اصلاح را ارائه دادند که همچنان خاک می خورد. باید عرض کنم که شهامت اعتراف به اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده ایم نوعی شجاعت است که نشانگر اعتماد به نفس بالای فرد اعتراف کننده خواهد بود. ما همه در رویه ای اشتباه دخیل بوده ایم که لازم است تا به نقش خود در این اشتباهات اعتراف کنیم، نه اینکه دیگران را مقصر قلمداد کنیم و خود را معصوم و موجه. از آخرین اشتباه شما هنوز بیشتر از شش ماه نگذشته است، اشتباهی که عقلانیت را از یکی از نهادهای دامپزشکی که زمانی خانه بخش خصوصی واقعی بود خارج نمود و مشکلات عدیده ای را برای آنها فراهم ساخت.

صحبت کردن های کلی و بدون راهکار از خصوصیات مدیران دولتی می باشد و لازم است تا بجای این کلی گویی ها به اصل مشکلات اشاره نمود. راه کلی سازمان های دامپزشکی در تمام دنیا مشخص است و قوانین تائید شده در این سازمانها همگی یک روح مشترک دارند و آن هم تامین هر چه بیشتر و مطمئن تر بهداشت محصولات خام دامی برای مردم و رفاه و آسایش بیشتر برای حیوانات است و برای این منظور لازم نیست مجدداً به فکر اختراع چرخ باشیم فقط و فقط کافیست تا این قوانین را با شرایط کشور و منطقه منطبق کنیم و الزامات بین المللی را مد نظر داشته باشیم.

اما در سوی دیگر سخنان دکتر نادعلیان از جنس دیگری است؛ ایشان اعتقاد دارند که در گذشته هر اتفاقی افتاده مهم نیست و لازم است با توجه به نیاز روز جامعه همین قدم های مثبت برداشته شده را ادامه دهیم تا بتوانیم پیشرفتهایمان را ادامه دهیم. دکتر نادعلیان احترام خود را از استمرار حرکت در مسیری که به آن اعتقاد دارند به دست آورده اند و در این مسیر هیچ گاه پذیرای سمت در هیچ سازمان دولتی نبوده اند و کاش این خط مشی دکتر نادعلیان برای بسیاری از مدعیان که به یکی دو سازمان دولتی، غیر دولتی و دانشگاهی هم اکتفا نمی کنند و همانند جمهوریخواهان آمریکایی مجلس و سنا و ریاست جمهوری را با هم می خواهند مد نظر قرار بگیرد.

 3- تبریک به مناسبت سالروز تاسیس سازمان نظام دامپزشکی: ضمن تبریک به سهم خودم که یکی از اعضای این سازمان می باشم، درخواستی را از مسئول روابط عمومی این سازمان دارم و آن هم اینکه کانال های بسیاری وجود دارند که نکات بهداشتی مد نظر وزارت بهداشت را در مورد نکات بهداشتی و سلامتی به اعضای خود منتقل می کنند؛ بسیار شایسته تر خواهد بود که بجای انتقال پیام های بهداشتی روز وزارت بهداشت، از پیامهای بهداشتی دامپزشکی استفاده کنیم و در این زمینه کم نیستند صاحب نظرانی که میتوان از دانش آنها استفاده کرد؛ عزیزانی همچون دکتر ذوقی متخصص بیماریهای مشترک و یا دکتر رکنی و آخوندزاده در زمینه بهداشت مواد غذایی و سایر عزیزان

جامعه دامپزشکان حیوانات کوچک:

 1- برگزاری نشست مشترک با روسای سازمان نظام دامپزشکی کشور: در این نشست که به بررسی گسترش زمینه های همکاریهای مشترک در زمینه کاهش مشکلات و ارتقاء نقش فعالان حوزه دامپزشکی حیوانات کوچک در جامعه و ضرورت تائید صلاحیت حرفه ای اعضاء به منظور ارتقاء سطح خدمات شاغلان حوزه دامپزشکی و بررسی موانع صدور پروانه های ماده 2 قانون افزایش بهره وری و ... پرداخته شد، نشان از اهتمام این جامعه به منظور رسیدن به درجات بعدی حرفه ای گری در جامعه دامپزشکان کشور خواهد بود و جای تقدیر از برگزار کنندگان دارد.

 2- نامه رئیس جامعه دامپزشکان حیوانات کوچک درخصوص جلوگیری از دخالت پزشکان در رویه های درمانی: مطابق با نامه نگاشته شده توسط دکتر آل داوود ظاهرا انجام اینگونه درمان ها در مرکز موصوف مسبوق به سابقه بوده است و ایشان ضمن درخواست برای جلوگیری از انجام موارد مشابه آمادگی خود را جهت همکاری در این زمینه اعلام نموده اند که به نوعی قبول مسئولیتی است که برای ایشان و جامعه تحت مدیریتشان هزینه بردار خواهد بود، ولی آن را تقبل نموده اند. از سوی دیگر شکی نیست که نیت پزشکانی که این عمل را انجام داده اند از روی خیرخواهی بوده است و برای ما هم جای خوشحالی است که مردم خارک به قدری سالم هستند که بیمارستان خارک بیمار برای مراجعه ندارد، ولی با توجه به اینکه روزانه دو پرواز از خارک به کشور انجام می شود، هماهنگی با جامعه دامپزشکان حیوانات کوچک برای اعزام دامپزشک جهت عمل جراحی که فورس ماژور نیز نبوده است، کار حرفه ای تری می باشد که امیدواریم در آینده مد نظر پزشکان عزیز و گرانقدر این بیمارستان قرار بگیرد. به هر روی این نامه دکتر آل داوود و جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک نیز علاوه بر گوشزد کردن مسائل حرفه ای، نوعی ارائه مسیر برای این عزیزان در سایر موارد مشابه در آینده می باشد که بایستی از آن حمایت نمود، هر چند اگر متن نامه اندگی ملایم تر نگاشته می شد، اثرگذاری بیشتری می داشت.

جامعه دامپزشکان ایران:

 1- برگزاری نشست بررسی وضعیت ماده 18 و 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی: این نشست که با حضور دکتر عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی از کمیسیون اجتماعی مجلس و دکتر عباسی مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین دکتر تشکری رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی استان تهران (البته در متن خبر اشاره ای به حضور ایشان نگردیده بود و شاید علت عدم درج خبر بر روی پورتال انجمن مسئولین فنی همین امر باشد) برگزار گردید.

نفس برگزاری این جلسه، هرچند دیر هنگام، نشان از اهمیت موضوع برای هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران دارد که مجالی است برای تقدیر و تشکر و امیدواریم با پیگیری این همکاران، نتایج چنین جلساتی را نیز شاهد باشیم.

ذکر چند نکته کوچک که در این میان که یکی از همکاران در قالب کامنت ها به آن اشاره نموده اند، خالی از لطف نیست: نکته اول اینکه در هنگامی که یک مقام خارجی به جلسه داخلی نهادی یا سازمانی دعوت می شود، معمولاً کنار رئیس آن نهاد برای پاسخگویی یا اخذ نظرات می نشیند، مخصوصاً که اگر از نظر جایگاهی در رده ای بالاتر از آن باشد و نشاندن این عزیزان بعد از خزانه دار و دبیر هیئت مدیره به نوعی از نظر عرف ادب اجتماعی صحیح نیست.

نکته دیگر اینکه نماینده سازمان دامپزشکی کشور و نماینده نظام دامپزشکی کشور آقای دکتر شجاعی که دبیر جامعه دامپزشکان نیز می باشند در این جلسه حضور داشتند و نماینده مجلس در این جلسه همه را منتقد تغییرات یافته بود و معلوم نبود چه کسی باعث و بانی این مشکل است.

در انتها از برگزاری این جلسه به سهم خودم که جزئی از مسئولین فنی هستم تشکر میکنم و از اینکه خواسته های به حق ما که از زبان آقای دکتر تشکری عنوان گردیده بود در هیچ رسانه ای منعکس نگردید، مخصوصاً از جامعه دامپزشکان ایران گله مند هستم.

 2- برگزاری کنگره طب حیوانات همراه: به نظر می رسد جامعه دامپزشکان ایران عزم جدی برای برگزاری این کنگره در تقابل با جامعه دامپزشکان حیوانات کوچک دارند و در این راستا آقای دکتر فریبرز معیر را که متخصص پاتولوژی دامپزشکی از دانشگاه علوم و تحقیقات و هم گروهی آقای دکتر شجاعی از بخش پاتولوژی دانشکده دامپزشکی کرج می باشند را به عنوان دبیر علمی این کنگره انتخاب نموده اند و همچنین دکتر آیدین کسالایی را که مسئول فنی یکی از کارخانجات محصولات لبنی را در کارنامه خود دارند به عنوان دبیر اجرایی این کنگره برگزیدند و همچنین اعلام نموده اند که رئیس هیئت مدیره جامعه آقای دکتر محبی نیز ریاست ستاد این کنگره را بر عهده خواهند داشت.

 3- برگزاری دومین نمایشگاه ملزومات دام کوچک در هتل اسپیناس پالاس تهران: هنوز یک ماه از برگزاری اولین نمایشگاه این صنعت در ایران نگذشته است که دومین آن در هتلی دیگر برگزار می گردد و بر همین منوال احتمالاً باید سالیانه دوازده نمایشگاه در این زمینه در تهران داشته باشیم. رئیس محترم هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در بخشی از سخنان خود در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفتند: "شاید بهتر باشم اینطور بگویم که ابتدا شما را نادیده می گیرند، بعد علیه شما گام بر می دارند و در نهایت شما به پیشرفت و تعالی دست می یابید!" من توضیحی در این خصوص ندارم، باور کنید متوجه علت این سخنان نشدم.

ایشان در بند دیگر سخنانشان از سازمان دامپزشکی کشور به عنوان دستگاهی سردرگم و نا آگاه نام بردند که لازم است تا دست به دست همدیگر داده و این دستگاه نا آگاه و سردرگم را از ضلالت نجات دهیم و همچنین از اقداماتی که این سازمان دولتی نا آگاه علیه نگهداری حیوانات خانگی انجام می دهد گله گذاری نمودند و آن را محکوم به شکست دانستند. همچنین سیاست گذاری ایشان برای رسیدن به هدف هر محله یک مطب دامپزشکی و پت شاپ را از دیگر اهداف و آرزوهای خود برشمردند که تلاش برای نیل به آن را از اهداف خود و واجب الاجابت دانستند. تاسیس بیمارستان های روان درمانی حیوانات از جمله نیازهای کنونی جامعه ما از سوی ایشان بر شمرده شد.

این نمایشگاه تا 28 آبان ماه برقرار خواهد بود.

 4- پیام جامعه دامپزشکان ایران به مناسبت ایام سالگرد تائید و تشکیل سازمان نظام دامپزشکی: مهمترین قسمت این پیام درخواست از همه دست اندرکاران دولتی و غیر دولتی دامپزشکی برای کنار گذاشتن اختلافات و بهره گیری از تمامی ظرفیت های گرانقدر نیروهای خدوم و دلسوز با تقویت حس همدلی و دوری جستن از مسائل تفرقه آمیز برای فراهم ساختن موجبات سرافرازی حرفه دامپزشکی بود که نکات بسیار مهمی در آن جلب توجه می نمود: نکته اول اینکه خود این پیام حاوی سخنان تفرقه انگیز در میان اعضای نظام دامپزشکی کشور بود، چرا که این سالروز را فقط به 35 هزار عضو آن تبریک عرض نموده بودند و با مسئولین فعلی آن هیچ سخنی نگفته اند. مشابه سخنان پادشاه در تبعید که برای ملت خود پیام می دهند و مسئولین فعلی را به رسمیت نمی شناسند و این امر نشان بارز ایجاد تفرقه و دو دستگی است. از سوی دیگر اگر بخواهیم منصفانه به اختلافات درون صنفی بنگریم، متاسفانه برخی از اعضای هیئت مدیره این جامعه، حداقل طی چند سال اخیر، عامل ایجاد کننده بسیاری از این اختلافات درون جامعه دامپزشکی کشور بوده اند. آیا بهتر نیست این مساله را از خودتان آغاز کنید؟

 

توضیح حکیم مهر:

به اطلاع کلیه خوانندگان ارجمند می رساند، مطالب مطرح شده در این بخش، نظر شخصی نویسنده بوده و موضع رسمی حکیم مهر محسوب نمی گردد.

 
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
13
2
اين تفاسير بچه بازي چيه ،جمعش کنيد
پاسخ ها
دکتر محمد گیلگمش
| United States of America |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
با ارزش ترین قسمت نوشته شما زمان آنست که بر من منت گذاشته و آنرا در این ساعت مطالعه فرمودید من حاضرم هر جا که شما بفرمایید صبحانه ای در خدمتتان باشم به شرط اینکه برایم بنویسید که از کجای این نوشته ها ناراحت شدید اگر برایم بنویسید که کجای آن ناراحت کننده بود مطمئن باشید که برای هفته بعد آن را رعایت خواهم نمود
همکار
|
Canada
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
9
3
روی سخنم به حکیم مهر است
اگر برای خود رسالت حرفه ای قائل هستید
به ملزومات کارحرفه ای پایبند باشید
نظرات کاملا شخصی و توهیت آمیز را بطور منظم منتشر میکنید و سپس با یک جمله ان را نظرات نویسنده خطاب میکنید
هراقدامی از سوی کسانی که نویسنده انها را دوست ندارد سبب توهین و تمسخر انها از سوی نویسنده میشود
...................................................

اقای نویسنده عزیز
نفرت و کینه شما نسبت به اکثر اعضای هیات مدیره فعلی جامعه دامپزشکان از تمامی نوشته های شما نمایان است
و همین باعث میشود که نوشته هایتان تاثیری بر مخاطبان بیطرف نداشته باشد
شما حتی نقد به اصطلاح بیطرفانه خود از دکترصفاریان را با اشاره غیر مستقیم به به حضور ایشان در هیات رییسه مجمع جامعه که با رای اعضا بود را زیر سوال بردید
اقای دکتر عزیز شما را به ترک کینه دعوت میکنم
نفرت را از خود دور کنید
انقدر به نشر دشمنی ها پافشاری نکنید
این چند صبای عمر نیز میگذرد
انچه میماند نیکی است
پاسخ ها
دکتر گیلگمش
| United States of America |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
جناب همکار عزیز و محترم
با سلام و عرض ادب خدمت شما
باور بفرمایید که هیچ گونه کینه و نفرتی در میان نیست و همینطور آنگونه که شما تصور می کنید نیست. من بسیاری از این عزیزان در جامعه را از نزدیک حتی برای یکبار ملاقات ننموده ام و تمامی اطلاعات من بر مبنای آنچه بر روی سایت ها و پورتال های این عزیزان منتشر می شود می باشد و نوشته های من مسائل و مشکلاتی است که در این خبرها و وقایع به نظرم رسیده اند، آن را یکبار دیگر مکتوب می کنم و جاهایی که به نظر می رسد مشکل ساز باشد، برایتان عنوان می کنم. خوب اگر این رفتارها و کارها و تصمیمات مشکل دارند و زشت هستند، تقصیر من نیست. من که آنها را انجام نداده ام، تنها نقش من نوشتن آنهاست که ظاهرا به مذاق شما سازگار نیست.
بفرمایید این قلم و این هم دستان من که هر دو آنها را با کمال میل میتوانید بشکنید تا خیالتان راحت شود ولی شما مابقی نویسندگان را نمی بینید آنها نیز مشکلات را به فراخور دیدگاه خود حلاجی می نمایند، چطور است همه آنها را نیز بکشیم، خودتان هم قضاوت می کنید که این نوع نگرش صحیح نیست. ما که با هم ارث مشترک نداریم، تنها نقطه اشتراک ما این حرفه است که هر یک نقشی در آن داریم و خودتان هم می دانید که بجز سازمان دامپزشکی کشور بقیه بر مبنای آرای من و شما انتخاب می شوند.
نوشتن ها به دلیل خواسته ها برای ارتقاء می باشد نه از روی کینه و عداوت، به فرض که من هر روز دشنام و بدی و نفرت پراکنده کنم، آیا جز خود من کسی ضرری از آن خواهد دید؟ خیر! ولی وقتی نوشته ای بصورت منطقی نوشته می شود سعی کنید برای جاهایی که فکر میکنید اشتباه است، شما نیز بنویسید ما با گفتگو با یکدیگر راه به جلو خواهیم برد نه با دشمنی.
در ضمن نوشته اینجانب در خصوص دکتر صفاریان اصلا در خصوص آن انتخابات نبود و همزمان با آن انتخابات ایشان تاثیر گذار بر تصمیماتی بوده اند که بر آینده حرفه مشترک ما تاثیر گذار بوده و ایشان خود از این موضوع خبر دارند.
هیچ کینه ای در کار نیست، مطمئن باشید، بلکه در کمال آرامش و صحت عقل با یکدیگر سخن می گوییم. در تمامی نوشته ها هم خدای ناکرده هیچ گاه شخص افراد مد نظر من نیستند، بلکه جایگاهشان و سمتی که دارند مورد سخن و بررسی است و الا تک تک این عزیزان از شخص بنده والاتر و با ارزشتر می باشند.
ضمنا در صورتی که تمایل داشتید نام خود را نیز بنویسید، چرا که این حرفه آنقدرها هم بزرگ نیست، بهتر است بجای شکستن قلم و دستان من با یکدیگر مصافحه و گفتگو کنیم.
پایدار باشید
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
1
10
جناب دکتر متاسفانه بیشتر اعضای جامعه دامپزشکان با همه تجارب این افراد در امر تجارت پایه ترین موضوعات business etiquette هنوز نمیتونند رعایت کنند.
دکتر تشکری هم صحبت های خوبی داشتند ولی خب مشکل حرفه ای نبودن گزارش دهی جامعه بوده البته اگر عمدی نبوده باشه.

در مورد کنگره طب همراه، اگر لازم باشه در مورد کنگره قبلی میتونم به صورت مفصل یک گزارش عدم صلاحیت اجرای این نوع کنگره ها و همچنین عدم اجرای تعهدات آنها صحبت کنم، کنگره هایی که دکانی برای کسب درآمد بیش نیستند و بهتره برای این افراد دنبال ماجراجویی نباشند.

در مورد صحبت های دکتر محبی هم که فرمودند "ابتدا شما را نادیده می گیرند..." خب درسته اول متوجه بازار دست نخورده شما نشدند و بعدا برای شما سفره پهن میکنند.
در فرانسه و آلمان و امریکا اش هم در هر محله پت شاپ ندیدیم که هدف جامعه دامپزشکان وجود مارکت هایی که محصول پت شاپ دارند باشه... این حرف شبیه انقلاب سفید بود (و در این هتل بخصوص)
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
مصطفی قلاوند جان شما ورودی 93 هستید. خیلی زوده در مورد این مسائل اظهار نظر کنی ...........................................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
دامپزشک عزیز وقتی در حضور کلی پیشکسوت دو تا ....... دامپزشک رئیس صنف میشن پس قلاوند هم چون دانشجوی دامپزشکیه میتونه راجع به این مسائل اظهار نظر کنه
نظرت چیه پزشکان بیمارستان خارک رو بیاریم برای اظهار نظر در مورد دامپزشکی
مصطفی قلاوند
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
ممکنه برای شما زود به نظر برسه ولی در مبحث Futures studies خلاف گفته شما مطرح میشود.
تفکر شما طی این چندین سال که تحت آموزش یک سیستم معیوب بودید اینگونه است، متاسفانه سیستم آموزش ما از سال اول ابتدایی تا حتی PhD مشکل دارد، شاید شما ندانید ولی فرار مغز ها از دبیرستان در ایران کلید خورده که باید جلوی این مصیبت رو از اولین قدم یعنی زمان دبستان شروع کنیم.
اگر بیداری دانشجویان در برابر مسائلی که قرار است بعد از 10 سال با اون روبه رو شوند اشکال دارد، پس نابودی کشور هم نباید برای ما مهم باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
4
متاسفانه همیشه حقیقت تلخ هست...
گیله مرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
1
با سلام و سپاس از آقای دکتر گیلگمش.
1- در جایی از مطلب مرقوم فرمودید :«نکته دیگر اینکه نماینده سازمان دامپزشکی کشور و نماینده نظام دامپزشکی کشور آقای دکتر شجاعی که دبیر جامعه دامپزشکان نیز می باشند در این جلسه حضور داشتند....». آقای دکتر شجاعی از کی تا حالا نماینده نظام دامپزشکی کشور شده اند؟ وقتی دعوتی از جانب جامعه دامپزشکان ایران از سازمان نظام دامپزشکی در خصوص بحث و بررسی موضوعی که یک طرف ان سازمان نظام است؛ به عمل نمی آید؛ چه انتظاری از جلسه نقد و بررسی داریم. آقای دکتر شجاعی فقط در آن جلسه به عنوان دبیر جامعه حضور داشتند و نه رییس نظام تهران
2- در خصوص گفتگو با دکتر نادعلیان و دکتر صفاریان مرقوم فرمودید که«افراد هدف توسط سازمان نظام اشتباه انتخاب شده اند؛ بهترین افرادی که می توانند در زمینه عملکرد سازمان نظام اظهار نظر نمایند افرادی همچون دکتر اکبری و دکتر خوش سخن که در زمینه طیور نقش مهمی در صنعت داشته اند و یا دکتر قماشچی در زمینه دام بزرگ که تجربیات آنها صرفاً و صرفاً در بخش خصوصی بوده است و هیچ یک از بخش دانشگاهی یا دولتی به این مقوله شیفت ننموده اند و سخنان این عزیزان می تواند به واقعیت نزدیکتر باشد». به استحضار می رساند دور بودن پیشکسوتان بخش خصوصی از مقوله سیاست گذاری و تصمیم گیری بر قضاوت و واقعیت نگری آنان تأثیر می گذارد و به دلیل اشراف نداشتن بر قوانین و ملاحظات اجرایی قانونی، انتظارات فراقانونی از مجموعه دامپزشکی کشور دارند. ضمنا آقای دکتر قماشچی مدتهاست جلای وطن نموده اند.
3- چرا از مؤسسه رازی نقدی نوشته نمی شود؟
با سپاس
پاسخ ها
دکتر گیلگمش
| United States of America |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
با سلام و تشکر از گیله مرد عزیز
1- در مورد آقای دکتر شجاعی حق با شماست ولی به هر حال ایشان هم در جامعه هستند و هم در نظام و هم در دانشگاه و از ایشان انتظار داریم در همه موارد فعال باشند مثل ازدیاد تعداد دانشکده ها و همچنین مسائل نظام و جامعه.

2- در این مورد نیز باز حق با شماست ولی متن نوشتار در خصوص سازمان نظام دامپزشکی بود. به هر صورت ممکن بنده به شخصه با ورود دولتی ها و دانشگاهی ها به عنوان افراد تعیین کننده در نظام دامپزشکی مخالفم و مالکین اصلی سازمان نظام افرادی که در بالا ذکر کردیم می باشند و اتفاقا اگر پای صحبت این بزرگان بنشینید می بینید که صحبتهایشان بسیار جلوتر از همطرازان دولتی و دانشگاهیشان می باشد. در خصوص دکتر قماشچی نیز بنده ذکر مثال نمودم و افراد زیادی شبیه ایشان وجود دارند.

3- موسسه رازی متاسفانه مدتی است پورتال خود را به روز رسانی نمی نماید و منبع خبری از ایشان در دست نیست وگرنه این موسسه ارزشمند از جایگاه والایی نزد دامپزشکان برخوردار است.
متشکرم
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
1
2
فی الواقع هیچگاه تا این اندازه همکاران در خصوص وقایع صنف تامل نداشته اند و این موجب رشد و تعالی همه جانبه خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
به نظر من نظرات یه فرد ناشناس هیچگونه مشکلی رو حل نمیکنه و خودش باعث بوجود اومدن اختلافات صنفی و عمیق تر شدن شکاف بین دامپزشکان میشه. اگر نظر کارشناسی وجود دارد باید با نامه به اصناف دامپزشکی منتقل شود تا رسیدگی شود. از سایت حکیم مهر انتظار داریم مطالب با محتوی خود را در صفحه اصلی به نمایش بگذارد تا وقت خواننده صرف مطالب روزمره و کم اهمیت نشود. ممنون از انتشار نظرات موافق و مخالف
دکتر گیلگمش آسپیران
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
در واقع ناشناسی که در مورد مطالب یه ناشناس دیگه نظر میده بدون اینکه حتی اسم خودشو بنویسه خیلی باید احساس تنهایی و بی پشتوانگی کرده باشه که بالاخره یه تکونی به خودش داده و تصمیم گرفته نظر خودش رو بنویسه. هدف همه ما همین نوشتن هاست نه ناشناس بودن من و ما. همه ما یه مشت جهان سومی هستیم که تفاوتمون با جهان اولی ها دو تا چیزه اول اینکه جرات ابراز عقیده نداریم و دوم اینکه خیلی هنر کنیم راجع به فردی که حرف میزنه نظر میدیم نه راجع به حرفاش. یه کاکویی میشناسوم که اونم اینجوریه کاکو آدم خوبی نیست مثل کاکو نباشید (این جمله به زبان محلی خودمون بود). همچنین مخاطب این نوشته ها در درجه اول آگاه سازی صنف است و ایجاد مطالبه گری در آنها وگرنه مسئولین بهتر از من و شما می دانند چه خبر است و در انتها اینکه اگر مسائل مربوط به بزرگترین تصمیم گیری های صنفی برای شما روزمره و کم اهمیت است، بنابراین پیشنهاد می کنم به همان اخبار سلبریتی هایتان بچسبید، ضمنا من به شخصه انسان کم نگر، بی محتوا و کاملا کودنی هستم و متاسفانه دست خودم نبود که اینطور شد. حالا اگر دلتان خنک شده مقداری در مورد نظزاتتان در مورد مطالب بنویسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
موافقم، فقط یه جهان سومی میتونه از فیلترشکن برای ارائه نظر استفاده میکنه و برای خودش اسم مستعار بکارببره و فکر کنه میتونه تغییر ایجاد کنه، کسی که نظر کارشناسی میده باید دید در زمان خودش چه کار شاخصی انجام داده، کسی که اینطور نبوده نمیتونه خودش و کارهاشو معرفی کنه.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
نه هموطن جهان سومی نمایشگاه یوروتیر آلمان هستم و از فرانکفورت برات پیغام می گذارم. چیلتر شکن مال توئه که نمیتونی دسترسی پیدا کنی من که سمت و پست، نه دولتی و نه خصوصی، هیچ کدوم رو نداشتم که بخوای بدونی زمان خودم چیکار کردم. زمان من مال خودمه و مثل تو خودم را غرق خدمت (با شکایت!!) نکردم.
خوش باشی اخوی از دکتر گیلگمش هم عذرخواهی می کنم اسمشو قرض گرفتم البته آسپیران رو به انتهاش اضافه کردم که اگه معنی آسپیران رو بدونی منظورمو میفهمی.
برات یه چیزی که تو ایزان نیست کادو میارم فقط بگو کجا بهت تقدیم کنم
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
آسپیران ریشه فرانسوی داره، اگر تلفظ درست رو در نظر بگیریم یک نوع درجه نظامی هستش که در فاز آموزشی قرار دارد... اگر t اون رو حذف کنیم نام منطقه ای در جنوب فرانسه است.
اگر اشتباه میکنم دوستان مرحمت بفرماید و اشتباه بنده رو تصحیح کند
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
1
خسته نباشي برادر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
1
ناشتا جان منفي خورت پايين نياد اخوي حيفه مختصر فحش بدي حكيم مهر فحش خورش ملسه خودتو خالي كن اگه خوبت ميكنه خالي كن غريبه بينمون نيست سرتو بالا بگير و شن و ....
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
با سلام به نشریه حکیم مهر واحترام به نظرات همکاران اعم از چه ناشناس و شناس، مهم این است که ما عادت داریم نسبت به اشخاص حسن نیت یا سوءظن داشته باشیم و هیچگاه نخواسته ایم به اصل مطلب بپردازیم و یا برای اصلاح سازی از خودمان شروع کنیم.پرداختن به حواشی هدر دادن انرژی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
گاهی ریا نهفته در تواضعه. به جای کلمه ي "من"، با "بنده حقیر" شروع میکنی، ساعت‌ها از فضائلت میگی و در آخر با "حمل بر خودستایی نشه"،کلام رو پایان میدی

داستان برخي از همكاراي ما هم مثل همين جمله اس بس كه مجيز گو و بادمجون دور قاب چين دور و بر شون بوده عادت كردن همه مجيز گو باشن و كلا عادت كردن كه اطرافيانشون اولا نظر مستقل نداشته باشن و دوما هميشه قربون صدقشون برن چرا چون كه اين حس تائيد اعتماد به نفس كاذبشون رو بالا ميبره و تا يكي باشه كه يه مقدار متفاوت از اونها فكر كنه به شدت هايلايت ميشه براشون
همكاران عزيز لطفا به اين شكل با هم تعامل نكنيد حرفه اي نيست
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
اين يکي دو روزه سازمان دامپزشکي توسط محافل علمي تخصصي بواسطه نشر اطلاعيه آنفلوانزا تشويق کردند ولي متصديان صنعت نکوهش کردند ،انشااله دکتر مفسر،تفسير و گزارش حکيمانه اي تهيه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
راست میگه ببینیم داستان چیه در مورد آنفلوآنزا ، ناشتا جان دو سه روزه گرسنه موندی اینطوری تلف میشی ها حداقل بگو کجا کار میکنی از بین رفتی بریم سرجات
شوخی کردم بابا چرا اخم میکنی
نظر شما
ادامه