کد خبر: ۳۲۶۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

دومین نمایشگاه ملزومات دام کوچک با حضور دکتر پیام محبی رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران عصر روز سه‌شنبه 25 آبان ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه دامپزشکان ایران، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دکتر پیام محبی در سخنانی با استقبال از برگزاری این دست از فعالیت‌ها در عرصه دامپزشکی، اظهار کرد: باید در ابتدا از برگزار کنندگان این نمایشگاه تشکر کنم و خوشحالم که این روند در حال ادامه یافتن است.

صنف دامپزشکان ایران در حال بزرگ شدن و رشد است

او افزود: اگر بخواهیم نگاهی کلی به عرصه دامپزشکی داشته باشیم، شاهد ایرادات مختلفی هستیم؛ در این میان شاهد یک سردرگمی هستیم که باید نسبت به رفع آن تلاش کرد. البته این امر نشان دهنده ایراد نیست، بلکه نشان از آن دارد که صنف دامپزشکان ایران در حال بزرگ شدن و رشد است.

دکتر محبی با بیان اینکه صنف بزرگ دامپزشکان ایران در حال رشد و رسیدن به یک مرحله جدید است، برای مثال بیماری‌هایی که در توله‌ها گربه و یا سگ‌ها وجود دارد نسبت به بزرگسالان آنها کم‌تر است و در حوزه دام کوچک و فعالیت‌های صنفی آن نیز می‌توان این مثال را به کار برد. حوزه دام کوچک در حال رشد و توسعه است و هر چه می‌گذرد شاهد پیشرفت روز افزون این صنف هستیم.

برخی علیه حوزه دام‌ کوچک اقدامات زیادی می‌کنند

او اضافه کرد: شاید بهتر باشم اینطور بگوییم، ابتدا شما را نادیده می‌گیرند، بعد علیه شما گام برمی‌دارند و در نهایت این روند سبب می‌شود شما به پیشرفت و تعالی دست پیدا کنید. در حال حاضر برخی علیه حوزه دام‌ کوچک اقدامات زیادی می‌کنند، ولی مطمئن باشید این اقدامات در نهایت منجر به رشد این حوزه خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران با اشاره به استقبال خوبی که از حوزه دام کوچک می‌شود، گفت: در حال حاضر شمار زیادی از فارغ‌التحصیلان دامپزشکی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه دام کوچک هستند و با استقبال بسیار خوبی در این حوزه روبرو هستیم. به خوبی به یاد دارم وقتی حدود 15 سال پیش صحبت از تاسیس بیمارستان دامپزشکی مطرح شد، بسیاری از این اقدام تعجب می‌کردند ولی در حال حاضر شاهد تاسیس چندین بیمارستان دامپزشکی هستیم که نشان از تحول عظیمی در این حوزه دارد.

هم‌زیستی با موجودات زنده، حلقه گم‌شده بشری امروزی

دکتر محبی به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه دامپزشکی و نگهداری از حیوانات تاکید کرد و گفت: بشر از گذشته همواره با حیوانات زندگی می‌کرده و با طبیعت عجین بوده است، ولی به مرور زمان و با گسترش زندگی شهرنشینی از این طبیعت جدا شدیم. در حال حاضر طبیعت و هم‌زیستی با موجودات زنده حلقه گم‌شده بشری امروزی به شمار می‌آید.

او افزود: جالب است بدانید زمانی در کشوری چون فرانسه سرانه نگهداری حیوانات خانگی بسیار زیاد بود و این امر در کشورهای اروپای شرقی بسیار کم‌تر بود، ولی در حال حاضر همین کشورهای اروپای شرقی به شکل گسترده‌ای اقدام به نگهداری حیوانات خانگی می‌کنند.

سازمان دامپزشکی دچار سردرگمی شده است

رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران با بیان اینکه هنوز هم در ایران برخی علیه نگهداری حیوانات خانگی اقدماتی را انجام می‌دهند، گفت: اینکه برخی علیه داشتن حیوانات خانگی گام برمی‌دارند در نهایت به شکست می‌انجامد. صنف دام کوچک روز به روز در حال گسترش است و این امر نشان از توجه مردم به داشتن حیوانات خانگی دارد. در این میان سازمان دامپزشکی هم دچار یک سردرگمی شده و نمی داند با صنف حیوانات کوچک چه کند. برخی آگاهی خوبی نسبت به صنف دام کوچک ندارند و باید این افراد را آگاه کنیم.

باید به جایی برسیم که در هر محله یک مطب دامپزشکی و پت‌شاپ داشته باشیم

دکتر محبی خاطر نشان کرد: باید به جایی برسیم که در هر محله یک مطب دامپزشکی و پت‌شاپ داشته باشیم. من مطمئن هستم در آینده به جایی خواهیم رسید که شاهد تاسیس بیمارستان‌ها تخصصی در عرصه دام خواهیم بود. برای مثال تاسیس بیمارستانی که به مباحث روانی در حیوانات می‌پردازد دور از ذهن نیست، هرچند که این امر در حال حاضر نیز مورد نیاز است.

او با بیان اینکه در جهان نیز به حوزه دام کوچک توجه ویژه‌ای می‌شود، گفت: در کنگره‌های جهانی دامپزشکی در حال حاضر به حوزه دام کوچک توجه می‌شود و حتی بیش از 80 درصد مقالات مربوط به این حوزه است. بحث مربوط به دام بزرگ نیز در حال حاضر بیشتر به مباحثی چون درمان می پردازند و به بخشی از صنعت تبدیل شده و نیاز به بحث های مدیریتی دارد. آینده دامپزشکی ایران نیز بر روی دام کوچک است و باید بر روی آن برنامه‌ریزی کنیم.

یک دامپزشک حداقل 30 بار یک حیوان خانگی را در طول عمرش ویزیت خواهد کرد

رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران افزود: در حال حاضر نیز شمار زیادی از فارغ‌التحصیلان به حوزه دام کوچک علاقه‌مند هستند و باید نیاز این قشر را در نظر گرفت و برای آن برنامه‌ریزی کرد. برای مثال اگر فردی که یک حیوان خانگی دارد در طول سال حداقل دو بار به دامپزشکی مراجعه کند و آن حیوان 15 سال عمر کند، یک دامپزشک حداقل 30 بار آن حیوان را ویزیت خواهد کرد و همین امر هم سبب گسترش چرخه فعالیت حوزه دام کوچک خواهد شد.

دکتر محبی با تاکید بر لزوم کسب دانش بیشتر در حوزه دام کوچک، گفت: باید تلاش کنیم که در حوزه دام کوچک دانش و اطلاعات روز جهان را بدست بیاوریم و به دنبال یک برنامه‌ریزی گسترده در این زمنیه باشیم.

به گزارش روابط عمومی جامعه دامپزشکان ایران، در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه ملزومات دام کوچک تندیس و لوح تقدیری از سوی برگزار کنندگان به دکتر محبی اهدا شد. در این مراسم همچنین از فعالان حوزه دام کوچک با حضور دکتر محبی تقدیر به عمل آمد.

دومین نمایشگاه ملزومات دام کوچ تا 28 آبان ماه به میزبانی هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
1
0
این هم مشکلی نداره ولی مهمتر از اینکه در هر محله یک پت شاپ باشه، اینه که به تعداد هر محله دامداری باشه،
خلاصه با شکم خالی نمیشه به درستی مسولیت یک زبان بسته دیگه رو به عهده گرفت، و با این وضعیت کاهش تولیدات دامی، چند سال دیگه باید برای همون زبون بسته هم گدایی مواد غذایی کرد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
0
همین الان هم به این حد رسیدم
بيخودي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
0
.......... دلت خوشه ،به اين تريبون ها وسخنرانيها، جامعه دامپزشکان هم شده ................................. موفق باشيد يک پت شاب هم سرمحله ماست با مطب که تو مطب سگ وگربه معامله ميکنند تو پت شاپ طبابت !!!
نظر شما
ادامه