کد خبر: ۳۲۶۰۰
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئیس اسبق سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر علیرضا صفاریان» به بهانه 28 آبان سالروز تأسیس نظام دامپزشکی، به گفتگویی ویدئویی با روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی پرداخت ...
 

حکیم مهر - «دکتر علیرضا صفاریان» رئیس اسبق سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا به بهانه 28 آبان سالروز تأسیس نظام دامپزشکی، طی یک گفتگوی ویدئویی با روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، به جایگاه این سازمان و بخش خصوصی در ایران و جهان پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، متن این گفتگو به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من ابتدا روز 28 آبان که سالروز تصویب قانون سازمان نظام دامپزشکی است را به همه همکارانم در سراسر کشور تبریک عرض می کنم.

دولت ایران عضو سازمان جهانی OIE یا سازمان جهانی بهداشت دام است. این سازمان با حضور رؤسای سازمان دامپزشکی بیش از 160 کشور جهان مصوبات جهانی خیلی عالی و قابل تقدیری دارد که من دو تایش را عرض می کنم.

یک جمع بندی این است که هیچ دولتی حتی دولت های تراز اول جهان، با همه توان ها و پیشرفت هایشان، نمی توانند با یک سازمان دولتی سرمایه عظیم دامی خود را حفظ کنند و از طرفی هم با بیماری های مشترک مبارزه کنند؛ این محال است و این اندیشه را کنار گذاشتند، لذا به تقویت بخش های خصوصی و تعاونی دست یازیدند و سازمان دولتی چابک و مقتدر را در حیطه سیاست گذاری، برنامه ریزی، انجام وظایف حاکمیت، نظارت، ارزیابی و هدایت قرار دادند و بخش عظیم کار را به بخش خصوصی و تعاونی دادند.

یک موضوع دیگر این است که در سراسر جهان حتی در کشورهای مترقی، وزارت بهداشت نمی تواند به تنهایی بهداشت انسان ها را رعایت کند، مگر آنکه دامپزشکی را در سطح بهداشت ارتقا ببخشیده و مشترک عمل کند.

موانع اصلی در داخل ایران الان چیستند؟

1- اندیشه های مدیران دولتی ماکه می خواهند همه چیز را دولتی کنند و کمتر به سپردن تصدی های غیرحاکمیتی به بخش های خصوصی و تعاونی تن می دهند.

2- ساختار قانونی سازمان نظام دامپزشکی طوری است که به نظر من یک تشکیلات 100% غیردولتی، به یک تشکیلات دولتی تبدیل شده است. 17 عضو شورای مرکزی آن که باید همه از بخش خصوصی و تعاونی باشند، 8 عضوش دولتی هستند! قانون سازمان نظام دامپزشکی باید بطور کلی در جهت دفاع از بخش خصوصی و تعاونی اصلاح و تکمیل شود؛ نمایندگان کلیه حوزه ها باید حذف شوند و جای آنها را نمایندگان بخش خصوصی و تعاونی بگیرند.

سازمان دامپزشکی هم قانون بسیار خوبی برای 45 سال قبل داشت که اکنون باید عوض شود. جهان تغییر کرده و تمام تصدی های غیرحاکمیتی را باید در اختیار نظام دامپزشکی و بخش های خصوصی و حقوقی قرار دهد.

پیشنهادی دارم؛ همه دست اندرکاران، دو سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی، نمایندگان کلیه اتحادیه های دامداران، مرغداران، آبزیان، پرورش دهندگان آبزیان و سایرین، با حضور نمایندگان ویژه از کمیسیون کشاورزی این مسائل را در دستور کار قرار دهند و با اطلاعاتی که از جهان و داخل داریم، به یک اجماع برسند، در غیر اینصورت اگر 10 هزار نیرو هم به سازمان دامپزشکی بدهید، مشکل حل نخواهد شد. من معتقدم که اگر ما این کار را نکنیم، قطعاً مجلس وارد عمل خواهد شد و با حضور بخشی از دامپزشکی و مجلس این کار را انجام می دهد که من معتقدم که پیشنهاد من عملی تر است و می تواند مفیدتر واقع شود.

باید با سعه صدر کنار هم قرار بگیریم و با گفتگو، مذاکره، در کنار دولت و مجلس به یک اجماع علمی و فنی برای منافع ملی برسیم.

از اینکه مرا دعوت کردید، از دعوت شما بسیار متشکرم و به عنوان یک فرد بسیار کوچک خانواده دامپزشکی، در خدمت سازمان نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی و بخش خصوصی و تعاونی هستم.

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
3
نه اینکه ایشان وقتی چند صباحی رئیس سازمان بود، دولتی فکر نمیکرد!!! همه فقط منتقدین خوبی برای دیگران هستیم.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
حرف درست را هرکسی که عنوان کرد, باید پذیرفت.ایشان بدیهیات را که موجب ارتقاء وضع و حال و روز دامپزشکی امروز میشود را مطرح کردند. امید وارم گوش شنوایی پیدا شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
1
درود بر صفاریان!
دوست عزیز بحران اشتغال باعث شد عزیزان بخش دولتی جهت تضمین شغلی خود راهی نظام شوند چه اشکال دارد بحران اشتغال دوستان مشغول در بخش دولتی حل شود. گور پدر جوانان تازه فارغ التحصیل دامپزشکی
کی به کیه
دکتر مرادی
|
Finland
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
باسلام ایشان از سرمایه های دامپزشکی کشورند لطفا جوانها گفته های ایشان را بادقت بخوانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
دکتر صفاریان عزیز
شما فعلا بین دوستان نظام دامپزشکی تون پادر میانی کنین ...............، تدوین قانون پیشکش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
0
در ایران افراد زمانی که از قدرت حتی کمی فاصله میگیرند، روشنفکر میشوند ولی امان از زمانی که...
منتقد
|
Saudi Arabia
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
0
جناب آقای دکتر صفاریان شما آدم با شرافت و خوش نامی هستید اما با این عقایدتان چرا برای رییس سازمان شدن شخصی که تفکرش کاملا دولتی است زمین و زمان را بهم دوختید ؟ چرا .....................................
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
1
0
اخلاق و ادب در میان دامپزشکان چرا اینقدر نایاب گردیده مگر ما چند تا دکتر صفاریان داریم ایشان در سال 1362که دانشجو بودند دانشجویان را به مجلس می بردند تا نمایندگان با فعالیتهای دامپزشکی آشنا شوند و در کل حیات دامپزشکی خود باعث ارتقای دامپزشکی شده اند حالا این چه برخوردی است که با ایشان می شود اگر همه دامپزشکان به اندازه دکتر صفاریان برای حرفه دامپزشکی تلاش کنند بسیاری از مشکلات حرفه حل خواهد شد به امید آن روز
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
اگر بخواهیم در این خصوص بحث کنیم ممکن است وارد مواردی شویم که بعضا غیبت محسوب گردد ولی همین قدر کافی است بسنده شود که این مسایلی که گفته شده همه واقعیت ها نیست. هر کسی بنوبه خود محسنات و معایبی دارد ولی موضوع اینست که خود را بزرگ تر از آنچه هست دیدن عیب کمی نیست .
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
1
0
سلام دوستان
جناب دکتر صفاریان پیشکسوت ما و از بزرگان دولتی و خصوصی هستند ..
جناب دکتر صفری رئیس حال حاظر اخیرا فرمودند که شماره نظام دامپزشکی به فارغ التحصیلان دوره دکتری تخصصی که مدرک دکتری عمومی ندارند تعلق نمیگیرد .ببخشد جناب رئیس حال که اینگونه است بهتر نیست نام نظام .................... را به نظام دامپزشکان عمومی تغییر دهید !!!!!؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
1
یاسین عزیز دکترای حرفه ای در وزارت بهداشت هم این گونه است.
دامپزشکان بسیاری تخصص داروسازی دارند ولی نظام پزشکی (داروسازی) ندارند، چون نظام پزشکی فقط مختص پایه داروسازی (داروساز عمومی) است.
دامپزشکی هم عینا مثل داروسازی.
آیا آن جا نظام داروسازان عمومی شده است؟!!!
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
1
0
دوست عزیز دامپزشکی عمومی با داروسازی از زمین تا آسمان تفاوت دارد
نباید کارشناس ارشد دامپزشکی را که ۶ سال در مقاطع مختلف دامپزشکی تحصیل کرده است واز خانواده دامپزشکی می باشد را با کسی که الفبای داروسازی را نخوانده است مقایسه کرد .داروسازی همانگونه که از نامش پیداست داروساز یست اما کارشناس ارشد دامپزشکی نام دامپزشکی را با خود از اول تحصیل دانشگاهی به همراه داشته و دارد
نتیجه این که این قیاس مع الفارق است که داروسازی را با دامپزشکی مقایسه کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
جناب ياسين
با توهين كردن شما از ارزش هاي ديگران چيزي كم نميشود فقط افق ديد شما براي بقيه آشكار ميشود سعي كنيد با توهين صحبت نكنيد مثل اينكه خداي نكرده من به شما بگويم .......... شما كه به .......... تبديل نميشويد
نظر شما
ادامه