کد خبر: ۳۲۵۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

دومین سمپوزیوم هشدار مصرف آنتی بیوتیک ها امروز چهارشنبه 26 آبان ماه در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان تهران با حضور مسئولین و دست اندرکاران حوزه های مرتبط با سلامت از جمله سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، ادارات کل دامپزشکی استان ها، تامین کنندگان (تولید و واردات دارو) و توزیع کنندگان و عرضه کنندگان دارو، تعاونی ها و تشکل های دامداران و مرغداران و کلینیسین های دامپزشکی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران در این سمپوزیوم، ابتدا «دکتر سید اصغر برائی نژاد» مدیرکل دامپزشکی استان تهران ضمن خوشامدگویی به میهمانان و مدعوین اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا راهکارهای مناسب برای کنترل مصرف آنتی بیوتیک ها را پیدا کنیم.

وی در ادامه تاکید نمود: حرفه دامپزشکی از مزرعه تا سفره مردم مسئولیت دارد، لذا ضرورت همفکری و همدلی و تشریک مساعی برای انجام وظایف محوله توسط کلیه عوامل درگیر تولید از جمله دامداران، کارخانجات دارویی و کلینیسین های دامپزشکی و همچنین دستگاههای نظارتی الزامی است.

در ادامه «دکتر محسن مشکوة» دبیر سمپوزیوم هشدار مصرف آنتی بیوتیک ها و مشاور رئیس سازمان با تاکید بر نقش سازمان دامپزشکی در تامین سلامت غذایی جامعه، اولین گام در جهت مبارزه با مقاومت ضد میکروبی در سال گذشته را تشکیل کارگروهی با حضور کارشناسان معاونت تشخیص و درمان عنوان نمود.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته این کارگروه در حوزه دامپزشکی، دامپروری و تولید دارو اشاره نمود.

سپس «دکتر مسعود هاشم زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: وظیفه دامپزشکان تولید سلامت محور و حفظ کیفیت تولید برای رسیدن به تولید پایدار است.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: برای کنترل مصرف دارو و آنتی بیوتیک به عنوان یک معضل جهانی نیازمند همراهی و همفکری می باشد.

وی افزود: بعد از کشف پنی سیلین مقاومت آنتی بیوتیکی نیز شکل گرفت و همه موجودات برای حیات خود تغییر شکل و ماهیت می یابند.

وی تصریح کرد: حدود 15 سال برای تولید آنتی بیوتیک زمان لازم است، در حالی که ممکن است در طول 3 الی 4 سال مقاومت آنتی بیوتیکی بوجود می آید، بنابراین باید در مواقع خاص و به صورت کنترل شده و بر اساس تست های آنتی بیوگرام از آنتی بیوتیک استفاده کرد و تلاش کرد مصرف آنتی بیوتیک در حداقل ممکن باشد.

معاون تشخیص و مدیریت درمان ادامه داد: اصلاح ساختار خدمات دامپزشکی، فرهنگ توسعه استفاده منطقی از آنتی بیوتیک، اصلاح ساختار تولید و زیرساخت ها که مهندسین دامپرور نقش مهمی در این موضوع دارند را مورد تاکید قرار داد.

دکتر هاشم زاده خاطر نشان کرد: شناخت کلینیسین های ما از فرآورده های جدید مانند پروبیوتیک ها باید ارتقاء یابد و آموزش های لازم برای همکاران دامپزشک و دامداران و تولید کنندگان از مواردی است که موجب کاهش مصرف آنتی بیوتیک خواهد شد.

وی افزود: توسعه آزمایشگاه ها و استاندارد نمودن روش ها، کیفیت مواد اولیه کارخانجات تولیدکننده دارو از جمله مواردی است که در کنار نظارت های دولتی می تواند در انجام این امر کمک کننده باشد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
0
نزدیک به 2 هفته پیش این ژورنال چاپ شده، این رو مطالعه بفرمایند

http://www.rand.org/pubs/external_publications/EP66700.html
نظر شما
ادامه