کد خبر: ۳۲۵۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: زائران باید جهت سلامت خود به تاریخ تولید و انقضا، مهر و نشان سازمان دامپزشکی و محل نگهداری فرآوده های دامی توجه کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر عباس عباسی» مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: ‌ستاد اربعین وزارت کشور با همکاری شهرداری از سازمان دامپزشکی برای شرکت در جلسات خود جهت سلامت مواد غذایی مورد استفاده زائرین دعوت کرده است که سازمان دامپزشکی طی این جلسات آمادگی خود را برای ذبح دام در مسیر و موکبه های عزاداری و همچنین نظارت بهداشتی بر فرآورده های دامی اعلام کرده است.

عباسی با اشاره به اینکه دام هایی که کشتار می شوند حتما باید تحت نظارت اکیپ های سازمان دامپزشکی قرار بگیرند، ادامه داد: خریداری دام نیز باید از مکان های مجاز که توسط بنرها و سایر نشانه های اطلاع رسانی اعلام شده است، انجام شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: تاکنون اکیپ نظارتی از سوی سازمان مرکزی به کشور عراق اعزام نشده است و برای نظارت بهداشتی بر دام و فرآورده های دامی از دامپزشکان استان های مرزی نظیر کرمانشاه، ایلام و خوزستان استفاده می شود که لازم به ذکر است کلیه محوله هایی که به کشور عراق صادر می‌شود، توسط کشور ایران مورد نظارت قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: زائرین حتما باید به تاریخ تولید و انقضاء، مهر و نشان سازمان دامپزشکی و محل نگهداری گوشت و فرآورده های دامی مورد استفاده خود درکشور عراق توجه داشته باشند.

عباسی متذکر شد: گوشت هایی از کشور هند به کشور عراق وارد شده شده است و زائران باید مراقب باشند آن گوشت ها را مصرف نکنند چرا که در کشور هند بیماری های دامی وجود دارد.

مواد غذایی لبنی و گوشتی را 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید

«دکتر کریم امیری» رییس دفتر نظارت بر بیماری های مشترک انسان و دام ضمن اشاره به اینکه هم اکنون بیماری دامی خاصی در کشور عراق گزارش نشده، اظهار داشت: بهتر زائران با دام زنده و لاشه آن به طور مستقیم و از نزدیک ارتباط نداشته باشند.

امیری با بیان اینکه با آغاز فصل سرما کنه ها در دام ها کمتر شده، گفت: توصیه می شود زائران از کشتار و مصرف دام خارج از کشتارگاه بپرهیزند.

وی افزود: زائران حتما باید از فرآورده های لبنی پاستریزه و گوشتی که ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شده استفاده کنند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
2
شما به فکر بهداشت فراورده های کشور خودتون باشید نیازی به اینگونه اظهار نطرها نیست. نه که الان تو رستورانهای ایران گوشت هندی مصرف نمیشه. نه که خوش گوش کنار گوش سازمان به خورد ملت نمی دن؟ بیایید فقط تو حوزه مسولیت خودمون حرف بزنیم. ضمن اینکه اونجا کسی گوشت تازه نمی خره که بخواد به تاریخش توجه کنه عزیز.
ناشناس
|
Iraq
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
همکار عزیز ............................
نظر شما
ادامه