کد خبر: ۳۲۴۶۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اشاره به وجود وضعیت بد خشکسالی و مستعد شدن استان برای انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام تاکنون حتی یک مورد گزارش انتقال یا ورود بیماری واگیردار خطرناک به خراسان جنوبی گزارش نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی در این رابطه افزود: گاهی اقدامات پیشگیرانه این قدر مغفول می ماند که دل آدم از بیانش می سوزد، این که چه قدر تلاش شده است تا میلیاردها تومان سرمایه در کشور بماند، اینکه چه اقداماتی در این استان با توجه به شرایط فیزیکی و جغرافیایی و مرز انجام شده است تا خراسان جنوبی به عنوان یکی از بهترین استان ها در اقدامات دامپزشکی معرفی شود، هیچ کدام از این عنوان ها کم نیست.

دکتر رفیعی پور گفت: دامپزشکی با تمام توان خود اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون دام ها را در این استان دنبال کرده است، با شرایطی که حتی ممکن بود حق مأموریت پرسنل پرداخت نشود.

ارائه 400 نوع خدمت توسط سازمان دامپزشکی کشور

وی تعهد و وجدان کاری را مهمترین خصیصه پرسنل دامپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور با تمام کمبودها باید 400 نوع خدمت را ارائه کند.

وی اذعان داشت: هر سال بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار استانی و 6 میلیارد تومان اعتبار ملی به این حوزه اختصاص می یابد اما میزان آنچه برای اقدامات پیشگیرانه در این استان با توجه به شرایط ویژه آن به دستمان می رسد کافی نیست.

وی اعلام کرد: اگر میزان اعتبار به همین نحو باشد در صورت تهدید زیستی شرایط کار در این استان بسیار دشوار خواهد بود به همین دلیل تمامی مسئولان استان در اختصاص اعتبار بیشتر به دامپزشکی باید همکاری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مشکل اینجاست همیشه اعتبارها به استان هایی می رود که یک اپیدمی در آن رخ می دهد، در حالی که استان هایی مانند خراسان جنوبی که تاکنون در این بحران جهانی رو سفید از کار در آمده است آن چنان که باید و شاید اعتبارات به حق خود را در این حوزه دریافت نکرده است که این موضوع همت بالای نمایندگان مجلس و مسئولان استانی را می طلبد.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
خراسان جنوبی که گزارش انتقال یا ورود حتی یک مورد بیماری نداشته به نظر میاد دامپزشکی هم نیاز نداره احتمالا جای خیلی باحالی باشه .درشو ببندین الکی بیت المال رو هزینه نکنین ثواب داره ها
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
1
اون تیکه که:خراسان جنوبی در این بحران جهانی رو سفید در اومده منو کشته
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
1
0
اگر گزارش بیماری واگیرخطرناک در استان خراسان جنوبی نشده بدلیل کنترل، پیشگیری و مبارزه مطلوب کارکنان دامپزشکی استان بوده، وگرنه مرز 500 کیلومتری با کشور افغانستان می توانست مبدا بسیاری از بیماریهای دامی و مشترک وارداتی باشد.
همکار خراسان جنوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
1
همچین میگن که ممکن بوده حق ماموریت پرسنل پرداخت نشه که هرکی ندونه فکر میکنه چقدر ماموریت دادن.زحمت کشیدن کلا از اول سال چهار ماه دادن که اندازه پول تو جیبی مدرسه هم نبوده
لطفا....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
حالا بنده خدا یه چیزی گفته خیلی جدی نگیرین
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
1
اگه اینقدر که خبر اهمیت داره برامون حق ماموریت همکارا هم اهمیت داشت اوضاع خراسان جنوبی اینجوری نمیشد
نظر شما
ادامه