کد خبر: ۳۲۴۵۸
 

 «مهندس سید مهدی مقدسی» نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان دامپزشکی کشور یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی بوده و نیازمند خدمات حمایتی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، «دکتر محسن شانقی» مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به همراه «دکتر محمد مهدی حقدین» مدیرکل سابق دامپزشکی استان مرکزی و «دکتر احمد میرزایی» رییس شورای نظام دامپزشکی استان مرکزی با «سیدمهدی مقدسی» نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر این نماینده در اراک دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقدسی در این دیدار اظهار کرد: با توجه به حاکمیتی بودن سازمان دامپزشکی باید نگاه به این سازمان حاکمیتی باشد و خدمات حمایتی از این سازمان صورت پذیرد.

وی به مکاتبه با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و استاندار مرکزی اشاره کرد و افزود: در خصوص کمبود و تامین اعتبار اداره کل دامپزشکی استان مرکزی مکاتبات لازم صورت گرفته است.

در این دیدار دکتر حقدین و دکتر شانقی به تشریح وظایف و اهمیت دامپزشکی و نقش بسیار آن از دو بعد اقتصادی (حفظ سرمایه‌های دامی کشور) و بعد بهداشتی (تضمین‌کننده سلامت فرآورده‌های خام دامی و کنترل بیماری‌های مشترک) پرداختند و در خصوص مشکلات دامپزشکی و کم توجهی مسئولان به این سازمان و کمبود شدید اعتبارات در مقابله با بیماری‌های واگیر دامی از قبیل تب برفکی توضیحات لازم را ارائه کردند.

در ادامه دکتر احمد میرزایی رییس شورای نظام دامپزشکی استان مرکزی در خصوص مشکلات بخش خصوصی دامپزشکی به ویژه اخذ مالیات با تعرفه بالا، نداشتن ساختمان مستقل و مشکلات ماده 5 نظام جامع دامپروری توضیح و خواستار پیگیری جهت رفع آنها شد.

مقدسی در خصوص مشکلات نظام دامپزشکی استان مرکزی خواستار ارسال مکتوب مشکلات به دفتر خود شد تا در جهت رفع و پیگیری آنها اقدام شود.

 
 
نظر شما
ادامه