کد خبر: ۳۲۴۳۸
 

به منظور تبیین و هماهنگی اجرای برنامه های کنترل و مدیریت بیماری  VHS در کشور، نشست یکروزه مسئولین ادارات بهداشت و بیماریهای آبزیان ادارات کل دامپزشکی کشور در کرمانشاه برگزار گردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این نشست «دکتر قاسم رضائیان زاده» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور بر اهمیت بهداشت آبزیان در حوزه معاونت بهداشتی سازمان تاکید نموده و ضمن تشکر از عملکرد همکاران استانی در مدیریت بیماری VHS  خواهان اقدامات کنترل و پیشگیرانه طبق دستورالعمل های ابلاغی با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال وجود کانون های جدید شد.

دکتر رضائیان زاده همچنین بر لزوم ساماندهی حمل و نقل بهداشت آبزیان بالاخص بچه ماهی و ساماندهی خودروهای حمل تاکید نمود و مهمترین انتقال افقی بیماری بین مزارع آبزی پروری کشور را جابجایی غیرمجاز بچه ماهی و تخم چشم زده دانست.

در ادامه «دکتر قاجاری» مدیرکل دفتر بهداشت و بیماریهای آبزیان و کارشناسان دفتر درخصوص برنامه پیشگیری و کنترل بیماری، دستورالعمل مراقبت از بیماری و کنترل بهداشتی تخم های چشم زده وارداتی مطالبی را ارائه نمود و سپس کارشناسان ادارات کل درخصوص وضعیت بیماری در استان و اقدامات صورت گرفته نقطه نظرات خود را ارائه نمودند.

گفتنی است از آنجایی که با شروع فصل سرما احتمال بروز کانون های جدید بیماری وجود دارد از آبزی پروران خواسته شد نسبت به جابجایی بچه ماهی دقت لازم را بعمل آورده و از جابجائی غیر مجاز بچه ماهی جداً خودداری گردد و همچنین بر لزوم برخورد واحدهای غیرمجاز آبزی پروری به عنوان یکی از منابع بالقوه آلودگی تاکید گردید.

 
 
نظر شما
ادامه