کد خبر: ۳۲۳۷۴
فیلم «توله ببر بنگال» واقعی است
 

مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط‌زیست از شناسایی منتشرکننده فیلم «توله ببر بنگال» خبر داد. با این حال، انتساب این فیلم به شهر مشهد را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «علی تیموری» در مورد صحت و سقم فیلم منتشرشده مربوط به تردد و سرگردانی یک قلاده «توله ببر بنگال» درخیابان‌های مشهد، گفت: نمی‌توان ادعا کرد که این فیلم صحت ندارد یا این‌که باید با منتشرکننده برخورد و او را مجازات کرد بلکه باید بررسی کنیم که این فیلم مربوط به چه زمانی بوده و درچه مکانی قرارگرفته و منتشر شده است.»

براساس این خبر، درحالی‌ که روزهای پیشین درخبرها از برخورد جدی با منتشر‌کننده فیلم گفته می‌شد، این‌بار مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار گفت: انتشاردهنده فیلم می‌تواند کمک کند که بفهمیم این اتفاق درچه منطقه‌ای افتاده و چه زمانی این فیلم را گرفته است نه این‌که بخواهیم با او برخورد کنیم، چون قبلا برخی افراد فیلم‌های مربوط به پنج‌سال گذشته را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند و بعد از بررسی مشخص می‌شد که برای سال‌های قبل بوده است، این احتمال در این ماجرا هم وجود داشت که این فیلم برای سال‌های گذشته باشد ولی طبق بررسی‌های اداره کل استان خراسان‌رضوی انتشاردهنده فیلم شناسایی شد و متوجه شدیم که فیلم برای مشهد است.

تیموری ادامه داد: اکنون از انتشاردهنده فیلم توله ببر بنگال کمک می‌گیریم تا دقیقا بدانیم این فیلم مربوط به چه زمانی و چه مکانی است. تاکنون مشخص شده که ادعای مطرح‌‌شده مبنی بر این‌که این فیلم مربوط به شهر مشهد بوده، درست است؛ حالا باید بررسی کنیم که آیا ساکنان این منطقه و این محله با باغ‌وحش‌ها ارتباط دارند یا خیر که درحال حاضر نمی‌توانیم در این مورد به قطعیت نظر بدهیم.

به گفته این مدیر سازمان محیط‌زیست، اگر تخلف از سوی باغ‌وحش مشهد باشد و بدون مجوز اقدام به انتقال توله ببر بنگال به منزل مسکونی کرده باشد، طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد: ادارات کل محیط‌زیست استان‌ها نیز باید پایش باغ‌وحش‌ها را جدی بگیرند. باغ‌وحش‌هایی که مجوز دارند یا درشرف اخذ مجوز هستند، باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند که نسبت به توله‌ها و گونه‌هایی که دراختیار دارند، حساسیت کافی را داشته باشد و توجه کنند که به هیچ‌وجه حق ندارند توله‌ها را به‌صرف این‌که توله هستند، به منازل مسکونی انتقال دهند بلکه تحت هرشرایطی گونه‌ها باید در باغ‌وحش‌ها مراقبت شوند.

او در پایان تأکید کرد: واگذاری گونه‌های حیات‌وحش به اشخاص حقیقی و حقوقی و نگهداری آنها درمنازل مسکونی و باغ‌های خصوصی تخلف محسوب می‌شود و ادارات کل محیط‌زیست استان‌ها باید ورود و خروج گونه‌ها را پایش و کنترل کنند.

 
 
نظر شما
ادامه