کد خبر: ۳۲۳۱۹
 

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان شمالی در دیدار مدیرکل دامپزشکی و هیئت همراه، حضور دامپزشکی در جامعه را امنیت ساز توصیف کرد و گفت: امروزه کار و نقش دامپزشکی در کشور از نگاه عملیاتی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «دکتر مهرداد ابراهیمی» با اشاره به وظایف خطیر دامپزشکی در پیشگیری و کنترل مسائل بحران زا، از چهار اصل پیش بینی، پیشگیری، مقابله و بازسازی به عنوان اصول حیاتی در کنترل بحران یاد کرد و افزود: دامپزشکی در این حوزه ها بسیار فعال و دارای نقش کلیدی است و با توجه به نقش آفرینی آن در روستاها، از اهمیتی دوچندان برخوردار است.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع که بروز بیماری ها در جامعه نگرانی و حتی ناامنی ایجاد می کند، حضور فعال و راهگشای دامپزشکی می تواند به واقع امنیت ساز باشد.

مشاور عالی استاندار هم چنین با اشاره به نظارت مستمر دامپزشکی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی اظهار کرد: اغلب مراکز عرضه اقلام پروتئینی در خراسان شمالی به ویژه مرکز استان، دارای شرایط مطلوب بهداشتی و محیطی بسیار مناسب است که نشانگر تلاش های ارزنده این مجموعه در ساماندهی این مراکز می باشد و در کمتر شهر و استانی این درجه از بهداشت و پاکیزگی به چشم می خورد که جای تقدیر فراوان دارد. وی با اشاره به تلاش های دامپزشکی در ساماندهی مراکز عرضه شیرخام و لبنیات سنتی ادامه داد: انتظار می رود که از الگوی اجرایی شده در ساماندهی مراکز پروتئینی استان، در ساماندهی مراکز عرضه فرآورده های لبنی هم به نحو احسن بهره برداری شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به قابلیت های دامپزشکی استان و نیازمندی های آن برای توسعه فعالیت ها و پیشبرد مأموریت های سازمانی، قول مساعد داد که در تخصیص اعتبارات لازم و بهنگام برای این اداره کل کوشش حداکثری به عمل آید.

این گزارش حاکیست، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در ابتدای این دیدار با اشاره به شرح وظایف دامپزشکی در سه حیطه صیانت از سرمایه دامی، تحقق امنیت غذایی و حفظ سلامت عمومی جامعه، گزارشی اجمالی از عملکرد این مجموعه و دستاوردها و موفقیت های اخیر آن و نیز برخی کاستی های موجود ارائه داد.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» تصریح کرد: با وجود گستردگی وظایف و مأموریت های دامپزشکی، کمبود اعتبارات این بخش می تواند به حوزه تأمین بهداشت و اقتصاد صنعت دام و طیور آسیب جدی وارد کند؛ هرچند که تمام همکاران این مجموعه با وجود همه کمبودهای اعتباری، نهایت کوشش خود را در ایفای تمام و کمال وظایف محول قانونی به کار می گیرند و با روحیه جهادی و مثال زدنی در این شرایط سخت بودجه ای و اعتباری، خدمات لازم را به جامعه هدف به ویژه روستاییان و عشایر ارائه می دهند.

دکتر یاوری معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نیز با اشاره به توانمندی و قابلیت های فنی و اداری این مجموعه که به کسب رتبه پنجم ارزیابی عملکرد سال 94 دستگاه های اجرایی استان منجر شد، از برگزار نشدن جشنواره شهید رجایی طی سال جاری گلایه کرد و خواستار آن شد تا از دستگاه های برتر در شورای اداری استان تجلیل شود تا به کارکنان این دستگاه ها انگیزه مضاعف کاری تزریق شود.

 
 
نظر شما
ادامه