کد خبر: ۳۲۲۴۵
 

پیمانکار کشتارگاه صنعتی بجنورد گفت: کشتارگاه شهر بجنورد نام صنعتی را به دوش می کشد اما تمام کارها در آن به صورت سنتی انجام می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «ابراهیم ملک پور» با اشاره به اینکه توسعه این کشتارگاه نیازمند رفع بسیاری از نواقع است تا اداره کل دامپزشکی استان مجوز لازم را ارئه دهد، افزود: رفع این نواقص برعهده شهرداری است اما این نهاد هیچ توجهی به آن ندارد.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته مشکلات این کشتارگاه در کارگروه اقتصاد مقاومتی مطرح و در آنجا به شهرداری فرصت یک ماهه داده شد تا این مشکلات را مرتفع کند اما این نهاد از آن زمان تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

وی اظهار کرد: در این کارگروه شهرداری بجنورد ملزم شد تا مشکلات موجود در بخش تبدیل ضایعات، تصفیه خانه و آب داغ را مرتفع کند که با رفع این مشکلات دامپزشکی مجوز انجام اقداماتی همچون بسته بندی و عمل آوری گوشت و آلایش را می دهد.

ملک پور بیان کرد: از سوی دیگر با توسعه بخش های این کشتارگاه به جای اینکه شکمبه کثیف به دست مردم برسد، شکمبه تمیز و یا حتی کله پاچه نیمه پخت به مردم این شهر ارائه می شود.

وی توضیح داد: به شهرداری دستور داده شده است تا دستگاه شکمبه پاک کنی برای این کشتارگاه خریداری کند، اما هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

وی با بیان اینکه گازرسانی یکی از مشکلات این واحد است، بیان کرد: به رغم اینکه تمامی هزینه ها پرداخت شده است اما هنوز این مشکل پابرجاست، در این مکان آب داغ وجود ندارد تا چاقوها با آب داغ شسته و آلودگی ها پاک شود و از سوی دیگر چربی ها نیز بدون آب داغ پاک نمی شود.

پیمانکار کشتارگاه صنعتی بجنورد توضیح داد: به علت وجود این مشکل بر روی مکان هایی همچون لوله ها مقدار زیادی چربی انباشته شده است.

وی گفت: واحد تبدیل ضایعات یکی دیگر از مشکلات کشتارگاه صنعتی بجنورد است که به علت عدم سوخت رسانی نمی توان از آن استفاده کرد.

وی افزود: تصفیه خانه این واحد با مشکل مواجه است که اگر اداره کل محیط زیست برای بازدید به این مکان مراجعه کند آن را پلمپ خواهد کرد.

ملک پور در ادامه با اشاره به اینکه شبانه فنس های اطراف کشتارگاه توسط دامداران بریده می شود تا سگ ها برای تغذیه از ضایعات وارد محوطه کشتارگاه شوند، اظهار کرد: شهردار این دستور را داده تا نیم متر دیوار کشی و همچنین از نرده های کنده شده اطراف پارک استفاده شود اما سایر کارکنان نسبت به این موضوعات بی اهمیت هستند.

وی تصریح کرد: به علت وجود چنین مشکلاتی و عدم توجه شهرداری به این موضوعات روز گذشته درخواست فسخ قرار داد را ارائه کرده ایم.

کشتارگاه صنعتی بجنورد در سال 88 به بهره برداری رسید و یکی از اهداف راه اندازی آن کشتار دام، صادرات گوشت قرمز و جلوگیری از خروج صادرات دام زنده از استان به سایر استان‌ها بوده است که تاکنون این امر به خوبی انجام نشده است.

 
 
نظر شما
ادامه